"הרס החברה האזרחית" – נאום במליאה על ציד המכשפות נגד קרן החדשה וארגוני זכויות האדם

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

בתקופת ציד המכשפות בימי הביניים היה מבחן איך לקבוע מהי מכשפה. היו זורקים את החשודה למים. אם היא הייתה שורדת וצפה, סימן שהיא מכשפה, והיו שורפים אותה. ואם היא הייתה טובעת, אז מה זה כבר משנה – היא מתה. זה ציד מכשפות. כלומר דינה נחרץ מראש, וזה מה שרוצים לעשות כאן. זה משפט שדה, זה עליהום. זו התנפלות חסרת כל יסוד. הרי מה זאת הקרן החדשה? מהלכים אימים על אזרחי ישראל עם סיפורים של פשעי מלחמה. מה זה הקרן החדשה לישראל? הרי אין חברה אזרחית בישראל בלי הקרן החדשה: ארגונים לנגישות, לשוויון זכויות למוגבלים, לייצוג חולי נפש, לעיירות פיתוח, לשיוויון, למאבק בפערים חברתיים, לעולים, לאתיופים… לכל שדבר צודק ונכון בארץ הזו, לחברה האזרחית, למאות ארגונים –  הקרן החדשה היא המשענת הבסיסית, וזורקים את כל זה מתוך – יש פה הרי כוונה זדונית. אני ראיתי את התעמולה נגד הקרן החדשה, ראיתי את התעמולה האישית נגד נעמי חזן, סגנית יושב ראש הכנסת לשעבר, שמציירים אותה עם קרן על הראש. אשה גדולה.

 

אורית זוארץ (קדימה):

 

הסתה.

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

נכון. הסתה גסה וברורה כדי להכפיש מחנה שלם, כדי להרוס חברה אזרחית בישראל. זה מה שהם רוצים.

 

מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי):

 

לחשוף את פרצופו.

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

אני שמעתי מה כאן אמרו – מוסרים, טרוריסטים, סכין בגב. כולנו עוזרים למחבלים, כולנו רוצים לרדוף חיילי צה"ל, כולנו רוצים ששרים יישבו בבתי כלא? איזה דברי בלע אלה.

 

יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה):

 

– –

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

אני אגיד לך. שמעתי את השירים של בניון, שבהם הוא אומר: אני מגן עליך ואתה הורג אותי. הוא מגן עליי ואני הורג אותו? זה מה שאנחנו מביאים לציבור? ואת עוד מצטטת את זה מעל במת הכנסת? תתביישי לך.

 

הקרן החדשה לישראל לא תמכה ולא תתמוך בהעמדה של קצינים למשפט בחו"ל, וזו העמדה הרשמית והברורה של הקרן. מי שרוצה לספר סיפורים יכול, אבל זו העמדה הרשמית.

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

חבר הכנסת הורוביץ, אני רוצה לצורך הוויכוח לומר דבר אחד. כאשר אתה אומר עליי שאני מבצע פשעי מלחמה, גם אם אתה לא רוצה שאני אעמוד לדין- –

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

אני אמרתי שאתה מבצע פשעי מלחמה? הקרן החדשה לישראל אמרה דבר כזה?

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

לא- –

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

אז מספיק עם ההסתה הזאת.

 

חיים אורון (מרצ):

 

אבל אדוני היושב ראש, את האמירה שיש לחקור מה קרה בעזה- –

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

אין ויכוח.

 

חיים אורון (מרצ):

 

אז גמרנו. אנחנו- –

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

אני אמרתי לך שאסור לך להגיד את זה? חבר הכנסת, שנינו חיים, ברוך השם, במדינת חוק. לכל אחד יש הערות לגבי החוק. עכשיו אני אומר לך, כאשר אומרים שאני ביצעתי פשע מלחמה, אני חשוף להעמדה לדין בכל מקום בעולם.

 

אורית זוארץ (קדימה):

 

מה זה קשור לקרן החדשה לישראל?

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

מצאו סיסמה, הקרן החדשה, נעמי חזן, כינויי גנאי, שופכים כאן דם של אנשים.

