היוזמות שמפותחות פה בחממה הופכות להיות סטנדרט טיפולי המשפיע על מדיניות הבריאות

(כנס חדשנות, מחקר ופיתוח 2021 של המרכז הרפואי רבין / כללית).

 

יוחנן לוקר, יו"ר דירקטריון כללית, ד"ר איתן ורטהיימר, מנהל המרכז הרפואי רבין, פרופ' אהוד גרוסמן,  דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, ד"ר אורלי ווינשטיין, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי חולים בכללית, ומכובדיי כולם,

 

כולנו נמצאים פה בעקבות הבנה משותפת שבריאות היא ערך עליון, ולשמחתי, תעשיית החדשנות הרפואית היא חוד החנית של החדשנות בעולם. אתם חוקרים ומפתחים את תשתית הרפואה והטיפולים שנשמעים עבור הציבור הרחב כמדע בדיוני, ואתם עושים זאת מדי יום.

 

היוזמות שמפותחות פה בחממה הופכות להיות סטנדרט טיפולי המשפיע על מדיניות הבריאות, וראינו זאת היטב בפועלכם בהתמודדות עם משבר הקורונה, לדוגמא במסגרת המחקר שביצעתם בהשפעת החיסונים על דלקת בשריר הלב. עזרתם להוכיח בטיחות ויעילות, תוך בחינת תופעות הלוואי ולא בהתעלמות מהן, בצורה אמפירית, מקצועית ואחראית.

 

אני רוצה לברך את סגל המרכז הרפואי רבין, את צוות החוקרים שעמלים ולא מוותרים על מנת להגיע לתוצאות ולגלות מידע חיוני לקידמה, לאבחון ולטיפול. אתם אלו שיום יום הופכים תיאוריות מעניינות לפטנטים מצילי חיים.

 

ברצוני לברך גם את כללית על פיתוח תשתיות חדשניות והשימוש היום יומי שאתם עושים במאגרי מידע, בשיטות של בינה מלאכותית, כדי לשפר ולדייק את יכולת האבחון והטיפול של הרפואה הישראלית.

 

חממת החדשנות פה היא מודל עבודה לתעשייה כולה, ושיתוף פעולה מרשים בין תשתיות ציבוריות, לחברות ענק כמו מיקרוסופט, ויוזמות פרטיות, לקידום עתידנו המשותף.

 

אני מאחל לכולכם כנס פורה, והרבה הצלחה בעשיה.