בקיצור, ממשלה של גנבים

מרצ לא סיעה גדולה. אבל בוודאות אפשר לומר שהיא הסיעה הפעילה ביותר בכנסת ובין המפלגות החשובות ביותר בזירה הפוליטית. מדוע? כי היא פועלת ללא מורא וללא משוא פנים. אצלנו לא עושים חשבונות מה כדאי ומה ימצא חן, אלא אומרים ועושים – בלי להתקרנף ובלי להתחנף.

מרצ היא כמעט היחידה שנאבקת נגד כוונות הסיפוח ההרסניות של הנאשם וסייעניו, וגם נגד האובססיה של חבורת רבנים חשוכים לטיפולי המרה של להט״בים. מרצ פועלת בכל החזיתות – כנסת, משפט, תקשורת, שטח – נגד השחיתות הממאירה של הנאשם וסייעניו, וגם מובילה את החזית החברתית, במיוחד עכשיו בתקופת המשבר הכלכלי של הקורונה. כי מרצ זה שלום, חופש, ושיוויון – תמיד היתה ותמיד תהיה.
נכון, אנחנו משלמים על זה מחיר אלקטורלי, כי אנחנו לא מעגלים פינות ואנחנו מעצבנים הרבה גורמים עתירי כוח. אז אין לנו כמעט כסף, אין לנו מאחזי ג׳ובים ממשלתיים, ואין לנו גדודי תקשורת שסרים לפקודתנו. אבל יש לנו דרך ויש לנו רעיון ובעיקר יש לנו אנשים מצויינים, ועם זה אנחנו עובדים ועושים את המקסימום – בין אם מרעיפים עלינו מחמאות ובין אם מטיחים בנו קללות. אז הנה אספר לכם, דרך העיניים שלי, מה היה לנו בשבוע האחרון. ותסלחו לי מראש שאני לא אברור מילים ולא אנסה להיות נחמד, כי מה שקורה עכשיו זה גועל נפש אחד גדול.
בשעות הקטנות של הלילות האחרונים, איכשהו אצל הנאשם תמיד עובדים כמו גנבים בלילה, התפרסמו ההסכמים הקואליציוניים שתפרו עם גנבי הקולות למיניהם. משרדים מופרכים, תפקידים מומצאים, מיליונים עפים מפה לשם – קומבינות מסמרות שיער. מחר אמורה הממשלה הזו לצאת לדרך – ממשלה של גנבים: הכי מנופחת, הכי מסורבלת, ובעיקר הכי מושחתת, שידעה המדינה שלנו מאז הקמתה. וזה בתקופה שכל כך הרבה מובטלים ועסקים קורסים לא יודעים ממה יחיו בחודש הבא.
אנחנו מפגינים כמעט כל יום, עתרנו לבג״צ נגד חוקי השחיתות שעברו בכנסת בשבוע שעבר (בג״צ חוק הג׳ובים), ואנחנו משקיעים מאמץ גדול במאבק תקשורתי. צפו בסרטון שלנו המציג את הסכנות של נגיף השחיתות ואת הדרך למנוע הדבקה, והפיצו אותו לכל חבריכם. זהירות, הנגיף הזה מדבק!
לחץ על התמונה לצפייה בסרטון #נגיף_השחיתות:
/Pulseem/ClientImages/945///newsletter1605201.jpeg
בעוד מחלת השחיתות אוכלת בנו בכל פה, מאיימת עלינו מחלה אחרת, מסוכנת אפילו יותר: הסיפוח. כל ההבטחות של כחול-לבן משלוש מערכות בחירות נזרקו לפח. בהסכם עם ביבי, גנץ ויתר על נישואין אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, זכויות להט״ב, וכמובן הפקיר את ההגנה על מערכת המשפט ועל הדמוקרטיה. מה הסעיף העקרוני, האידיאולוגי, היחיד שיש בהסכם שלהם? הסיפוח. ויש אפילו תאריך להתחלת מהלכי הסיפוח: 1 ביולי.
כמעט לא תשמעו על זה בתקשורת, כי העניין מושתק. גם בהפגנות מנסים להימנע מזה כי זה ״יותר מדי פוליטי״, ולצערנו חלק ממארגני האירועים בורחים גם הם מכל מה שמריח ״שמאלני״ מדי. אבל הם טועים בגדול. הסיפוח הוא הסכנה הגדולה ביותר המאיימת עכשיו על ישראל, כי הוא יהפוך אותה למדינת אפרטהייד. לכן את הנאום שלי בדיון על ממשלת הרוטציה, הקדשתי לסיפוח – ממשלה של גנבי שטחים. הנה קטע קצר:
לחץ על התמונה לצפייה:
/Pulseem/ClientImages/945///newsletter1605203.jpeg
בינתיים, המדינה מתפוררת מבפנים. אני רואה את זה יום-יום בדיונים המרתוניים שאני מקיים בוועדת החינוך בראשותי. קבלת ההחלטות היא ברדק שלא ייאמן. במשרדי הבריאות, האוצר, החינוך – אין שרים מתפקדים. האווירה כיאוטית. מאות אלפי אזרחים מופקרים לגורלם, ממש כך. אני מבין את זה גם לפי מספר הפניות האישיות שאני מקבל מאנשים, כולל כאלה שעוצרים אותי ברחוב ומבקשים שאעזור להם לקבל את המענק שלא הגיע או תמיכה בעסק שקורס.
ובתוך כל זה, גנבי הדעת ממשיכים להשתלח. למשל, הרב המלעיז יגאל לוינשטיין, ראש מכינת עלי, שהסביר שחשוב לעשות טיפולי המרה בגיל כמה שיותר צעיר. והאיש החשוך הזה עומד בראש מוסד ציבורי, שנתמך בכספי מדינה (הכסף שלנו), וכמובן זוכה לגיבוי פוליטי. אני נחוש למגר את הנגע המסוכן של טיפולי המרה, כי זה פיקוח נפש, ולכן הקדשתי דיון מיוחד בוועדת החינוך והבאתי שם עדויות של צעירות וצעירים דתיים שסיפרו עד כמה זה נפוץ במוסדות הדתיים, ועד כמה יש כוחות אחרים, רעננים, שפויים, שלוחמים בזה באומץ. אני רוצה שתראו, למשל, את הקטע הזה של הרב אהרון ליבוביץ’, רב קהילה אורתודוקסי מירושלים, שמספר איך הטיף בעבר נגד להט"בים ואיך היום הוא נאבק בשנאה ובהסתה.
לחץ על התמונה לצפייה:
/Pulseem/ClientImages/945///newsletter1605202.jpeg
אז מה יהיה? צר לי חברות וחברים שאין לי תשובה נעימה בשבילכם. תהיה פה ממשלה של גנבים, החלטות מחורבנות, והרבה מאבק מצדנו. זה מה שיהיה. נעשה הכל למען השלום, החופש והשיוויון, כי לשם כך נבחרנו. זה לא יהיה קל ולא יהיה כיף – אבל אני יודע שהרבה אנשים יהיו אתנו.