בתו של שי ניצן, בלוף ועוד בלוף, מי מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת, ואמנים במצוקה (8.7.11)

המיתקפה הפרועה של הימין הקיצוני על המערכת המשפטית, איננה תוצאה של חקירת הרבנים. מה שעומד בפנינו הוא התנכרות יסודית, נמשכת, לסמכות המדינה ולנורמות הבסיסיות של חברה דמוקרטית, כפי שהדגשתי במליאה בהצעת האי אמון. "חוקי התורה הם מעל חוקי המדינה, והרבנים הם מעל החוק", הסביר בלי להתבלבל בנו של הרב יוסף. "עברנו את פרעה וסנחריב, ונעבור גם את שי ניצן". בעיני, הביטוי הבוטה ביותר להתנערות הזו מנורמות של חברה הגונה, הוא דווקא סיפור קטן כביכול שחשפתי השבוע על האופן שבו תחנת הרדיו בשטחים "גלי ישראל" הפילה בפח את בתו של אותו "פרעה" – שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה – ילדה בת 12. בעקבות התערבותיהוסר "הראיון" המחפיר הזה.

סופר בלוף. ראש הממשלה, קופירייטר מצטיין, הציג את "הסופר טנקר" החדש שלו, הפעם לכיבוי שריפת הדיור: חוק ועדות דיור לאומי (וד"לים) – "אוטוסטרדה לדיור". אלא שהסופר טנקר הזה הוא סופר בלוף, כפי שהסברתיהשבוע. מעבר לכך שאין בו מילה אחת על דיור בר השגה, אין שום צורך להקים עוד ועדות ולדרוס את עקרונות התכנון. בשוק קיים כבר תכנון מפורט ליותר מ-150 אלף דירות, אלא שהתכניות תקועות בוועדות הקיימות, בגלל מחסור בתקנים שהאוצר מסרב להשלים כבר שנים. עכשיו את אותו הכסף, ובעצם הרבה יותר, יעבירו לוועדות חדשות שיפעלו לפי חוק חדש – מה שמראה שבעצם כל המטרה של המהלך העקום הזה היא להיטיב עם הנדל"ניסטים. הנה דבריי במליאה.

 ועוד בלוף. שר הפנים ישי הגיש את הצעת החוק שלו להארכת שעון הקיץ ב… 10 ימים בממוצע. בתגובה אמרתי כי הדבר מגחיך את העניין כולו. אנחנו נמשיך להילחם בוועדת הפנים על הצעת החוק שלי להארכת שעון הקיץ עד סוף אוקטובר. הנה עוד עימות טלוויזיה בעניין.

הכפייה הדתית הפוגענית ביותר בעיני היא השבתת התחבורה הציבורית בסופי שבוע: פגיעה חברתית ישירה.הצעת החוק שלי בעניין ממשיכה להלהיט את הדיון הציבורי. הנה מאמר באתר "עבודה שחורה" הבוחן מי דווקא מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת מזווית חברתית כביכול.

אמנים שמגיעים לפת לחם הם חלק מהמציאות התרבותית, הכל-כך בלתי-תרבותית, במדינה שלנו. בתכנית טלוויזיה עם ליא קניג הנפלאה, עמדתי כיו"ר שדולת התרבות בכנסת על הפער הבלתי נסבל בין הכישרון וההישגים של האמנים והיוצרים שלנו, לבין תקציבי התרבות המעליבים והתמלוגים הדלים. המציאות הזו נחשפה בכל חו מרתהבסיור שערכנו השבוע עם ועדת החינוך במוסדות תרבות מובילים בת"א, ובביקור שלי במטה אקו"ם. קשה במיוחד מצבם של הסופרים שממתינים לחוק הספר שיזמתי ותקוע בממשלה. הנה עימות שלי עם אחד השרים בערוץ 2. ורק לחשוב מי ומה היה יכול להיות כאן אם התרבות לא היתה רק פרומיל וחצי מתקציב המדינה (אכן כן), אלא אחוז אחד כפי שראוי ומומלץ למדינות מפותחות.

לסיום אני מזמין אתכם להצטרף למשמרת המחאה שלנו מול משרד המשפטים, כנגד החקיקה האנטי-דמוקרטית ובראשה "חוק החרם" שצפוי לעבור השבוע בכנסת. הפרטים כאן.