בינוי של מחלקה חדשה במרכז לבריאות הנפש – לראשונה מזה שנים

אני שמח ונרגש להיות נוכח פה באירוע הנחת אבן הפינה למחלקה הפסיכו-גריאטרית במרכז הרפואי לבריאות הנפש שער מנשה.

עם כניסתי לתפקיד, חרטתי על דגלי את קידום תחום בריאות הנפש. התחום שהיה החצר האחורית של מערכת הבריאות עובר לקדמת הבמה.

הפערים במערך בריאות הנפש הם עצומים, והצרכים משמעותיים ומתגברים כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה.

כל מי שנמצא פה כבר עוסק לילות כימים לתת שירות רפואי מיטיב לעיתים תחת תנאים בלתי אפשריים, נלחם בסטיגמה, ופועל להציע טיפול רפואי בסטנדרט הגבוה ביותר.

אני מקווה שאת הפרוייקטים שאנו מקדמים במשרד הבריאות, אתם מרגישים ותרגישו פה בשטח.

אנחנו פועלים להקל על העומס במחלקות, להוציא חולים כרוניים מאשפוז ממושך להמשך טיפול בקהילות משקמות, פועלים לצמצום זמן ההמתנה לתורים בקהילה כדי למנוע התדרדרות והגעה לאשפוז, ומעלים את התעריף של מאבטחי סלא כדי לשפר את הביטחון האישי של המטפלים והמטופלים בבית החולים, לצד השקעה משמעותית בבינוי ושיפור תשתיות, בפרוייקטים ממש מהסוג הזה שאנו מציינים היום.

אני מתחייב להמשיך ולפעול למען הן המטופלים והן הצוותים הרפואיים בתחום זה.

בתקופת הקורונה המחלקה פה חוותה התפרצות של הנגיף בתוך המחלקה. הצוות המסור הגן בתקופה זו על מטופליהם בצורה מעוררת הערכה, שמר עליהם מכל משמר, נתן ימים ולילות להגנה על המטופלים. נודע לי שנעשו מאמצים יוצאי דופן על מנת להשאיר במחלקה באופן ממוגן מטופלים אשר נדבקו, באופן שדרש התגייסות מיוחדת, כל זאת על מנת לא להפריד את המטופלים משגרת חייהם ומהמטפלים ומהמטפלות אליהם הם כה קשורים.

לסיום אגיד תודה לכל השותפים והגורמים המעורבים, עובדי משרד הבריאות, אגף תכנון, אגף בינוי, שירותי סיעוד, הרשות לשימור אתרים, וועד העובדים, וכמובן הצוותים המקצועיים וצוותי האדמיניסטרציה במרכז שער מנשה שיעניקו פה טיפול מסור, מכבד ומקצועי לאוכלוסייה שכל כך זקוקה לו.