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

נעמי חזן, אני מגן עליה בכל מקום שאני יכול בתור סגנית יושב ראש הכנסת.

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

אדוני, האשה מסתובבת עם אבטחה. כדאי כבר להגיד את זה. זה לא סתם. המילים האלה הורגות בסופו של דבר. אנחנו לא חיים במציאות דמיונית.

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

מה שאתה וג'ומס לא אמרתם, היא אמרה.

 

חיים אורון (מרצ):

 

מותר להגיד.

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

אבל היא אמרה. זכותה. ברוך השם, אנחנו בארץ שבה כל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה.

 

חיים אורון (מרצ):

 

– –

 

היו"ר ראובן ריבלין:

 

אנחנו כמעט כמו בלוב. כל אחד אומר מה שעולה על דעתו. אתה יכול לבוא לקדאפי, לומר לו מה שאתה רוצה. בבקשה.

 

חיים אורון (מרצ):

 

– –

 

ניצן הורוביץ (מרצ):

 

אדוני, אני רוצה להבהיר בצורה המוסמכת ביותר, וזה נאמר על דעת הקרן, ושימו לב כולכם – הקרן החדשה לא תמכה ולא תתמוך בהעמדה של קצינים למשפט בחו"ל – 1. 2. מעולם הקרן לא עבדה עם הארגונים שהוזכרו בדוח של הארגון הזה, שאיני רוצה לנקוב בשמו. ודבר שלישי, כנגד השמצות, ועדיין בישראל, ברוך השם, יש בתי משפט, כנגד ההשמצות האלה שגובלות בהתרת דם פותחים בהליכים משפטיים, והעניינים האלה יתבררו בבתי משפט, בתביעות דיבה ולשון הרע, כי אי אפשר כל הזמן לעמוד, סליחה, ולהגיד, זה גשם, כשמשתינים עליך. נמאס.

 

חבריי חברי הכנסת, אני רוצה להגיד לכם, שכל הקווים האדומים וכל הגבולות נחצו בהסתה הזו נגד הקרן החדשה ונגד חברתי, נעמי חזן. אני ראיתי את ההפגנות נגד הקרן, שמעתי קצת על מי שעומד מאחוריהן. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל זו בצורה הברורה ביותר סתימת פיות באופן שאני לא זוכר כמוהו בישראל בשנים האחרונות. ואני לא מבין אתכם, המתנגדים הגדולים. ממה אתם כל כך מפחדים? שמעתי כאן את הקודמים שלי, נואמים רהוטים. ממה? מטיעונים של כל מיני ארגונים? אז אתם רוצים לסתום להם את הפה? לאסור על התרומות שלהם? למנוע מהם להסתובב? תתמודדו עם הטענות. גם אני לא שותף לחלק מהטענות האלה, אז יש ויכוח. ממה פוחדים, לעאזאל?

 

ואדוני היושב ראש, אני מאמץ את ההגדרה שלך. כל עוד המדובר בפעילות חוקית, על פי חוקי מדינת ישראל, יש כאן חופש ביטוי. והעימות הוא עימות פוליטי. יש כאן משהו לא חוקי של איזשהו ארגון? לכו למשטרה, תגישו תלונה, המשטרה תדע לטפל.

 

אני רוצה להגיד לסיום את המלים הבאות, כי הרבה אנשים שומעים אותנו והדיון הזה חשוב להם.

רק שידעו אזרחי ישראל, 90% מכספי הקרן החדשה לישראל מגיעים מתורמים יהודים שדמותה של ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית היא בלבם ובנפשם. הקרן החדשה לישראל תומכת במאות ארגונים חברתיים בישראל, ומי שיחסל אותה יפגע בצורה אנושה בחברה האזרחית בישראל.

 

אני רוצה להגיד עוד דבר. אני חששתי שהעליהום זה יפגע, חלילה, בקרן החדשה לישראל. אז אני רוצה לומר לכם, שמאז שזה החל, התמיכה והתרומות בקרן החדשה לישראל מצד הקהילה היהודית בארצות-הברית רק הלכו וגדלו. אז שידעו כל המסיתים והמדיחים, שהם משיגים את המטרה ההפוכה, כי אנחנו לא ניכנע להם.