הפעילות שלי לביסוס ושיפור מעמד הרוקחים בישראל

(דברים בכנס השנתי של ארגון הרוקחות בישראל).

פרופ' איל שורצברג, יו"ר ארגון הרוקחות בישראל; הנהלת חברי הארגון וחברי מועצת הארגון, חברי וחברות ארגון הרוקחות בישראל.
אני שמח לברך אתכם בפתיחה של הכנס השנתי של ארגון הרוקחות בישראל.
השנה, הכנס הינו בסימן של "רוקחים מובילים שינוי".
אין ספק ששינויים רבים נדרשים במערכת הבריאות שלנו, ואין ראויים מכם להוביל שינוי משמעותי באופן שבו אנחנו מספקים טיפול רפואי ותרופתי, ומקדמים את בריאותם של אזרחי ישראל.
הרוקחים והרוקחות במדינת ישראל פועלים יום ולילה על מנת להעניק טיפול ומסור לחולים אך גם על מנת לקדם את בריאות הציבור ולהעניק ייעוץ איכותי. הרוקחים הינם חלק אינטגרלי מהצוות הרפואי, וניתן לראותם בכל צומת של הפעילות הרפואית – מהקהילה ועד בתי החולים.
ראינו זאת בזמן מגפת הקורונה ואנו רואים זאת גם בימי שגרה – מקצוע הרוקחות הינו מקצוע חשוב מאין כמוהו הן בבתי החולים, הן בתעשייה, וכפי שניתן יהיה לראות בעבודות שתוצגנה בכנס זה, במחקר פורץ דרך, פיתוח תרופות וטכנולוגיות מתקדמות, ויוזמה אנושית יוצאת דופן.
עבודתכם מצילה חיים. פועלכם המסור במערך האשפוז ובקהילה בבתי המרקחת הוא חלק מרכזי בפעילות מערכת הבריאות הישראלית ומממש הלכה למעשה את הנגשת הזכות לבריאות לכל אזרחי ישראל.
יום יום אתם קמים לעבודה כדי לתת שירות וייעוץ מקצועי, חם ואנושי, באופן הראוי ביותר. לא כולם מודעים לחשיבות תפקיד הרוקחות, והאחריות המוטלת על כתפכם לאיכות ובטיחות הטיפול התרופתי. עם התקדמות והתפתחות הרפואה, הידע והמקצועיות שלכם חשובים מאי פעם. פועלכם המסור במערכת האשפוז ובקהילה בבתי המרקחת הוא חלק מרכזי בפעילות מערכת הבריאות הישראלית.
במהלך מגיפת הקורונה קודמו תהליכים המאפשרים זמינות מתן שירות רוקחי כמו מרשמים אלקטרונים, שילוח עד הבית ושירות וידאו. השירות הרוקחי, שהוגדר כשירות חיוני, התארגן במהירות על מנת להבטיח אספקה שוטפת של התרופות לכל המטופלים המאושפזים ובקהילה. רק לאחרונה הקמנו במשרד הבריאות מועצה לאומית לרוקחות, שתייעץ לנו בנושא החשוב הזה, כפי שמייעצות מועצות לאומיות נוספות בתחומים המרכזיים במערכת הבריאות. מקצוע הרוקחות הוא אמנם פעמים רבות מקצוע הפועל "מאחורי הקלעים," אבל העבודה עליה אתם אמונים קריטית לאיכות ובטיחות הטיפול אותו אנו מעניקים. אני פועל כדי לבסס ולשפר את מעמד הרוקח, ואת האופק המקצועי שלכם.
רוקחות ורוקחים יקרים, אתם נכס אדיר למערכת הבריאות ולכל אזרחי ישראל. אני מברך ומוקיר כל אחת ואחד מכם.

יישר כוח והמשך עשייה מבורכת.