ההומלסים החדשים של ביבי, חוק הזוי רודף חוק בזוי, ואיך כמעט הצלחנו לבטל את חוק נהרי (15.7.11)

חברים יקרים שלום,

 ההומלסים החדשים של ביבי ושטייניץ הם ישראלים צעירים, משכילים, שעובדים בעבודות מבוקשות וגם מרוויחים משכורות סבירות, אבל אין להם סיכוי להגיע לדירה. מאז אמש אני מלווה מאות מהם באוהלי מחאה שצצו בת"א ובכל הארץ. המצוקה הזו היא לא עניין מקרי: היא תוצאה של החלטות פוליטיות עקביות ונבזיות שהפקירו מליוני אזרחים לקומבינה הגדולה של עושק הנדל"ן. אנחנו יכולים לשנות את זה. דיור בר-השגה אפשרי בהחלט, אבל צריך לחץ ציבורי. לכן המאבק הזה כל כך חשוב. אז בואו כולכם. אלה חבר'ה מדהימים.

 חוק הזוי רודף חוק בזוי. למה להתאמץ ולפתור את בעיית הדיור, או את שביתת הרופאים, או לטפל בתאונות הדרכים, כשאפשר פשוט להסית נגד ערבים, או מה שתמיד יותר עדיף – נגד שמאלנים? וכך, שבוע אחר שבוע, בכנסת הכי חשוכה שהיתה כאן, מתחרים ביניהם קיצוני הליכוד וישראל בינינו מי יביא את החוק הכי מיותר והכי פוגעני – להגנת הכבוד הלאומי והמקום בפריימריז. השבוע זה היה "חוק החרם" – ערימת זבל לחרפת מדינת ישראל, כפי שהדגשתי בנאום סוער במליאה. וכדאי שלא נתבלבל: הדג מסריח מהראש. כל החוקים האלה זכו עד עכשיו לגיבוי רה"מ ושותפיו – כפי שאמרתי לו בדיון מיוחד השבוע. ולכל מי שחש לעתים "שלא שומעים אותנו" הנה רק מעט שבמעט מהסיקור הנרחב בכל אמצעי התקשורת של דברינו ופעולותינו – של חבריי ואני במרצ – בעניין הקשה הזה: YNETהארץוואלה,גל"צישראל היוםנענע 10.

"דיר באלק", איימו בליכוד על שופטי ביה"מ העליון. "דיר באלק" אם תעיזו לגעת בחוק החרם, אחרת נפיל עליכם את חוק הסלקציה הפוליטית לשופטים. אנחנו כבר לא מידרדרים לתהום – אנחנו כבר שם, הדגשתי בתגובה. בינתיים האיום נותר באוויר, והאיום הבא כבר בשבוע הבא: הקמת ועדות חקירה לארגוני זכויות האדם. ואנחנו אומרים:"NO PASARAN"- הם לא יעברו!

 איך כמעט הצלחנו לבטל את חוק נהרי – החוק שהורס את החינוך הממלכתי ומעביר את הכסף לחינוך סקטוריאלי חרדי, מפלה, ונטול לימודי בסיס. הצעת החוק שלי עוררה דיון נוקב ומפתיע בוועדת השרים לחקיקה והקפיצה את הסיעות החרדיות. ביום שהעליתי אותה לקריאה טרומית, התפוצצה שערוריית הרב אליישיב שהורה למנוע בכל מחיר את חקירת משרד החינוך על האפלייה נגד בנות מזרחיות בסמינרים של אגודת ישראל – מה שהוכיח שוב עד כמה חיונית הצעת החוק שלנו. אפליית נשים במיגזר החרדי, עלתה במלוא חריפותה בסיור שקיימנו בירושלים בקווי "מהדרין": המילה המכובסת לקווים ציבוריים בהם מתקיימת הפרדה/השפלה של נשים בניגוד לפסיקת בג"צ.

 מחטף חוק הנפט. כאילו לא ראינו את אסון הנפט במפרץ מכסיקו ואת הנזק העצום בדליפת הנפט אצלנו בנחל צין, ניסתה הממשלה להגניב שינוי בוטה בחוק הנפט ולהחזיר אותנו עשרות שנים לאחור: דחיקת נציגי הציבור ממועצת הנפט, תוך מתן רוב מוחלט לנציגי הממשלה, ללא שום נציג סביבתי. הצלחנו בינתיים לסכל את המהלך בוועדת הכלכלה, אך המאבק שלנו רחוק מסיום.

 מזרימים חיים? ולסיום, לכל מי שהתעצבן כמוני על אחד הקמפיינים המקוממים ביותר שנראו כאן – קמפיין מפעלי ים המלח – הנה סרטון התשובה שמציג תמונה קצת אחרת…

 להתראות, ניצן