כל הצבעים שווים

הגיע הזמן לשים קץ לאפליה אחת ולתמיד. אסור שבישראל של 2012 אדם יופלה על רקע נטייתו המינית או זהות המיגדר שלו. זאת למרות שאיסור אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדר, נקבע לאורך השנים בדברי חקיקה שונים, כגון: חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, חוק איסור אפליה במוצרים, שירותים ומקומות ציבוריים, החוק למניעת הטרדה מינית, חוק איסור לשון הרע, ועוד.

כדי להתמודד עם הבעיה אחת ולתמיד הגשתי הצעת חוק לתיקון חוק הפרשנות, כך שבכל מקום בדין הישראלי בו קיים איסור אפליה, יתווסף איסור על אפליה מטעמים של נטייה מינית או זהות מגדר. באופן זה לא יהיה צורך בעתיד לשנות כל חוק בנפרד, שכן הצעת החוק מאפשרת לשנות בצורה רוחבית וכוללת את כל החוקים העוסקים באפליה ובכך להגן על מאות אלפי אזרחים ישראלים החשופים להטרדות ופגיעה. כמו כן, הצעת החוק מבקשת להרחיב את הכללים שכבר קבועים כיום בחקיקה כדי שבכל מקום שבו אסורה או תיאסר בעתיד אפליה, יראו באפליה על רקע של נטייה מינית או זהות מגדר כאסורה גם אם לא צוין כך בפירוש.

לאור השינויים הגדולים שחלו בחוק הישראלי בשני העשורים האחרונים מאז קבלת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו,  ולנוכח הפגיעה התכופה בקהילת הלהט"ב עקב נטייה מינית או זהות מגדר, הגיע הזמן לתקן את חוק הפרשנות. כמי שמייצג קהילה ענקית שעדיין סובלת מהתנכלויות ומחוסר שוויון אזרחי מלא, אני מוביל את המהלך הזה כחוליה משלימה למאמץ המשפטי העצום של הקהילה הגאה בשנים האחרונות לקבוע ולהבהיר את איסור האפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדר. מעבר למשמעות המשפטית, בכוחו של שינוי זה להשפיע גם מבחינה חינוכית וחברתית.

על רקע הקמתם של תאים גאים במפלגות השונות, אין ספק כי ההצבעה בכנסת על הצעת החוק מהווה מבחן אמיתי למחוייבות לקהילה הגאה. רק תמיכה בחקיקה ברורה המקדמת שיוויון זכויות ומאבק באלימות ובאפליה תקבל ציון עובר.