תודה חבר, עשית לי את היום

במקום לשעמם אתכם עם מה שאתם כבר יודעים, שרק הגוש קובע ולא חשוב בכלל מה המפלגה הגדולה, אני אספר לכם סיפור. היום בבוקר, באוטובוס, ניגש אלי נער ונתן לי פתק. האמת, שזה קורה לי די הרבה, כי אנשים רוצים להגיד כל מיני דברים והם קצת נבוכים באוטובוס, אז משאירים לי פתקים. בדרך כלל עם כל מיני עצות ובקשות. אלא שהפעם זה היה שונה. אז מה היה כתוב שם? ככה: ״שלום ניצן, אני מצביע פעם ראשונה והרבה זמן התלבטתי. אבל החלטתי להצביע לכם כי אני רוצה שתהיה שר החינוך שלי״.

האמת, התרגשתי. כי זה אומר שאנחנו מצליחים להגיע ולגעת באנשים, במיוחד בצעירים. אז כן, אנחנו הולכים עם האמת שלנו כדי לסיים את עידן ביבי ולהקים ממשלה חדשה שתעשה שינוי. בעצם אנחנו היחידים שמחוייבים לזה, וגנץ הוא המועמד שלנו לראשות הממשלה. אם נהיה חזקים וגדולים, נשב בממשלה של גנץ וניקח את כחול-לבן לכיוון הזה. אם לא נהיה חזקים וגדולים, כחול-לבן תלך עם הימין. הם מצהירים על זה אפילו עכשיו.

אז מי שרוצה להחליף את נתניהו וגם לעשות כאן שינוי אמיתי, רוצה צדק חברתי, רוצה שלום, שיוויון, רוצה שיתנו לו לחיות לפי הדרך והבחירה שלו – בלי כפייה מכל סוג – צריך לחזק אותנו. וכן, מי שרוצה שאני אגיע למשרד החינוך כדי להדליק שם אור – צריך להצביע אמת.

אנחנו יכולים לנצח, זה בהישג יד, אסור לוותר. יכולה לקום פה ממשלה חדשה שתביא שינוי. זה תלוי בכל אחד מאתנו. רק אם תבחרו באמת שלכם – זה יקרה. אגב, הבחור לא כתב טלפון או שם. אז אני רוצה להודות לו כאן: תודה חבר, עשית לי את היום.