נילחם על הדמוקרטיה

בבחירות הנוכחיות עשינו משהו גדול. שמנו את האגו בצד, והקמנו את המחנה הדמוקרטי. יצאנו לדרך חדשה שהפיחה תקווה בקרב ציבור עצום שציפה למהלך הזה.
צריך להגיד את האמת בלי לפחד: מדינת ישראל שאנחנו מכירים ומוקירים נמצאת בסכנה אמיתית. הדמוקרטיה הישראלית, זו שקרמה עור וגידים באמצעות הרבה דם, יזע ודמעות, וקידשה את ערכי החופש והשוויון, הולכת ומתרחקת מאתנו. הערכים הבסיסיים עליהם קמה התנועה הציונית והתפתחה המדינה, נמצאים תחת מתקפה מתמדת. הגזענות, השחיתות, הפערים העצומים, הכפייה הדתית, והפגיעה הבלתי פוסקת בשלטון החוק ובשומרי הסף, היא כבר לא איום מרוחק ותיאורטי, אלא מציאות ממשית.

האשם העיקרי בכך הוא כמובן בנימין נתניהו. האיש שעושה הכל כדי להימלט מאימת הדין, גם במחיר של בגידה בכל הערכים, הנורמות והחוקים שעליהם המדינה והחברה שלנו קמה. כדי לבצר את שלטונו ולקבל חסינות, הוא נותן לרפי פרץ לעשות לנו טיפולי המרה, נותן לסמוטריץ את תאוותו בסיפוח השטחים, ונותן לשקד להחריב את בית המשפט העליון.

הדרך היחידה להילחם בו ובמלחכי הפנכה שלו, היא לא להיכנע, ולא להוריד את הראש. הדרך היא להחליף אותו ואת שותפיו, ולשם כך, יש לכם רק אותנו. כשבני גנץ קורא למירי רגב ויריב לוין שותפיו הטבעיים, אנחנו פועלים כדי להחליף אותם. כשעמיר פרץ ואורלי לוי מחפשים את הקונסטלציה שתאפשר להם להצטרף לממשלת ימין, אנחנו מתמקדים במאמץ לנצח את הימין.

נכון, אנחנו לא מנומסים ולא עדינים, חנה בבלי כנראה לא תראה בנו את תלמידיה. אבל כל בטל וטפל אל מול גודל השעה. אנחנו כאן להילחם על הבית, בכל הכלים העומדים לרשותנו, בלי מורא, כי כן, הבית בסכנה אמיתית.

אז כל מי שמאמין בערכי החופש, השוויון, השלום, ושותף למאבק על דמותה של ישראל כמדינה דמוקרטית, מדינה שבה האדם באמת יכול להיות חופשי בארצו, יש עבורו רק פתק אחד בקלפי: המחנה הדמוקרטי.

פורסם ב״ישראל היום״.