קום התנערה, הם לא יעברו, הביאו את היום, ירושלים חופשית (22.7.11)

חברים יקרים שלום,

 קום התנערה. צריך להפסיק לפחד ולהגיד את האמת: זה מאבק פוליטי. מצוקת הדירות נוצרה בגלל החלטות פוליטיות והתיקון יכול להיות רק פוליטי. כי שיוויון מול אפלייה זה פוליטי. צדק חברתי מול פערים חזיריים זה פוליטי. דיור בר השגה מול שוק פרוע זה פוליטי. וחופש דיבור ומחאה מול סתימת פיות זה פוליטי. זה החוט המחבר בין צעירי האוהלים והמתמחים בבתי החולים, לבין פעילי זכויות האדם והפעילות למען חופש דת ומצפון. קוראים לזה סוציאל-דמוקרטיה. וכן, זה פוליטי, כפי שהשבתי לכל הספינים הנבזיים, וכפי שהדגשתי בנאום אי אמון בממשלה ובדברים שאמרתי במאהל .

 אל תגידו יום יבוא – הביאו את היום. המאבק רק מתחיל. הפגנת ענק במוצ"ש. כולנו מתייצבים. ביום ראשון האוהלים עולים לכנסת . ביום שני כנס חירום בכנסת אל מול שקרי הממשלה בחוק ועדות הדיור (וד"לים). מחוץ לכנסת יתקיים ארוע מחאה. ואנחנו נמשיך, מדי יום. אל מול בליל של אמירות ריקות, אנחנו מניפים את דגלנו. ובמאמץ גדול, המשותף להרבה מאוד אנשים, אנחנו מגיעים אל הציבור. והנה רק מעט שבמעט מהסיקור של דברינו ופעולותינו באוהלים בשבוע הסוער הזה: YNET, הארץ, גל"צ, מעריב, מחלקה ראשונה , בלוג ראשון , ועוד בלוג, ועוד אחד

 הם לא יעברו! החוקרת הראשית פאינה קירשנבאום וחוקר המשנה דני דנון, יצטרכו להסתפק בינתיים בלהיות חברי כנסת מן המניין. יוזמתם החשוכה לכינון ועדות חקירה לארגוני זכויות האדם, נדחתה ברוב גדול. "שלו נעליכם מעל רגליכם, כשאתם מדברים על האגודה לזכויות האזרח", אמרתי לדנון וקירשנבאום. הנה קטע הווידיאו מהדיון הנוקב במליאה. בקרב הזה ניצחנו, אבל המלחמה רחוקה מסיום. ולמי ששוגה באשליות שאפשר להפריד מאבק חברתי מהמאבק על הדמוקרטיה – כדאי שיקשיב היטב לעימות שלנו עם אנשי ליברמן.

 די לכפייה, די להשפלה. ביום רביעי אביא להצבעה במליאה את הצעת החוק לחופש בחירה בנישואין וגירושין. המטה לבחירה חופשית בנישואין, יצא בקמפיין שבוחן את מחוייבות הח"כים לעניין. לפני ההצבעה יתקיים כנס מיוחד במשכן, בראשותי, על הצורך בכינון נישואין אזרחיים, בהשתתפות חתנים וכלות לרוב. כולכם מוזמנים.

 ירושלים חופשית.ואם כל זה לא הספיק לכם, אשמח לראות אתכם לצדי ביום חמישי במצעד הגאווה של ירושלים שהוא אחד הארועים המרגשים בנוף הציבורי ומסמלי המאבק לחופש ופלורליזם בעיר הבירה של כולנו. המצעד מתקיים השנה ברוח, שאין מתאימה ממנה עכשיו, של שילוב מאבקים תחת הכותרת "דרכים שלובות". כל הפרטים כאן, והנה גם הקליפ המושקע .

וסיום רגוע, של שבוע סוער, בראיון אישי מאוד בתכנית הלילה המעולה של קובי מידן בגלי-צה"ל . ("אנשים בלילה" – יום ג' 19.7).