ניצן הורוביץ במקום הראשון בהיכל הקהילה: 50 המשפיעים של 2011 בקהילה הגאה

אתר ״מאקו״.

1. ניצן הורוביץ: הנציג שלנו בכנסת

ההומו היחיד מחוץ לארון בבית הנבחרים הוכיח השנה את מחויבותו לקהילה הגאה בפעילות פרלמנטרית גאה ענפה. בין היתר, הקים את השדולה נגד הומופוביה, הגיש הצעות חוק למען קהילת הלהט"ב, אירח את כנס הגאווה הגדול ותקף את משרד הבריאות כנגד קיצוץ סל התרופות לנשאי HIV. כל אלה הביאו אותו למקום הראשון והמכובד. בקרוב ראש ממשלה גאה ראשון?

ביו-גאווה: עיתונאי במקצועו, עורך דין בהכשרתו, חבר הכנסת ה-18 מטעם סיעת מרצ, בן זוגו של הבמאי עידו ריקלין והמקום הראשון של היכל הקהילה 2011. הורוביץ הוא ההומו היחיד מחוץ לארון בכנסת הנוכחית, ופועל רבות בתחומים של זכויות אדם, בהן זכויות להט"ב וזכויות עובדים זרים.

הורוביץ מכבד את הרשימה במקום הראשון והמכובד משום החשיבות שבפועלו בשנה האחרונה למען הקהילה הגאה, כמו גם מתוך הבנה שהגיע הזמן שמעמד הקהילה הגאה יעוגן במסגרת החקיקה ולא רק במסגרת תקדימים בבית המשפט ובבג"צים, שמוגשים על ידי אנשים פרטיים וסוחטים זמן, משאבים ואנרגיה מיותרים.

כחבר הכנסת הגאה היחיד מחוץ לארון, הוא אינו מסתתר מאחורי התואר הזה, ופועל מסביב לשעון למען הומואים, לסביות, בי וטרנס, מתבטא בעדם, ועושה כבוד גם כחבר כנסת הגון וישר וגם כנציג הקהילה הגאה.

איך הייתה 2011? בשנה הנוכחית דאג ח"כ הורוביץ לקהילה הגאה מכל זווית אפשרית: הוא הקים ביחד עם ח"כ נינו אבסדזה את השדולה למאבק בהומופוביה, הוביל את הכנס הגדול בכנסת לפתיחת חודש הגאווה שעמד בסימן שוויון זכויות למשפחה הגאה וטיפל בפניות ציבור רבות של חברי הקהילה בנושאים מגוונים: תקיפות אלימות, מקרים של השפלה והטרדה, פיטורין, מעמד אזרחי, פונדקאות ועוד.

ח"כ הורוביץ היה הקול של כולנו השנה: הוא תקף את משרד הבריאות שקיצץ כמעט לחלוטין את התרופות המשפרות ומצילות את חייהם של נשאי איידס בישראל, ניהל מאבק למניעת גירושו מהארץ של תומאס שמיטד, בן זוגו של ניר כץ, שנהרג ברצח בברנוער, נאבק מול משרד החינוך לפרסום מסמך המדיניות בדבר הטיפול בנושא נטייה מינית וזהות מגדר בבתי הספר, והגיש הצעות חוק שונות שטורפדו על ידי הימין.

על אותן הצעות חוק שנפלו, כתב ח"כ הורוביץ לערוץ הגאווה: "האפליה המפורשת בחוק כלפי הקהילה הגאה בולטת במיוחד בכל הנוגע לזוגיות, הורות והקמת משפחה: היעדר האפשרות להינשא, אי-הכרה בזוגיות הגאה בתחומים שונים כגון טיפול רפואי וירושה, אפליה ברורה בתחום האימוץ והפונדקאות בישראל, ועוד. הקמת משפחה היא זכות אדם בסיסית, והעובדה שזכות זו נמנעת מרבבות אזרחים בישראל היא תעודת עניות למדינה".

"הממשלה הזו עוינת את הצעות החוק והמאבקים שלנו ונותנת רוח גבית לכפייה דתית. בכנסת מתייצבת מאחוריה הקואליציה כולה, ולעתים – ואני אומר את זה בצער גדול – גם חלקים מהאופוזיציה שלא רוצים להסתכסך עם החרדים. רבים וטובים מחבקים את הקהילה בכל מיני פסטיבלים, אך שוכחים אותה רגע אחרי. קל להפריח הצהרות באירועים חביבים ומתוקשרים בת"א. הרבה יותר קשה להיאבק בשורש הבעיה וגם לשלם על זה מחיר פוליטי".

איחולי המערכת ל 2012: השמועות אומרות שח"כ הורוביץ מכוון אל בניין העירייה בכיכר רבין, במטרה להיות ראש העיר הגאה הראשון של העיר הוורודה הראשונה. אנחנו לא בטוחים איפה אנחנו מעדיפים אותו, בתל אביב או בירושלים, אבל איפה שלא יהיה, אנחנו בטוחים שימשיך להיות הקול שלנו. מזל טוב!