אני מציג לתושבים חזון לעיר מתקדמת ומובילה, כפי שת"א צריכה להיות

ראיון ל״כותרת״.

 

ש: במסע הבחירות האחרון של מרצ, דאגת להגיד לבוחרים כמה חשוב הטיפול בנושא המדיני, העלה לסדר היום של נישואים חד מיניים, סיוע לסטודנטים ועוד – איך זה מתיישב עם המעבר לראשות עירייה ועזיבת הפוליטיקה?

אני מכהן כחבר כנסת באופן מלא, ומאז שהודעתי על התמודדותי לראשות העיר לא רק שאני ממשיך להקפיד על נוכחות ופעילות מלאה בכנסת אלא שאפילו הגברתי את מעורבותי ביוזמות חקיקה שונות ומגוונות. התפקיד של ראש עיריית ת"א-יפו הוא בעל משקל והשפעה גדולים, אגב הרבה מעבר לת"א ותושביה, כך שכראש העיר אוכל לחזק את הדרך והרעיונות שאותם אני מוביל, בוודאי ביחס לסטודנטים, נשים, אוכלוסיה מבוגרת, בעלי עסקים קטנים, יזמים, קהילה גאה ועוד. כך שמי שבחר בי לכנסת, לא יפסיד אם אכהן כראש העיר. להיפך.

ש: יכול להיות שהשלמת עם העובדה שלא תוכל לשנות דברים דרך הפוליטיקה ובחרת ללכת לכיוון מוניציפלי? אולי הבנת שלא תוכל לרשת את זהבה גלאון בזמן הקרוב?ֿ

זהבה גלאון היא יושבת ראש מרצ, אני מעריך מאוד את מנהיגותה ואין לי כל כוונה להחליף אותה. עבורי המעבר מהכנסת לראשות העיר הוא מהלך טבעי והמשך לשליחות הציבורית שאני ממלא כבר הרבה שנים. בכנסת העברתי חוקים רבים והובלתי מאבקים רבים ובעיקר התנסיתי בעבודה מול משרדי הממשלה, ובהחלט הצלחתי לשנות דברים מהותיים בזירה הפוליטית. בחרתי להתמודד על ראשות העיר כדי לקדם את אותם דברים ממש: חינוך, סביבה, דיור, תחבורה, דמוקרטיה,… היכולת להשפיע הלכה למעשה על מציאות חיינו, היא לא פחותה מלשכת ראש העיר מאשר בכנסת. זאת, כמובן, בתנאי שלראש העיר יש חזון, אמונה בדרך ורצון עז לחתור לחברה טובה יותר.

ש: אתה רואה את עצמך חוזר לפוליטיקה אחרי המעבר? יש תומכים שיראו בזה כבגידה ולא בטוח שיסכימו לתת בך אמון שוב.

אני משוכנע שאנצח בבחירות לראשות העיר. אני זוכה לאהדה רבה מאוד מהציבור. בסופו של דבר זה תלוי בכל בוחר ובוחרת ובכל קול וקול. כל מי שרוצה בי כראש עיר צריך לצאת ולהצביע. אם לא אבחר, כמובן שאמשיך את שליחותי בכנסת. הרי נכנסתי לזירה הציבורית ונבחרתי בשם ערכים מסויימים שאני מוביל – חינוך טוב, סביבה, הקטנת פערים, דמוקרטיה ושקיפות… בשמם הצלחתי להגיע לכנסת, ובשמם אני אצליח להיבחר לראשות העיר. אגב, זאת שאלה שאף פעם לא שואלים את חולדאי: אם תפסיד האם תישאר ותכהן כחבר מועצה בהתנדבות תחת ראש העיר ניצן הורוביץ?

ש: איך תקדם את משנתך הפוליטית דרך עיריית ת"א? מה תעשה למען אוכלוסיית הגייז, העוני בשכונות הדרומיות ויוקר המחייה בעיר?
בת"א-יפו יש שורה של נושאים שכמהים לשינוי והוזנחו על ידי חולדאי במשך 15 שנות כהונתו. עיריית ת"א, כבר שנים רבות, לא שמה בעדיפות הראשונה את האנשים שחיים בעיר. היא בעיקר רואה בהם מקור להכנסות, פרה חולבת של דו"חות ומסים, ופועלת קודם כל על-פי האינטרסים של נדל"ניסטים, מקורבים, וטייקונים.
אני מציג לתושבים חזון לעיר מתקדמת ומובילה, כפי שת"א צריכה להיות: מערכת חינוך מעולה, עם מאות כיתות וגנים חדשים, תחבורה מתוחכמת, אטרקטיווית – מערכת שניתן להקים תוך שנים ספורות – מסלול ירוק לעסקים קטנים, טיפול שורש במוקדי ההזנחה בדרום, ובראשם התחנה המרכזית האיומה, דיור בר השגה לצעירים, ותמיכה בדיור מוגן למבוגרים.