אסור לאבד את מרצ, חייבים שמאל בישראל

תארו לכם את מוצאי יום שלישי עוד שבועיים. יורשי כהנא, מפלגה פאשיסטית של גזענים והומופובים, מנצחים ונבחרים לכנסת, ויורשי שולמית אלוני, מפלגת זכויות האדם של אנשי שיוויון, חופש ושלום – נותרים בחוץ. כנסת בלי מרצ, ישראל בלי שמאל. ביבי, בן גביר וליצמן, יחגגו נצחון היסטורי. זה חלומם הרטוב: להיפטר מהשמאל שעומד בדרכם לסיפוח, לכפייה, לחוקי גזע, ולכל מעשה עוולה ונבלה.

חזון בלהות. כל מי שצביון המדינה יקר ללבו, חייב לעשות הכל כדי למנוע אותו. אסור לתת להם לנצח. חייבים להבין – בלי מרצ, יש לביבי ממשלה. בלי מרצ, יש לו 61. והכי חשוב – בלי מרצ, לא יהיה מי שייאבק בהם.

הגענו לשלב ההכרעה. ביבי בונה על אנשי השמאל שלא יצביעו הפעם מרצ, כי ביבי יודע שזה הסיכוי היחיד שלו להישאר ראש ממשלה. זו האסטרטגיה העיקרית שלו ושל הימין. למה למחוק דווקא את מרצ? כי ביבי, החרדים והכהניסטים יודעים שבניגוד לכל המפלגות האחרות, מרצ היא היחידה שלא תערוק אליהם, שאיש מחברי הכנסת שלה לא יתפתה וימכור את נשמתו כדי לתת להם מממשלה – כמו שעשו חבורת העריקים וגנבי הקולות מכחול-לבן והעבודה בסיבוב הקודם, וכמו שעשו מפלגות אחרות בסיבובים קודמים. לכן מבחינת הכוחות החשוכים שמאיימים על החירות והדמוקרטיה, חיוני שמרצ תיעלם. ומבחינתנו, כדי שנוכל לנשום במדינה הזו, חיוני שמרצ תעמוד מולם ולא תתן להם את התענוג לבצע את זממם. וחיוני שמרצ תהיה החוליה השמאלית, הגורם המאזן משמאל, בקואליציה חדשה של שינוי.

אני אומר את זה בצורה הכי ברורה ופונה לכל נשות ואנשי מרצ שחשבו להצביע למפלגת העבודה, יש עתיד, או לכל מיני מפלגות אחרות – זה בדיוק הזמן לחזור למרצ. ההתלבטויות, הטרנדים, התזוזות האלה – פוגעות במרצ ומשחקות ישירות לידי הימין והחרדים. זו הסיבה לפגיעה במרצ בכמה סקרים. צפו בסרטון הקצר הזה ששיגרנו השבוע למאות אלפי אוהדות ואוהדי מרצ:

אני מקבל המון פניות מכם, אני יודע שהדבר האחרון שאתם רוצים זה לפגוע במרצ. ולכן חייבים להבין: מרצ לא מפלגה גדולה, מרחב התמרון שלנו צר. אמנם ברוב הסקרים בתקשורת מרצ עוברת, ובסקרי העומק הפנימיים שמבוססים על מדגמים הרבה יותר גדולים מהמדגמים של סקרי התקשורת, מרצ בהחלט עוברת יפה. אבל לסקרים האלה בטלוויזיה יש אפקט חזק. ומספיק שנשאל אחד או שניים במידגם אומר מפלגת העבודה ולא מרצ, וזה עלול לחרוץ את גורל הכנסת הבאה ולקבוע את דמותה של הממשלה הבאה. עד כדי כך.

יש עתיד היא מפלגת מרכז גדולה, והיא לא זקוקה לקולות של אנשי מרצ. מבחינתם מדובר בלהכניס את מס׳ 18 או 19. מבחינתנו זו פגיעה קשה, חסרת תקנה. עם מפלגת העבודה יש לנו הסכם עודפים, ואנחנו נשתף פעולה אחרי הבחירות. לפי כל הבדיקות וכל הסקרים יש מקום לשתיהן: מרצ והעבודה. למפלגת העבודה ציבור בוחרים יציב משלה, וטוב שכך. ולכן אוהדי מרצ לא צריכים להצביע הפעם עבודה, כי הצבעה כזו פוגעת במרצ. שתי המפלגות יכולות לעבור בקלות, וליצור גוש בכנסת הבאה, בתנאי שאחת לא תימחק את השניה. ועכשיו מרצ נפגעת.

מרצ צריכה אתכם. כל מי שהצביעה מרצ, כל מי שמאמין בערכים של מרצ – זה הזמן להתגייס. מרצ מסתערת על כל קול. התחלנו בהמרצת בסיס התומכים שלנו שמונה 200 אלף איש. אם כל מי שמאמין במרצ וגם הצביע מרצ, יצביע הפעם – מרצ עוברת ואפילו תתחזק. מס׳ 5 ברשימה עיסאווי פריג׳ יחזור לכנסת, מס׳ 6 מוסי רז יחזור לכנסת, ואחריו מיכל רוזין הנהדרת.

אנחנו במאמץ שיא בחברה הערבית. יש לנו שני מועמדים ערבים בקידמת הרשימה -שזה מהלך היסטורי. אנחנו מסתערים על השטח כדי לוודא שכל בוחר ובוחרת בחברה הערבית יוצאים להצביע, ומצביעים מרצ.

עד יום הבחירות יהיו שינויים, ואפילו גדולים. אסור להרים ידיים. מרצ נלחמת, כמו שתמיד נלחמנו. זאת מלחמה על הלב של ישראל, על הערכים שלנו, על השמאל הישראלי. כשכל השאר נכנעו, שיקרו התקרנפו, אנחנו נלחמנו, ונמשיך להילחם. כי מרצ תמיד נאמנה לערכיה ולמצביעיה.
* מרצ תמיד נלחמה בגזענות ובכפייה הדתית ותמשיך להילחם.
* מרצ תמשיך להילחם בהומופוביה.
* מרצ תמשיך להילחם בכיבוש.
* מרצ תמשיך להילחם למען שיוויון וצדק חברתי אמיתי.

מרצ תהיה הכוח שימנע מביבי להקים ממשלת חסינות וכפייה, ומרצ תהיה בכנסת כדי שיהיה כאן שמאל נחוש שיילחם על כל הערכים היקרים לנו. היכנסו לקישור הזה כדי להתנדב ולתרום, דברו עם החברים ועם בני המשפחה – אין תחליף לשיחות האישיות האלה. תגידו להם: חשוב לי שתצביע מרצ. אסור לאבד את מרצ, חייבים שמאל בישראל!