לא תענה ברעך עד שקר

לפני שנה חשפה המשטרה הונאה שיטתית ונרחבת של עשרות מליוני שקלים במספר ישבות בירושלים. המוסדות פעלו כפס ייצור ממשי לזיוף תוך שהן מגדילות בצורה פיקטיבית את מספר הלומדים ברשימות שהגישו, מספר שבפועל היה קטן בהרבה.

בעקבות פרשה זו ופרשות נוספות שצצו בעבר החל משרד האוצר להדק את הפיקוח על הישיבות והכוללים ולערוך ביקורות הכוללות בדיקת נוכחות לתלמידים, על מנת לוודא שהתקציבים ניתנים על בסיס דיווחי אמת. לפני כחצי שנה החלו הסיעות החרדיות בכנסת להפעיל לחץ על משרד האוצר לצמצם את הפיקוח, בטענות מגוחכות כי ביקורות בדיקת הנוכחות מפריעות לשיעורי התורה. טענות הסרק שבאו מכיוון העדה החרדית מחפות למעשה על מציאות עגומה ועקומה של שקר ושחיתות שכל מטרתה הינה הזרמת כספים רבים על בסיס פיקטיבי, מהמדינה לישיבות.

משרד האוצר אשר טוען בתוקף כי אין לו כסף לכל הצרכים החברתיים שעלו במסגרת המחאה החברתית, מזרים מנגד סכומי עתק לישיבות ולכוללים ללא פיקוח אמיתי. בימים האחרונים קראתי למשרד האוצר לא להיכנע ללחץ שמפעילות הסיעות החרדיות, לעמוד בפרץ ולשמור על הכסף של כולנו. ברור לכל כי יש פה נסיון נואל להגדיל את התקציב למוסדות החינוך התורני בצורה פיקטיבית, עקומה ובעיקר שאיננה חוקית. נגד הנסיון העקום הזה, נמשיך להילחם.