מנגנוני העדכון שהשגתי לתקציב הבריאות ימנעו את המשך שחיקת התקציב במשך שנים רבות קדימה

ביקור במכון הרדיותרפי, בי״ח זיו בצפת - 2021

(דברים בכנס איכות ובטיחות של מערכת הבריאות).

מערכת הבריאות מוכיחה שנה אחר שנה מצוינות ויכולת להתמודד עם משברים במקביל להפעלה של שירותי רפואה מהמצוינים בעולם.
לאחר שנים רבות של תקצוב מערכת הבריאות בחסר ושחיקה מתמדת בתקציב הריאלי של מערכת הבריאות הישראלית, השנה, הצלחתי להוסיף למערכת הבריאות תוספת תקציבית משמעותית לטובת שיפור הטיפול באזרחים.
לצד התוספת הריאלית, קיבענו מנגנוני עדכון כדי למנוע את המשך שחיקת תקציב המערכת, לדוגמא, באמצעות קיבוע העדכון הדמוגרפי שיעדכן את תקציב סל שירותי הבריאות בהתאם לגידול באוכלוסייה והזדקנותה.
אך חשוב להגיד, המערכת שלנו מצוינת לא בזכות התקציבים שהיא מקבלת, אלא בזכות האנשים המצויינים שמפעילים אותה בבתי החולים, בקופות החולים, במשרד ובלשכות.
התכנית הלאומית למדדי איכות פועלת מזה כעשור ומהווה נדבך חשוב בקידום איכות במערכת הבריאות.
תפקיד מדדי האיכות הוא לקדם התנהגות שהוכחה כנדרשת על מנת לספק טיפול איכותי. היכולת לפרסם את המדדים באופן שקוף וגלוי, תוך השוואה בין נותני השירות, מאפשרת שנה אחרי שנה קיום של תחרות בונה ושיפור מתמיד במדדים.
בכל מוסד רפואי שאני מבקר בו, מתהדרים המנהלים במדדי האיכות והבטיחות ומשתמשים בהם כדי להציב יעדים ריאלים לשיפור והישגים להתגאות בהם.
ישראל נחשבת למובילה באיכות מערכת הבריאות שלה. היכולת למדידה של איכות בבתי חולים כלליים, בתי חולים לבריאות הנפש ובתי חולים גריאטריים, יחד עם מדידת איכות בחברות אמבולנסים, טיפות חלב, וקופות החולים מאפשרת קידום איכות במעגלים רבים ומתרחבים של שירותי הבריאות.
אני מודה לצוותים הרפואיים במערכת הבריאות על כל רבדיה, לאנשי התכנית הלאומית למדדי איכות, לנשות המערך לבטיחות הטיפול, לכל צוות האגף לאיכות ובטיחות ולחברי הוועדה המייעצת למדדי איכות ששוקדים לילות כימים על האיכות והבטיחות של המטופלים בישראל.
תודה רבה לכולכם