התוצאות בת״א – הישג היסטורי לתנועה שלנו וסיפוק אישי עצום

לפנות בוקר. רחובות העיר ריקים אחרי יום של המולה גדולה. אני יוצא מהמטה שלנו, חולף על פני כיכר רבין, בדרך הביתה. מרחוק בוקעת שירה. אני מתקרב. כמה פעילים צעירים שלנו יושבים במעגל ושרים. שחקי שחקי על החלומות, זו אני החולם שח. שחקי כי באדם אאמין, 
כי עודני מאמין בך…
כבר שנים שהשיר הזה של טשרניחובסקי, שמעלה בי דמעות בכל פעם שאני שומע אותו, הוא ההמנון הבלתי רשמי של חבריי בשומר הצעיר ושל כל תנועות הנוער הכחולות. עכשיו החבר'ה המדהימים האלה שרים אותו כאן. ובעיני, לא יכול להיות סיום יפה יותר, נכון יותר, למערכה הגדולה הזו שלנו בתל-אביב-יפו.
ההתרגשות במטה היתה עצומה. התוצאות חזקות מאוד: במירוץ לראשות העיר זכיתי בכ-50 אלף קולות, שהם כ-40 אחוז מקולות הבוחרים. הרשימה שהובלתי, רשימת מרצ, זכתה ביותר מ-22 אלף קולות – הרבה יותר מכל רשימה אחרת, כולל הרשימה של חולדאי. היא הכפילה את כוחה ויותר מזה, ומרצ תהיה מעכשיו הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר – הישג היסטורי לתנועה שלנו.
אין ספק, הלילה נפל דבר בעיר החשובה והמשפיעה בישראל. יצאתי להתמודדות הזו בתל-אביב כי אני מאמין שיש צורך חיוני בהנהגה שרואה את האזרח ואת צרכיו מתוך גישה של ערבות הדדית, צדק חברתי, ואהבת לרעך כמוך – אל מול אטימות, כוחנות, ותאוות בצע. לכן התוצאות האלה משקפות הלך רוח עמוק: ציבור ענק הביע רצון עז בשינוי. חולדאי לא יוכל להתעלם מכך. זו קריאת השכמה לא רק לעירייה אלא לכל השלטון בארץ: לדיור שפוי, לחינוך איכותי ושיוויוני, לטיפול בשכונות, לזכויות אדם.
בניגוד למועמדים האחרים בעיר הזו וברוב הערים בארץ – הובלתי בתל-אביב-יפו רשימה של תנועה אמיתית. לא בועת סבון שצצה אתמול ותתפוגג מחר. רצנו כמפלגה כי אנחנו מחוייבים לאידיאולוגיה שלנו, גאים בה, ורוצים להגשים אותה. לכן הרשימה שלנו התחזקה מאוד בבחירות האלה. כי ניהלנו קמפיין שמבוסס על דרך וערכים, קמפיין רציני עם תוכניות מפורטות בכל התחומים, וזכינו לתמיכה בכל חלקי העיר – בדרום, בצפון, ובמרכז. הקמפיין שלנו כבר תרם הרבה לשיח הציבורי, ועוד יהיו לתכניות ולרעיונות שלנו הדים רבים והשפעה לטווח ארוך, לשנים.
עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה. מרצ מתחזקת במישור המקומי במקביל להתחזקות הבולטת שלנו במישור הארצי, כי אנחנו לא מפחדים להדגיש את הערכים שלנו. מהיום, בעקבות התוצאות בתל אביב, אנחנו יודעים שאנחנו מובילים מחנה גדול שרואה בעיר ובמדינה את נחלת הכלל – שאמורה לשרת את הכלל ולא קומץ של בעלי אינטרסים. הגיע הזמן שנוביל את המחנה הזה גם בערים אחרות וגם במישור הארצי, ואין לי ספק שזה יקרה בקרוב.
לי חשוב להיות במקום שבו אני יכול להשפיע ולקדם את דעותיי ואת עקרונות התנועה שלנו, ובעיקר להשמיע את קולם של האנשים שדיברו אתמול בקלפי. לכן עומדים בפני אתגרים ומאבקים גדולים בכנסת – למען חברה ישראלית שפויה וצודקת.
ועכשיו, הכי חשוב, התודות: לחבריי בהנהגת מרצ, המפלגה שלי שנתנה בי אמון, בראשות חברתי זהבה גלאון. לצוות המטה הנפלא – אנשים שנתנו את הנשמה במשך חודשים ארוכים. חברים, הכל בזכותכם. תודה ענקית למתנדבים ולפעילים המדהימים שלנו בני כל הגילים והשכונות שחרשו את העיר, וכמובן לציבור העצום ששיתף אותי במידע רב ובתחושות שלו לכל אורך הקמפיין, וגם ביטא את התמיכה בקלפי בצורה כל כך חזקה.
אני מסתכל על החבר'ה במעגל. הם מאמינים, ואני מאמין. כי עוד נפשי דרור שואפת, לא מכרתיה לעגל פז, כי עוד אאמין באדם, גם ברוחו, רוח עז…
ועם הרבה סיפוק וגאווה אגיד לכם את מה שאומרים בתנועה שלנו: חזק ואמץ!

שלכם, ניצן