הפגנת המחאה בכפר סבא: ״ההפיכה שלהם דורסת את הנפש הישראלית. על זה אנחנו נלחמים! זה מאבק על דמותה של המדינה שלנו – מדינה חופשית!״

ניצן הורוביץ בהפגנת המחאה בכפר סבא - 11.3.2023

ערב טוב כפר סבא!
ערב טוב לאנשים שרוצים ישראל חופשית, ישרה,מתקדמת
לא שלטון של מושחתים, משתמטים, גזענים, הומופובים, ועבריינים!

כפר סבאים יקרים – כל המדינה התרגשה כשבאתם לבית של מפקד מחוז ת״א במשטרה, ניצב עמי אשד – קצין משכמו ומעלה – כאן בכפר סבא, כדי להביע אתו הזדהות, ולגנות, להוקיע! את ההדחה הפוליטית שניסה לעשות בן גביר.

דברים כאלה בדיוק, והרבה יותר, יקרו כאן אם ההפיכה שלהם תעבור.
בריון, עבריין מורשע תומך טרור כמו בן גביר, יוכל להפוך את המשטרה למיליציה חמושה תחת פיקודו, ואף אחד לא יעמוד מולו, כמו שעומדת מולו עכשיו היועצת המשפטית לממשלה – תנו לה כבוד – גלי בהרב מיארה!

מטרת ההפיכה שלהם היא להשיג כוח בלתי מוגבל, בלתי מרוסן – למנות את מי שבא להם, לקחת מהקופה הציבורית כמה שבא להם, ובעיקר להישאר בשלטון לנצח.

אנשים שואלים למה דווקא עכשיו מתרחשת ההפיכה הזו. הרי לוין ורוטמן מקשקשים על זה כבר שנים, אבל רק עכשיו נתניהו נותן להם את הכוח לבצע את זממם, להגשים את חלומם ולהרוס את מערכת המשפט. אז למה עכשיו?

יש לזה שתי סיבות:
אחת – כי נתניהו עומד לדין, וכל הנסיונות שלו עד עכשיו להיחלץ מהמשפט – לא צלחו. לכן הוא הולך על ריסוק המערכת ונקמה במי שהעזו להעמיד את הוד מלכותו לדין.
2. והסיבה השניה היא ממשלת השינוי. הממשלה שלנו, שהיתה לי הזכות לכהן בה כשר הבריאות, הוכיחה לכולם שאפשר להזיז את נתניהו. אפשר להסתדר בלעדיו. ימין שמאל ומרכז, יהודים וערבים, חילונים ודתיים – בלי שחיתות, בלי בריונות, בלי הומופוביה, בלי גזענות!
ונתניהו וסביבתו החמדנית, פתאום התייבשו באופוזיציה, לא יכלו לינוק יותר מעטיני הממון השלטוני. לא היו סופי שבוע בפריז ורומא על חשבון המדינה, עם עשרות חדרים, ומטוסים, ושמפניות…

לכן עכשיו הם הולכים על ההפיכה המטורפת הזו שתתן להם כוח בלתי מוגבל…
הם תכננו ללכת עד הסוף, אבל דבר אחד הם לא לקחו בחשבון: אתכם, אותנו – האזרחים, האנשים הטובים שעובדים, שלומדים, שמשרתים, שרוצים לחיות כאן כאנשים חופשיים!
הם חשבו שאנחנו נפחד מהביריונות שלהם – אבל אנחנו לא מפחדים!
הם חשבו שאנחנו נוותר וניכנע – אבל אנחנו לא מוותרים!

כי אלה החיים שלנו! זו המדינה שלנו, וזו הדמוקרטיה שלנו ששומרת עלינו מהעבריינים האלה.

עכשיו מדברים על כל מיני מתווים לפשרה.
אני רוצה להסביר כאן משהו – רוטמן, לוין, סמוטריץ׳, בן גביר, גולדקנופף – לא רוצים שום פשרה.
הם רוצים מדינת הלכה, כפיה דתית על מלא,
הם רוצים סיפוח של השטחים, עם מיליוני פלסטינים, רוצים לחזור לעזה, ולהטביע אותנו במלחמת ההתנחלויות.
הם רוצים ממשלה וכנסת של מושחתים – שיוכלו למנות עבריינים לכל תפקיד, ולשלוח יד אל הכסף הציבורי שלנו, בלי שאף אחד יעצור אותם.

ההפיכה שלהם היא ממש לא רק פסקת ההתגברות או הוועדה לבחירת שופטים. לא! אלה הדברים הקטנים. המטרה שלהם הרבה יותר רחבה. הם רוצים להפוך את ישראל למדינת טאליבאן.

לכן מי שמדבר על ״פשרה״ בעניין פסיקת ההתגברות או בחירת שופטים – מפספס את העניין. ההפיכה שלהם חונקת את נשמתה של המדינה, דורסת את הנפש הישראלית – ועל זה אנחנו נלחמים!
המחאה הזו היא לא רק על שינוי כזה או אחר במערכת המשפט, היא מחאה ענקית על דמותה של המדינה שלנו.
אנחנו רוצים מדינה חופשית, עם הגנה על הזכויות שלנו כאזרחים.
אם המהפכה שלהם תעבור הם יוכלו להעביר כל חוק מטורף, ושום דבר לא יעמוד מולם, כי את כל שומרי הסף הם רוצים לרסק. ואת עילת הסבירות הם רוצים למחוק. מה זה אומר? שכל דבר הזוי שיעלה במוחו הקודח של אחד מראשי השלטון – יעבור. אף אחד לא יוכל להגיד שזה בלתי סביר.
למשל – שזה בלתי סביר בעליל להדיח מפקד במשטרה כי לא היתה מספיק אלימות כלפי המפגינים, כי לא נשפך מספיק דם של מפגינים. בגלל זה בן גביר רצה להדיח אותו. כי הם רוצים אלימות, אש, דם… אבל ההפיכה עוד לא עברה, ולכן היועצת המשפטית יכלה לעמוד מולו ולהגיד לו – לא, בן גביר! אתה לא תדיח קצין מוכשר והגון, בגלל הגחמות והתיסכולים הפוליטיים שלך.

אז לטובת המבולבלים מכל המתווים, התמונה פשוטה: אין דבר כזה חצי דמוקרטיה.
מערכת המשפט לא תוכפף לממשלה. לא במישרין ולא בעקיפין.
מערכת המשפט תישאר עצמאית, בלתי תלויה!
וזה כולל את בתי המשפט, ובראשם בית המשפט העליון, וזה כולל את היועצים המשפטים במשרדי הממשלה – שהם אלה שמשגיחים על הממשלה שתפעל לפי החוק.
אלה שומרי הסף החשובים ביותר.
החקיקה הזו חייבת לעבור מהעולם, ההפיכה הזו חייבת להיעצר.
ואז, רק אז, נוכל לשבת ביחד ולנסח חוקה למדינה שלנו, חוקה דמוקרטית, שקודם כל תשמור על הזכויות שלנו.

תודה רבה לכם אזרחיות ואזרחים יקרים,

ומול הפאשיסטים אמרו פעם – No Pasaran – הם לא יעברו!

אז גם כאן אנחנו אומרים להם – נו פאסארן – לא תעברו!

חזק ואמץ!