ישראל רוצה נישואין אזרחיים

רוב עצום של ישראלים סולד מהכפייה הדתית ורוצה נישואין אזרחיים, אבל המערכת הפוליטית, בלחץ הסיעות החרדיות, חוסמת את הדרך. מאות אלפי ישראלים אינם יכולים לממש את זכותם הבסיסית לנישואין בארצם. זהו מצב שאין לו אח ורע בשום מדינה דמוקרטית. כדי לפרוץ את המבוי הסתום הגשנו הצעת חוק המאפשרת חופש בחירה: נישואין אזרחיים או נישואין דתיים. ההצעה הזו תאלץ את המערכת הפוליטית להתמודד שוב עם הלחץ הגדל והולך בציבור לשינוי המצב ותעמיד את חברי כנסת בפני השאלה: האם לתמוך בהצעה הגיונית שיש לה רוב בציבור או להיכנע ללחץ החרדי ולהתנגד לזכות בסיסית של כל אזרח.

לפני ההצבעה על החוק ערכנו כנס מיוחד בכנסת בשיתוף תנועת "ישראל חופשית" בראשות מיקי גיצין והמרכז לפלורליזם יהודי. הנתונים שהוצגו בכנס מוכיחים את מה שכולנו מרגישים ויודעים: 10.6% מהישראלים כבר מצביעים ברגליים ומתחתנים בחו"ל. נראה כי ישראל הפכה ליצואנית של חתונות והייטק. מצב זה חייב להיפסק ולאפשר לישראלים לבחור בדרך בה הם רוצים להיכנס בברית הנישואין ואף לתת פתרון למאות אלפי ישראלים אחרים שמסיבות שונות פסולים לחיתון על ידי הממסד הרבני.

חברי כנסת רבים, ממפלגות שונות נכחו בכנס, הביעו את תמיכתם בהצעת החוק והצהירו כי יצביעו בעדו. חברות הכנסת וילף ואבסדזה אף מצאו להן חתן ולבשו לכבוד המאורע שמלות כלה והינומות. כמוהן משתתפות רבות בכנס לבשו לבן והביעו את מחאתן על המצב הקיים.

כדי להשפיע על שאר חברי הכנסת, אנו נגביר את המאבק על זכותם הבסיסית של כל הישראלים להינשא ולהתגרש בדרך בה הם בוחרים. הגיע הזמן שגם המערכת הפוליטית תקשיב לציבור. למטרה זו אנחנו משתפים פעולה עם מספר גופים וארגונים הפועלים בכמה ערוצים, ביניהם דרך בית המשפט, קמפיינים שונים וכן חקיקה בכנסת.