ההתחסנות תאפשר לנו לשמור על משק פתוח

(מסע״ת עם רה״מ בעקבות אישור הבוסטר – החיסון השלישי). קיבלנו החלטה אסטרטגית ברורה – לעשות הכל כדי להשאיר את המשק פתוח. צריך להבין: לסגרים, לאבטלה, לנזק לעסקים ולפגיעה הנפשית – גם לכל אלו יש מחיר בריאותי כבד.

הממשלה הקודמת הייתה שיאנית העולם המערבי במספר הימים בהם בתי הספר היו סגורים.
אנחנו רואים בפתיחת שנת הלימודים כסדרה יעד אסטרטגי. נעשה כל שניתן כדי שמערכת החינוך בכל הארץ תפתח ותתפקד באופן מלא.

ההמלצה של ועדת החיסונים ניתנה על סמך מיטב שיקול הדעת הרפואי, ולאור המלצת אנשי המקצוע הטובים בעולם, וברוב גורף.
את החיסון ניתן יהיה לקבל בקופות החולים כבר ביום ראשון הקרוב.

אני שומע גם קולות שמסתייגים מהצעד הזה, ואינני מתעלם מהם. אני מדגיש כאן הערב: גם עמדות אחרות נלקחו בחשבון. חשוב להדגיש ולמנוע אי הבנות: מדובר בהחלטה רפואית מקצועית, שלקחה בחשבון את כל המידע הרפואי שנצבר בישראל ובעולם. זו אינה החלטה פוליטית. אצלנו אין שום שיקול אחר מלבד השיקול הרפואי בהחלטות מהסוג הזה.

אנחנו לא מכריחים איש, אנחנו מסבירים, אנחנו משכנעים – אנחנו מדינה דמוקרטית. אנחנו אומרים לציבור: לצד המסכות ושמירת ההנחיות, החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו לשמור על החיים של היקרים לנו ושל עצמנו.

ההחלטה של אנשי המקצוע, נועדה בראש ובראשונה למנוע את התחלואה הקשה, להקטין את את מספר הנפטרים, ולהוריד את המחיר שצפוי לגבות מאיתנו המאבק בזן הדלתא.

כל דחייה נוספת של מתן חיסון הדחף, "הבוסטר", עלולה הייתה לגבות מאיתנו מחיר כבד בחיי אדם. זה, ורק זה, מה שעומד לנגד עינינו. כל אדם הוא עולם ומלואו, והחובה שלנו, של משרד הבריאות ומדינת ישראל היא לבחון החלטות הנוגעות לחיי אדם בחרדת קודש.

יש לנו מלאי חיסונים גדול. מאות אלפי מנות חיסון מגיעות לישראל בימים אלו, וימשיכו להגיע בזמן הקרוב. הבטחנו רצף חיסונים מלא לאורך זמן רב כך שגם עכשיו וגם בעתיד, בכל החלטה רפואית שתתקבל, יהיו בישראל מספיק חיסונים לכל מי שרוצה להתחסן".