גאה לעמוד בראש המפלגה הכי ישרה

על הגשרים, בכיכרות ובכנסת. המחאה משפיעה, היא עוצמתית, היא משנה. מרצ עומדת אתכם, אומרת לכם תודה, ומתחייבת להשמיע את הקול שלכם כמה שיותר חזק. וזה מביא אותי ישר לשאלה הגדולה ולקמפיין שלנו – למה מרצ?

כי היא מבטאת את הערכים שלי. התשובה הזו נכונה למקרה הפרטי שלי. עוד הרבה לפני שהצטרפתי למרצ, תמכתי בה והצבעתי לה, כי היא ביטאה את מי שאני, את הזהות שלי, את מה שחשוב לי, ואת מה שאני רוצה שיהיה פה במדינה: זכויות שוות לכל אדם. ועוד דבר יש בה במרצ, שתמיד אהבתי: היא לא מפחדת להילחם גם כשכל האחרים בורחים. ככל שתקפו אותה יותר, תמכתי בה יותר.

את התשובה הזו – ״כי מרצ מבטאת את הערכים שלי״ – אני שומע מהרבה תומכות ותומכים שלנו. הם, אתם, יודעים שכל האסטרטגיות, כל החישובים והטקטיקות, לא מחזיקים מים. שבענו כל כך הרבה אכזבות מכל ההבטחות החלולות – כחול-לבן היתה ההבטחה הכי נוצצת והכי מאכזבת. ים של מנדטים וחרבון גדול. כי בסוף, בכנסת, יש רק שאלה אחת, ותאמינו לי ראיתי את זה כל כך הרבה פעמים, וזה תמיד מה שמכריע: מי מייצג את הערכים שלך? על מי אתה סומך שיעמוד ויילחם מול הפאשיסטים, הגזענים והכופים למיניהם? מי ישמיע את הקול שמבטא את מי שאנחנו, בלי להתקרנף, ושלא ייתן לחשיכה להשתלט כאן על הכל? אתם יודעים את התשובה.

אנחנו משלמים על זה מחיר. אני יודע את זה היטב. הרבה פעמים אומרים לי – ״תהיו יותר מתונים, למה אתם מתעסקים בדברים שמעצבנים, תדברו על מה שפופולרי…״ זו לא מרצ. כדי להיות כמו כולם, להיות מיין-סטרים, לשיר במקהלה בקול אחד – לזה יש מספיק מפלגות אחרות. אנחנו לא מהסוג הנפוץ לצערי של פוליטיקאים שכל בוקר מרטיבים את האצבע ובודקים לאן הרוח נושבת, ולפי זה מדברים. לנו יש ערכים ועקרונות שבזכותם ולמענם אנחנו כאן. זו גאוות היחידה שלנו. ואני גאה לעמוד בראש מפלגה כזו שלוחמת למען העקרונות שלה ואף פעם לא משקרת לבוחריה.

ברוח הזו השקנו השבוע בנצרת את קמפיין מרצ לחברה הערבית. מרצ היא המפלגה היחידה שמיישמת שיוויון ושותפות בין יהודים וערבים גם ברשימה לכנסת. אין שום רשימה אחרת שבחמישיה הראשונה שלה יש שלושה יהודים ושני ערבים. ומה שיפה במרצ ויפה ברשימה הזו, זה שהמועמדים הערבים והיהודים שלנו הם לא סקטוריאליים. הם פועלים ועובדים למען כולם. למשל ג׳ידא רינאווי-זועבי, מועמדת מס׳ 4 ברשימת מרצ, פעילה חברתית ומומחית לשלטון המקומי, תהיה חברת כנסת מעולה לכל החברה הישראלית. יהודים יתגאו בה לא פחות מערבים. ממש כמו שתמר זנדברג, מס׳ 2 ברשימת מרצ, פועלת ללא ליאות עבור כל האזרחים – ערבים ויהודים.

לסיום, אני מזמין אתכם לצפות בראיון קצת אחר: ראיון זוגי – אתי ועם בן הזוג שלי עידו, בערוץ 12. חיי משפחה הם עניין פרטי, אבל כשעצם קיומה של משפחה מסוג מסויים הוא עניין פוליטי, וכאשר נכנסים לכנסת אנשים ומפלגות שמכריזים מלחמת חורמה על משפחות כמו המשפחה שלי, זה הופך להיות חלק מהמאבק של כל שוחרי השיוויון והחופש.