הוקרה לצוותי הקורונה

(דברים בארוע בבנק ישראל בירושלים – הנפקת מטבע הוקרה לצוותי הקורונה). המטבע הייחודי והחדש הזה, היוזמה היפה הזו של בנק ישראל יגיע ויעבוד מיד ליד בכל המדינה, וישאר שנים כסמל להוקרה של כל אדם בישראל לכם, נשות ואנשי הבריאות היקרים.

כבר כמעט שנתיים שאתם עומדים בחזית המאבק בנגיף קורונה. כמעט שנתיים שאתם נותנים את הנשמה מסביב לשעון לשמור על הבריאות של כולנו ולנצח את המגיפה.

הצלתם חיים של אלפי ישראלים, נשים וגברים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, עניים ועשרים, כשדבר אחד בלבד עומד לנגד עיניכם – הזכות לבריאות וערך חיי האדם.

עובדי המנהל והמשק, האחים והאחיות, הרופאות והרופאים, צוותי הצלה, כוח העזר, המתנדבים, וכל אחד מכם, אנשי מערכת הבריאות המדהימים שלנו, אתם עמוד השדרה של מערכת הבריאות. אתם הפנים שמאחורי ההצלחה במאבק העיקש מול המגיפה. בזכותכן ובזכותכם הפכה ישראל למובילה עולמית בהתמודדות עם אתגר הקורונה, ואתם הסיבה להצלחות באתגר היום יומי הזה.

בחצי השנה האחרונה, מאז נכנסתי לתפקיד שר הבריאות פגשתי רבים מכם בבתי החולים, קופות החולים ובמרכזים הרפואיים בכל רחבי הארץ. ראיתי את העבודה שלכם בשטח תחת עומס אדיר ובתנאים לא פשוטים. בכל מקום שפגשתי אתכם , אי אפשר היה שלא להרגיש את רוח השליחות והמסירות חסרת הגבולות שמובילה אתכם.

בזכותם, בזכות ההון אנושי המדהים של מערכת הבריאות, נרים ראש ונאבק בהצלחה גם באומיקרון, ובכל אתגר שיבוא.

המטבע החדש והיפה הזה הוא עוד דרך להגיד לכם – פשוט תודה.