"מכל צורות האי־שוויון, חוסר צדק בתחום הרפואה הוא המזעזע והלא אנושי מכול"

(דברים ליום הרופא).

(תמונה: האקמו בוולפסון – עם מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ד״ר אריה סורוקסקי – 26.9.2021).

רופאות ורופאים יקרים,

יום הרופא הוא הזדמנות להוקיר לכם תודה על עבודתכם המקצועית והמסורה למען הבריאות והחיים של כולנו.
מערכת הבריאות הישראלית נחשבת לאחת המובילות בעולם, הרבה בזכות הרופאות והרופאים שעומדים בראשה. אתם נמצאים בחזית המחקר הרפואי, מגיעים להישגים בינלאומיים מרשימים ומסבים לנו גאווה גדולה.
העבודה שלכם לעולם אינה פשוטה, אך בשנתיים האחרונות היא קשה במיוחד. הקורונה מביאה עמה אתגרים אדירים למערכת הבריאות כולה וגם עבורכם – הרופאות והרופאים שנמצאים בחזית המאבק. בתקופה המאתגרת הזאת הפגנתם יכולת למידה מהירה, כושר הסתגלות, מקצועיות ונכונות להקרבה. בזכותכם החולים בישראל זכו לטיפול הרפואי האיכותי ביותר ועל כך מגיעה לכם תודה גדולה ממני ומכל אזרחי המדינה.
מעבר להיותכם חוד החנית של הטיפול הרפואי במגיפה, באופן חסר תקדים הקורונה הביאה אתכם גם לקדמת הבמה ההסברתית והתקשורתית. בעזרתכם הנגשנו את המידע לציבור, אך כתוצאה מכך רבים מכם חשופים גם להכפשות, איומים ואלימות. משרד הבריאות בראשותי מחויב לשמור עליכם ועל רווחתכם ולטפל בסוגיות הבוערות שמאיימות עליכם ועל עבודתכם, לרבות גילויי אלימות בלתי נסבלים.
בנוסף, כשר בריאות אני מטפל במחסור האקוטי בכוח אדם רפואי, בשחיקה של הצוותים הרפואיים ובשיפור תנאי העבודה של הרופאים: הוספנו תקנים רבים כדי להתמודד עם המחסור בבתי החולים, פתחנו ונפתח כסאות לימוד נוספים בפקולטות לרפואה כדי לבנות עתודה רפואית לשנים קדימה, אנחנו פועלים להסדרת מקצוע עוזר הרופא כדי לסייע בנטל הרובץ עליכם, ואנו שוקדים על קיצור תורנויות המתמחים. אנחנו מתכננים עוד מהלכים רבים כדי לשפר את תנאי העבודה שלכם ולהבטיח שתוכלו לבצע אותה בצורה מיטבית.

רופאות ורופאים יקרים, אתם עמוד השדרה של מערכת הבריאות ואני רואה בכם שותפים למטרה הגדולה של מימוש זכות האדם לבריאות. מרטין לותר קינג אמר כי "מכל צורות האי־שוויון, חוסר צדק בתחום הרפואה הוא המזעזע והלא אנושי מכול". אתם יודעים זאת, כי אתם פוגשים ומתמודדים עם הפערים הללו יום-יום בבתי החולים, בקופות, במרפאות, ובמוסדות בכל רחבי הארץ. אני מאמין שביחד אנחנו יכולים לקדם צדק במערכת הבריאות, ממש כפי שנכתב בשבועת הרופא: "ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר אם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד."

תודה מקרב לב על מסירותכם הגדולה ומאחל לכם הצלחה וסיפוק רב בעבודתכם.

בברכה, 
שר הבריאות 
ניצן הורוביץ