רבנות בנוסח סיציליה

את הבן של הרב עובדיה נמנה לרב הראשי לירושלים, את האח של שר השיכון לרבה הראשי של פתח תקווה ואת בעלה של בת הרב לרבה של מודיעין. כך ללא בושה מחלקים בפאמיליה של ש"ס את הג'ובים ומבצעים השתלטות בנוסח סיציליה על מערכת הרבנות בישראל. המטרה שעומדת מאחורי המהלך ברורה: דחיקת בד"צ העדה החרדית החולש לפי הערכות על כ-40% מביזנס הכשרות לטובת "בית יוסף", והפיכתה של זו האחרונה לחברת הכשרות הגדולה יותר.

הפרטים המקוממים התפרסמו במכתב שיוחס לבן משפחתו של הרב עובדיה יוסף ובו הועלו חשדות כבדים למינויים רבים נוספים על רקע נפוטיזם המעידים ללא ספק על ניסיון השתלטות של ראשי ש"ס על מערכת הרבנות בישראל. כמובן שהפאמיליה רועשת וגועשת מאז היוודע דבר המכתב, ובנו האחר של הרב עובדיה, החשוד המיידי בהדלפה, מודר מבית אביו.

שוב נאלצים גורמי אכיפת החוק לבחון חשדות הקשורים במפלגת ש"ס וראשיה, ומבקר המדינה יחליט בתקופה הקרובה האם לפתוח בחקירת הפרשה. בינתיים חשוב שכולנו נבין: מינויים של רבני עיר אינם עניין אישי ומשפחתי של מפלגת ש"ס. מדובר במינויים ציבוריים הממומנים על ידי הציבור, שטובת הציבור צריכה להיות נר לרגליהם. ראוי שמבקר המדינה יחקור את הנושא ובינתיים, יותר מכל, ראוי להקפיא את כל המינויים המשפחתיים של ראשי ש"ס למשרות הרבנות.