תכנית ״ענבר״ – טיפוח הצמרת הניהולית של מערכת הבריאות

אני שמח מאוד להיות איתכם הערב, בסיום מחזור ז' של תוכנית ענבר, ולרגל פתיחת מחזור ח' של התוכנית.

שנה שעברה כשהייתי איתכם בערב המרגש הזה, עוד לא כל כך הכרתי את התוכנית עד הסוף. בשנה וחצי שלי כשר בריאות, גיליתי שתוכנית ענבר היא לא רק שם דבר במערכת הבריאות, אלא ממש התשתית המנהיגותית של המערכת.

אנחנו מתקרבים כבר ל150 בוגרים ועמיתים בתוכנית, אנשים משכמם ומעלה, שמחזיקים כבר בכניסתם לתוכנית בתפקידים משמעותיים, ועם סיום התוכנית, אנחנו רואים אותכם מתקדמים ומגיעים לתפקידי מפתח במהירות שיא, ומבצעים אותם בשליחות, מחוייבות ומקצועיות מרשימה.

 

החשיבות והמרכזיות של תוכנית ענבר ניכרים בביקוש האדיר לתוכנית, באיכות האנשים המתקבלים, בתפקידי המפתח שעמיתי התוכנית ממלאים, ובהירתמות של הארגונים לתהליך – בשליחת מועמדים ובליווי המועמדים בתהליכי הובלת השינוי.

זו כבר לא תוכנית של משרד הבריאות אלא של מערכת הבריאות כולה.

מספיק להסתכל על ההרכב האנושי של הרשת, על הבוגרים של מחזור ז' והעמיתים במחזור ח'.

אתם מייצגים את כלל המגזרים בישראל ובמערכת: מייצגים סקטורים שונים, תרבויות וחלקים מגוונים בחברה הישראלית, מגיעים מכל רחבי הארץ, מהמרכז והפריפריה, מייצגים מגוון רחב של מקצועות בריאות.

כמו שניתן לראות במשתתפי התוכנית, יש דגש רב על תחומים שהוזנחו במשך שנים, כמו עולמות בריאות הנפש, הגריאטריה, והשיקום. אתם מייצגים את מעולמות הכלכלה, הרפואה, המנהל הרפואי, העבודה הסוציאלית, התכנון והאסטרטגיה.

אין ספק שהחיבור של אנשי מקצוע מוצלחים ומגוונים, יחד עם המחויבות למערכת ולשינוי, בונים פה רשת אנושית ומקצועית מבטיחה שמשרה בי אופטימיות לעתיד מערכת הבריאות.

אחריות גבוהה מותלת על כתפיכם. אתם מצופים להוביל את השינוי הנדרש, לשם זה נבחרתם לקחת חלק. תוכנית ענבר פועלת כדי לייצר שפה ורשת להוביל את השינוי, ואתם סוכני השינוי שתבצעו אותו.

ויש לי בקשה אחת אליכם: תשמרו על המערכת הציבורית שלנו. אני סומך עליכם.