קוטג' והתנחלויות, הדג מסריח מהראש, נסיון למחטפון ואין שוטר בלי תג זיהוי (1.7.11)

קוטג' והתנחלויות. כולם הצטרפו השבוע לחרם. איש לא נותר אדיש תנובה ושטראוס, נוחי דנקנר ורמי לוי, כולם התחרו לפתע בהרעפת שבחים על פעולה אזרחית בסיסית כל כך. כולם חוץ מקיצוני הליכוד וישראל ביתנו שדווקא השבוע בחרו לקדם את חוק איסור החרם: חוק דכאני, שכל מטרתו לסתום פיות ולמנוע ביקורת על ההתנחלויות – אולי גולת הכותרת של החוקים האנטי-דמוקרטיים שיצאו מהכנסת החשוכה ביותר שהייתה כאן אי פעם. הדיון הגס בוועדת החוקה עורר בי בושה. בעיני, רגע השיא, בעצם השפל, היה כאשר היועצת המשפטית של משרד החוץ, לא פחות , הצהירה באומץ שהחוק הזה יגרום נזק כבד לישראל. "את לא מייצגת את הבוס שלך", הטיח בה אחד מחברי הקואליציה. צודק.

הדג מסריח מהראש, והרוח הרעה המנשבת מהכנסת היא שמעודדת את הביריונים שעלו על בית המשפט העליון. איך אפשר לבוא בטענות לנער גבעות נלהב, כאשר יו"ר הקואליציה בכבודו ובעצמו עולה לרגל לביתו של דב ליאור כדי לחזק את ידיו? במהלך הפרשה הזו, נשכחה עובדה אחת: דב ליאור איננו איש פרטי. הוא מקבל את משכורתו מהמדינה כרב של קריית ארבע. כן כן, גם אותו אנחנו מממנים. לכן מעשיו חמורים שבעתיים. כך שלא חסרו נימוקים להצעת אי האמון בממשלה שהצגתי במליאה בשם מרצ והעבודה.

נסיון למחטפון. תהפוכות התחבורה הציבורית שלנו בעיצומן, ועל הדרך נעשה נסיון למחטפון: לבטל כמה קווים שמתחילים לנסוע לפני צאת השבת. זה לא צלח, אבל גם תחבורה ציבורית ראויה לא תצלח כל עוד היא מושבתת בסופי שבוע. מאמר דיעה שלי ב-YNET עורר תגובות רבות, ואנחנו לא נרפה מן העניין.

 אין שוטר בלי תג זיהוי. בכל זאת קורים גם דברים טובים בכנסת: הצעת החוק החשובה הזו, שאני שותף לה, אושרה השבוע בקריאה ראשונה. נעשה מאמץ להעביר אותה סופית בחודש הקרוב.

ירוק וכחול בעיניים. המאבק להצלת חולות סמר – מהדיונות האחרונות שנותרו באזור עם מיגוון נדיר של חי וצומח – התקדם השבוע כאשר בוועדת הכלכלה התקבלה הצעתנו לבטל את תוכנית הכרייה ההרסנית.

הקיץ כבר כאן וחוץ מהמדוזות מזומן לנו בים עוד מפגש צורם: עם מה שיוצא מהאסלות שלנו. ובעניין הזה האחריות כולה עלינו. השפד"ן, למשל, השיג לעצמו פטור מתשלום על הזרמת שפכים לים. "חותרים לים נקי" הוא משט קייאקים לאורך כל חופי ישראל נגד זיהום הים והחופים. שמחתי להשתתף במיקצה הסיום, והנה התיעוד המצולם, בלב ים…

וכדי שבכלל יהיה פה פחות זבל, ייערך בשבוע הבא כנס המיחזור הגדול ביוזמת "אדם טבע ודין", שם אציג את הצעת החוק למיחזור פסולת אלקטרונית. כולכם מוזמנים.

 אגדה אורבנית. לסיום, אני מזמין אתכם לסיור אישי-שכונתי בתל אביב: חוויות וזיכרונות מהמקומות שאני אוהב, ובעיקר מה עושה עיר נכונה – איך לעשות מהעיר, כל עיר, מקום שלכולם טוב לחיות בו.הנה הכתבה.