הקמת המועצה הלאומית לרוקחות – הכרה בחשיבות המקצוע

אני שמח לברך אתכם לרגל יום הרוקח 2022 ולהודות לכם, הרוקחות והרוקחים על תפקידכם החשוב ותרומתכם למערכת הבריאות בישראל.

בשנה האחרונה הקמנו לראשות את המועצה הלאומית לרוקחות, מתוך הכרה בחשיבות המקצוע שלכם ושל הפוטנציאל הגלום בו לטובת מערכת הבריאות והרפואה הישראלית.

לשמחתי, המועצה הלאומית, בשיתוף אגף הרוקחות במשרד הבריאות, שיתוף ציבור הרוקחים, האיגודים המקצועיים, הובלתם בשנה האחרונה את הליך כתיבת קוד אתי למקצוע הרוקחות. זהו תהליך חשוב מאוד שמזקק את האחריות הכבדה המוטלת על כתפיכם ואת הנורמות המקצועיות להן אתם מחויבים בעת ביצוע תפקידכם. אני שמח על ההתקדמות הזו, ומקווה שזו תהיה הזדמנות משמעותית לשים דגש לחשיבות המקצוע ונחיצותו.

לא כולם מודעים לחשיבות תפקיד הרוקחות בבתי החולים, והאחריות המוטלת על כתפכם לאיכות ובטיחות הטיפול התרופתי. יעוץ רוקחי הוא חלק בלתי נפרד מהרפואה, ולכם יש חלק משמעותי בשיפור ודיוק הטיפול התרופתי. עם התקדמות והתפתחות הרפואה, הידע והמקצועיות שלכם חשובים מאי פעם. פועלכם המסור במערכת האשפוז ובקהילה בבתי המרקחת הוא חלק מרכזי בפעילות מערכת הבריאות הישראלית.

יום יום אתם קמים לעבודה כדי לתת שירות וייעוץ מקצועי, חם ואנושי, באופן הראוי ביותר. שירות ששומר על בריאות המטופלים גם בשגרה ובוודאי בימי משבר. משבר הקורונה הוא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותו וחשיבותו של השירות הרוקחי, שהוגדר כשירות חיוני, והתארגן במהירות על מנת להבטיח אספקה שוטפת של התרופות לכל המטופלים המאושפזים ובקהילה.

מערכת הבריאות משתנה ומתאימה את עצמה לצרכים המשתנים של האוכלוסיה, וכתוצאה מהעליה בתוחלת החיים, ועל רקע משבר הקורונה, התחלנו לאפשר בישראל אשפוזי בית. למטופלים האלו, היעוץ הרוקחי ומעורבות הרוקח חשובה במיוחד, כדי לשפר ולוודא היענות לטיפול ובטיחות למטופל.

למערכת הבריאות יש אתגרים רבים, ואחד המשמעותיים בה הוא ההתמודדות עם המשבר במקצוע הרוקחות, עם המחסור האקוטי ברוקחים, ועם מעמד המקצוע בשירות לקהילה, בצמתי קבלות ההחלטות ובפעילות הרפואית בבתי החולים.

רוקחות ורוקחים יקרים, אתם נכס אדיר למערכת הבריאות ולכל אזרחי ישראל. אני מברך ומוקיר כל אחת ואחד מכם, ומודה לכם על שבחרתם לעסוק במקצוע החשוב הזה. מדינת ישראל בורכה בכם. יישר כוח והמשך עשייה מבורכת.