עושים היסטוריה – פונדקאות להומואים בישראל

(מסיבת עיתונאים בתל אביב לרגל כניסה לתוקף של הסדר הפונדקאות לזוגות גברים ולגברים יחידים).

חברות וחברים, זהו רגע היסטורי ומרגש.
התבשרנו עכשיו על החלטה היסטורית של בג"צ שקבע שזוגות הומואים וגברים יחידניים יוכלו להביא ילדים בהליך פונקדאות בישראל, בדיוק כמו כל אדם אחר, כמו כל הורה אחר.
הזכות להורות והזכות למשפחה היא זכות בסיסית. המצב בו שנים רבות כל כך הזכות הזאת נמנעה מעשרות ומאות אלפי אנשים הוא בלתי מתקבל על הדעת. בדמוקרטיה לא יכולה להתקבל הפרה בוטה כל כך של עיקרון השוויון – היום זה נגמר.
שוויון מלא. זאת הדרישה המרכזית של המאבק הגאה. שוויון בפני החוק וכן, גם שוויון בהורות. זה עקרון כל כך בסיסי – הכרה בכך שכל בני האדם שווים, ללא קשר להעדפתם המינית. היום אנחנו מתקרבים צעד גדול לעבר המטרה הזאת.
פסק הדין החשוב הזה מתקן עוול של שנים רבות. יושבים כאן איתי חבריי איתי פנקס ויואב ארד, שהגישו את העתירה לפני 12 שנים. במשך כל הזמן הזה ממשלות ישראל ביקשו דחיה במענה לעתירה, שנה אחר שנה, וככה הדיון החשוב הזה נגרר ללא הכרעה.
כשנכנסתי למשרד הבריאות, היה לי ברור שלסחבת הזאת צריך לשים סוף. לכן, כשמשרד הבריאות נדרש להשיב לעתירה הודעתי לבג"ץ בקול ברור – העתירה צודקת ואנחנו ערוכים לכל פסק דין שייתן שוויון אמיתי.
כחלק מהקהילה הגאה וכמי שנאבק לשוויון, אני שמח מאוד על החלטת בג"צ. בפסק הדין השופטים קבעו בחוכמה גדולה: "היעדר היתכנות פוליטית אינו יכול להצדיק את המשך הפגיעה הקשה בזכויות יסוד". אני מסכים עם האמירה הזאת בכל ליבי.
לכן, הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד הבריאות להיערך לקבלת פניות לפונקדאות מזוגות בני אותו המין תוך פרק הזמן שקבע בג"ץ. שישה חודשים ולא יותר, אנחנו נהיה ערוכים – כל יום שעובר בלי שהזכות להקים משפחה מיושמת במלואה הוא המשך העוול וחבל על כל רגע.
אני רוצה להודות לאיתי ויואב שנלחמו בבתי המשפט במשך שנים – פרצתם דרך עבור הקהילה הגאה כולה. לכל מי אלפי האנשים שנאבקים עבור שוויון לקהילה שלנו – ברחובות, בתקשורת ובמוסדות השלטון. לצוות המקצועי במשרד הבריאות שגיבה אותי בהחלטה להפסיק את גרירת הרגליים ויעמול עכשיו כדי ליישם את פסק הדין וכמובן לשופטי בג"ץ שקיבלו היום החלטה דרמטית וחשובה מאין כמותה.
תודה.