גאה בקידום חוק הדימותנים

חנוכת PET CT בבי״ח בני ציון בחיפה – דצמבר 21׳

(כנס הדימותנים הרפואיים הבינלאומי – ת״א).

אני שמח להיות איתכם הבוקר בכנס הדימותנים הרפואיים הבינלאומי.

דימותנות רפואית היא מקצוע חשוב בצורה בלתי רגילה למערכת הבריאות הישראלית. אתם, הדימותנים והדימותניות, העיניים של מערכת הרפואה. עם ההתפתחות הטכנולוגית, דימותנות נהיתה כלי אבחוני וטיפולי בסיסי והכרחי לרפואה בעולם ובארץ.

אתם עובדים לילות כימים, באופן מילולי, מסביב לשעון, כדי להציל ולשפר חיי אדם, בעבודה פיסית קשה, לפעמים תוך סיכון עצמי ועבודה עם קרינה ומכשירים מסובכים, ואתם פשוט לא מקבלים מספיק קרדיט לעבודה הקשה והחשובה שאתם מבצעים.

תרומתכם למערכת לא נעלמה מעיני, ושמחתי לאורך הקדנציה האמנם קצרה שלי במשרד הבריאות להכיר אותכם ואת פועלכם, וגם לנסות להתחיל לטפל בפערים העצומים הקיימים במקצוע שלכם.

באופן אבסורדי, דימותנות רפואית עדיין לא מוסדר בחוק כמקצוע בריאות.
השנה, סוף סוף, קידמתי במשרד הבריאות את ההסדרה והחוק להסדרת מקצוע הדימותנות עבר בקריאה ראשונה בכנסת במאי האחרון. זהו צעד חשוב והכרחי לטובת הסדרת המקצוע. הוא מאפשר דין רציפות בכנסת הנבחרת, והשלמת הליך החקיקה היר קריטית לשיפור מעמדכם, ולפיקוח על התפקחד החשוב שלכם.

אני יודע שאתם כאיגוד עומלים לחזק את מעמד המקצוע ואת ההתמקצעות של הדימותנים העוסקים בישראל. הכנס החשוב הזה הוא אבן דרך, גם בחיזוק המקצוע פה בישראל וגם לבניית שיתופי פעולה בינלאומיים.

דימותנות רפואית היא מזמן לא "רק" מכשיר רנטגן שבודק שברים ברגל, עם התקדמות הרפואה, אתם המפעילים של המכשירים החדשניים ביותר. השנה הוספנו 28 מכשירים מיוחדים חדשים – MRI, CT, וכו', המכשירים והרשיונות הם בשורה לציבור, אבל ללא דימותנים שיפעילו אותם במקצועיות ובאחריות, הם בסוף עדיין רק מכשירים ריקים.

מערכת הבריאות שלנו מושתתת על כוח אדם מיומן ומוכשר, אתם עמוד השדרה שלנו. אחיות, עובדי מנהל ומשק, עובדי מעבדות, רופאות ורופאים, פסיכולוגים, תזונאיים וכמובן אתם הדימותנים – אתם מערכת הבריאות הישראלית.

בלעדיכם בית חולים הוא רק מבנה.

התפקיד שלי כשר בריאות הוא לחזק את איתנות המערכת, לוודא שלכם יש אופק מקצועי וסיבה אמיתית להישאר חלק במערכת הבריאות. אני שמח שאיגוד הרנטגנאים היה שותף לדרך ולמשימה, ומודה לכולכם על פועלכם.
חזק ואמץ