ח"כ הורוביץ למשרד הבריאות: "הפסיקו את ההפליה כלפי בנות זוג מאותו המין"

ח״כ ניצן הורוביץ במצעד הגאווה בירושלים, 2010

אתר הבנ״ה.

בעקבות התקדים המשפטי בו בית המשפט לענייני משפחה קיבל תובענה לאימהות שהגישו בנות זוג לאחר שהביאו לעולם ילד משותף, קורא ח"כ הורוביץ ולנהוג בצורה שוויונית, כפי שהוא עושה במקרים של זוגות הטרוסקסואליים.

בית המשפט לענייני משפחה קבע אמש בפסיקה תקדימית כי זוג לסביות הוכרו כאמהות לילד משותף. אף על פי שביציתה של אחת הושתלה ברחמה של בת זוגה, משרד הפנים הכיר רק באימהותה של היולדת. בית המשפט פסק כי גם תורמת הביצית היא אמו של הילד ואין צורך באימוץ.

עם זאת, משרד הבריאות הפסיק בינתיים לאשר הליכי הפריית ביצית של אשה ברחמה של זוגתה, זאת לאור "פרשנות של משרד הבריאות לגבי חוק הביציות שנחקק בסוף 2011".

ח"כ ניצן הורוביץ, שעומד בראש השדולה בכנסת למאבק בהומופוביה, אמר בתגובה לפסיקה כי "צעד אחר צעד, בצעדים קטנים מדי, אנחנו מתקדמים להסדרה משפטית של זכויות הקהילה הגאה. בית המשפט לענייני משפחה פסק את הברור מאליו: אישה שתרמה ביצית לזוגתה, שתיהן אמהות שוות של הילד."

"חבל שההיגיון הבריא של בית המשפט חסר כל כך במסדרונות משרד הפנים האטום של השר ישי.  הדרישה המגוחכת של משרד הפנים לאימוץ התינוק על ידי אימו הביולוגית תכליתה אחת: לפגוע, להטריד ולהציק לאנשים שכל רצונם הוא בהתייחסות שוויונית לדרך חייהם."

הורוביץ הוסיף עוד כי "יש לזכור כי מדובר בניצחון משמח אך בודד, שכן משרד הבריאות החל למנוע מבנות זוג לסביות את הזכות להרות זו מביצית של זוגתה, בעקבות פרשנות קלוקלת וחשוכה של חוק הביציות משנת 2011. אני קורא למשרד הבריאות להפסיק את ההפליה כלפי בנות זוג מאותו המין ולנהוג בצורה שוויונית כפי שהוא עושה במקרים של זוגות הטרוסקסואליים".

http://www.havana.org.il/local/7870