משימתי המרכזית: להפוך את מערכת הבריאות לספינת הדגל של השוויון בישראל

(הענקת אות שר הבריאות למקדמי זכויות בריאותיות).

שלום כולם,
הזכות לבריאות היא החשובה מבין זכויות האדם. בלעדיה כל שאר הזכויות נפגעות שכן מדובר בזכות לחיים עצמם. הזכות החשובה הזאת לא יכולה להיות ממומשת אם הבריאות אינה מונגשת לכלל הציבור, ולכן לקידום מיצוי זכויות בריאותיות והנגשת מידע בריאותי יש חשיבות עצומה.
אני שמח במיוחד על ההזדמנות להיות איתכם פה, בכנס השנתי של האגודה לזכויות החולה, ולהעניק את אות שר הבריאות למקדמי זכויות בריאותיות לאנשים ולארגונים שהובילו את הדרך בתחום הקריטי הזה.
אות ההוקרה למקדמי זכויות הוא יוזמה משותפת של משרד הבריאות והאגודה לזכויות החולה שנולדה במטרה לחזק את אלו שלקחו על עצמם את המשימה הקריטית של הנגשת שירותי הבריאות ולהעלות את המודעות לנושא החשוב הזה.
מגיעה תודה גדולה גם לאגודה לזכויות החולה שמובילה את הפעילות בתחום ועושה עבודת קודש אמיתית.
קיבלנו השנה 107 מועמדויות לקבלת האות בקטגוריות השונות. ארגונים, עמותות, מרכזים רפואיים ויחידים שמקדישים את מלוא מרצם לקידום ערכי השוויון והצדק החברתי – אותם ערכים שעומדים בבסיסם של מערכת הבריאות שלנו, שמושתת על עקרונות מדינת הרווחה.
אני מלא הערכה לכל המועמדים לפרס, אלו שזכו וגם אלו שלא, ומבקש להודות לכל מגישי המועמדות על פועלם החשוב למען המטופלים ולמען כלל אזרחי ישראל.
כשר, המשימה המרכזית שלי היא להפוך את מערכת הבריאות לספינת הדגל של השוויון בישראל, וקידום נגישות הוא חלק מרכזי בכך. משרד הבריאות מפעיל כבר היום 5 מרכזים למיצוי זכויות ברחבי הארץ, ואני מקווה שהפעילות הזאת תגדל ותורחב.
אני פועל להרחיב את הוודאות במערכת, החשובה והנחוצה כל כך במיוחד לאור האתגרים הייחודיים שמספקת לנו מגיפת הקורונה. המגיפה מחייבת אותנו להיות יצירתיים, סתגלניים, להתאים את עצמנו במהרה למציאות משתנה, ממש כמו בכנס הזה שבהתראה של ימים ספורים נאלץ להתגמש למציאות האומיקרון, והפך לדיגיטלי.
מערכת הבריאות הצטיינה בהתמודדות עם הקורונה על פני השנתיים האחרונות, אך זה קרה למרות כל אתגריה.
מערכת הבריאות מתוחה עד הקצה, עוד בטרם הקורונה, חסרו לה מיליארדי שקלים כדי להתאים את עצמה לגודל האוכלוסיה וצרכיה. אנחנו מנסים להזרים וודאות למערכת, לייצב ולחזק אותה, תוך ההבנה כי איתנות המערכת היא צורך עליון, לא רק בעת חירום.
המערכת חיונית ומאותגרת גם בימי שגרה. מי כמוכם יודע מה היא המשמעות של התמודדות עם מחלה, שלך ושל בין המשפחה, אילו תעצומות נדרשות כדי להתמודד עם הבירוקרטיה. אני מקווה שהעשייה שלנו במשרד תעשה את החיים של כולכם לקצת יותר פשוטים, קצת יותר טובים, ויותר בריאים.
אני רוצה להודות לכם על הפעילות שלכם לאורך כל השנה, וגם על התמיכה החשובה שלכם במשרד במהלך התקופה הזו. לעמותות החולים ולמשרד ישנם ממשקי עבודה רבים, בכל תחומי העיסוק של המשרד. החכמה לא נמצאת בצד אחד של המשוואה. רק יחד נוכל להתמודד עם אתגרי המערכת והיום יום.
יישר כוח לכל המשתתפים בתחרות על העשייה החשובה, ברכות לזוכים, ותודה רבה לכולכם.