ההישג הזה הוא שלכם

חברות וחברים יקרים שלי,

עוד לא נספרו כל הקולות, אבל חשוב לי לכתוב לכם כמה דברים כבר עכשיו. קודם כל, יום לאחר הבחירות עניין אחד כבר ברור: קיבלנו אמון מרגש של כמעט 200 אלף איש. זה מספר הקולות הגבוה ביותר שמרצ קיבלה מזה שנים רבות. אסור לנו לאכזב את המצביעים שלנו, אתכם. נהפוך כל אבן בדרך להחלפת נתניהו ולמען שינוי אמיתי במדינה.

ההישג של מרצ בבחירות האלה הוא של כל אחת ואחד מכם. אני רוצה להודות לכם, מעומק הלב, על האמון ועל התמיכה. היינו המפלגה עם התקציב הכי קטן בבחירות האלה, ונעזרנו באלפי מתנדבים. אתם נתתם את הנשמה למען מרצ, ולא אשכח את זה.

האמון בקלפי ניתן לנו על ידי אנשים שלא יכלו לדמיין מציאות שבה אין שמאל בכנסת. אבל לא רק. הוא ניתן לנו גם כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלה עם הכהניסטים, ההומופובים ושאר החשוכים. זו היתה הצבעה ערכית וגם אסטרטגית.

אנחנו נשתמש בכוח שהענקתם לנו את כדי לחתור לממשלת שינוי. ממשלה בלי נתניהו, שתוכל להתחיל להחזיר את ישראל למסלול. בשבועות הקרובים נעשה הכל כדי לקדם את המטרה הזו. אני מאמין שיחד עם שאר המפלגות בגוש השינוי – זה אפשרי. מסובך, קשה, מורכב – אבל אפשרי. האופציות האחרת של ממשלת חשוכים או בחירות חמישיות הן בלתי נסבלות.

נשקיע מאמץ גם בשינוי בתוך מרצ. אני קשוב לקולות ששואפים לחידוש, לתנופה, ואוביל את המהלך הזה כדי להרחיב את מרצ, לפתוח, ולפנות לקהלים נוספים. המון צעירים הצביעו לנו אתמול. מתוכם הרבה מצביעי פעם ראשונה שפגשתי בכל הארץ. כל מפגש כזה היה סוג של הבטחה הדדית. תחשבו על הפעם הראשונה שאתם הצבעתם – אין מי שלא זוכר את זה. אני נחוש שהצעירים הנלהבים האלה ימשיכו אתנו הלאה. צריך לתת להם סיבה טובה לעשות את זה.

זה היה קמפיין קשה וסוער. אמרו לנו שהשמאל כבר לא רלבנטי, שאין בכלל שמאלנים במדינה – הוכחנו שזה קשקוש. מרצ היא אחת המפלגות השורשיות ביותר בנוף הישראלי, עם אלפי פעילים אמיתיים – אתם. מרצ היא לא מפלגת בועה או פיקציה פוליטית שהוקמה במסיבת עיתונאים לפני חודש. אבל זורעי היאוש לא הרפו. ״אין לכם סיכוי, תפרשו, אתם לא רלבנטיים, העמדות שלכם לא חשובות…״

לכל מרפי הידיים הללו אמרתי, שאצלנו, כשנתקלים בקושי, לא מתייאשים כל כך מהר ומרימים ידיים, אלא מתמודדים ונאבקים, ומנצחים. וכך עשינו. נלחמנו. ניהלנו קמפיין אידיאולוגי, ערכי. לא פרסונלי. אלה היו חודשים מפרכים. לעתים חשנו כמו סיזיפוס שנגזר עליו לגלגל סלע ענק במעלה ההר, רק כדי לצפות בו נופל חזרה למטה. הסברנו לכל שוחרי הדמוקרטיה, לא רק לתומכי מרצ, כי התנועה שלנו חיונית לדמוקרטיה ולחברה החופשית בישראל, שיש לנו קול יחודי שחשוב שיישמע. שבלי מרצ לא יהיה שמאל בכנסת, ונתניהו יקבל על מגש של כסף ממשלת חשוכים. ציבור רחב הבין והתגייס. המזימה של נתניהו למחוק את מרצ – כשלה. יש שמאל בישראל, יש שמאלנים, ולאידיאולוגיה שלנו יש ביקוש. מרצ גדלה.

האמון שקיבלנו אינו עניין של מה בכך. אנחנו צריכים להצדיק אותו, ונתחיל בזה כבר היום. נתייצב עוד הלילה במשכן הכנסת כדי להשגיח על ספירת המעטפות הכפולות, למנוע רמאויות ונסיונות לגנוב את הבחירות.

אני רוצה להודות שוב לכל הבוחרות והבוחרים שלנו, לפעילים, ולצוות המפלגה המסור. לכל מי שהתגייסו, שכנעו חברים, יצאו לשטח והרימו טלפונים. ההישג הזה הוא שלכם. ביחד נעשה שינוי בישראל, ונהיה ראויים לאמון שקיבלנו.