זו רק ההתחלה

חברות וחברים יקרים שלי,

 

לפני הכל אני רוצה להודות למאות אלפי הבוחרות והבוחרים שלנו שנתנו בנו את אמונם ושלשלו פתק מרצ לקלפי, חלקם עשו זאת בפעם הראשונה בחייהם מתוך אמונה במחנה הדמוקרטי. תודה מיוחדת לאלפי המצביעות והמצביעים שלנו במגזר הערבי, המחנה הדמוקרטי הוא גם הבית שלכם. תודה ענקית לאלפי הפעילים שלנו בקלפיות ובנקודות ההצבעה, שנתנו את הנשמה לכל אורך הקמפיין המתיש הזה.

תודה לחברתי סתיו שפיר, ולראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. ההליכה שלנו יחד, במסגרת אחת, הייתה הדבר הנכון לעשותו, אני מודה לכם על העבודה המשותפת, החריצות, והאומץ. ומצפה להמשך שיתוף הפעולה בכנסת. תודה לחבריי להנהגת מרצ, לכל חברי הרשימה המצויינת, ולצוות הקמפיין.

אנחנו בעיצומה של דרמה פוליטית גדולה, מדינת ישראל יכולה וצריכה לשנות כיוון, נוצרה כאן הזדמנות היסטורית, אפשר להציל את הדמוקרטיה הישראלית, אפשר להתעורר מהסיוט.

אני קורא ליו״ר כחול לבן בני גנץ לפעול להקמת קואליציה של שינוי, קואליציה של תקווה, ולא עוד ממשלת ימין שתמשיך במדיניות נתניהו, לא אותה הגברת בשינוי אדרת, אלא ממשלת שינוי אמיתי.

המחנה הדמוקרטי רואה עצמו שותף משפיע בממשלה הזו. אנחנו מחויבים לקחת חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו ורואים עצמנו חלק ממשלת שינוי. נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה הבא. נדרוש להיות חלק מהקואליציה ולהשפיע על דרכה של ישראל מתוך הממשלה בארבעת השנים הקרובות.

נסגור פערים חברתיים, נעצור את קריסת מערכת הבריאות, נחזיר את ערכי הדמוקרטיה, השוויון והשלום למערכת החינוך, ניאבק מול הכפייה הדתית, נעצור את השתוללות הבניה בהתנחלויות, נמנע את הסיפוח ונפתח את הדלת לתהליך שלום אמיתי על בסיס חזון שתי המדינות. נשמור על עצמאות בית המשפט העליון, נבטל את חוק הלאום ונדאג שגם מי שאינו יהודי ירגיש כאן בבית.

המחנה הדמוקרטי היא רשימה אידיאולוגית, ערכית. בקואליציה או באופוזיציה נוביל את המאבק למען זכויות אדם ואזרח, שוויון, חופש, צדק חברתי ושלום. בכנסת הבאה נעמוד חזקים מול ניסיונות ההדתה, הסיפוח והרס הדמוקרטיה הישראלית.

לא ניתן להרוס את החזון הציוני.
לא ניתן להפוך את ישראל לטורקיה.
ניאבק בכנסת ובכל מקום עד שננצח!

עברנו מערכת בחירות קשה, התמודדנו מול כוחות גדולים גם מימין וגם מתוך הגוש, מול ההסתה מימין ומשאבת הקולות של כחול לבן. עמדנו איתנים והבטחנו את קיומו וייצוגו של השמאל הישראלי בכנסת הבאה ובפוליטיקה הישראלית. לא זיגזגנו, לא קרצנו, נשארנו מחוייבים לערכים ולאידיאולוגיה שלנו, וכך נעשה גם בהמשך.

הקמנו את המחנה הדמוקרטי לפני חודשיים מתוך הבנה שאם השמאל הישראלי חפץ חיים, הוא חייב לאחד כוחות וליצור מסגרת גדולה ורחבה שמאחדת בתוכה גופים ומפלגות שונות. החיבור איפשר לנו להגיע לקהלים חדשים, לרתום ציבור רחב יותר ולייצר אלטרנטיבה אידאולוגית מול מפלגות המרכז והימין.

הסתובבתי בכל הארץ, שמעתי את הקולות, הרגשתי את ההתלהבות, ראיתי את התקווה בעיניים, החיבור שיצרנו הכניס רוח חדשה לשמאל והעניק לנו תנופה חשובה קדימה.

התחלנו במשימה אבל עוד לא סיימנו אותה. אני קורא למפלגת העבודה לחבור אלינו וליצור בכנסת סיעה גדולה שמייצגת עולם ערכים ותפיסת עולם ברורה, הן בתחום החברתי והן בתחום המדיני. סיעה שבעתיד תהיה הפלטפורמה הפוליטית לכל מצביעי השמאל של ישראל.

הפוליטיקה הישראלית זקוקה לנו – ישראל זקוקה לנו, ישראל חייבת מפלגת שמאל גדולה, משפיעה, סוחפת שתיאבק בעתיד גם על הנהגת המדינה. זה החזון, לא פחות, יצירת מסגרת אידיאולוגית ופוליטית יציבה וברורה שתחליף את מפלגות המרכז והאווירה, ותהווה אלטרנטיבה אידיאולוגית אמיתית לליכוד ולמפלגות הימין.

ולסיום – זהירות. הימים הקרובים יהיו עמוסים בספינים ותרגילים פוליטים, אנחנו נפעל ללא לאות כדי לייצג את תומכינו ומצביעינו בצורה הנאמנה והאפקטיבית ביותר.
יש לנו דרך ארוכה, וזו רק ההתחלה.
תודה גדולה לכולכם.

(מוצאי יום הבחירות, בית ציוני אמריקה – ת״א)