מכתב אל חברי מרצ לקראת הפריימריז: אני מאמין בשיוויון ערך האדם

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר המיוחד באסף הרופא - 1 בספטמבר 2022

הבוקר ברחוב ניגשה אלי מישהי והתחילה להודות לי על הפעילות במרצ ועל הכהונה בממשלה. ״חבל מאוד שאתה עוזב ולא תהיה אתנו. אתה תחסר מאוד״, אמרה. 

לא ממש הופתעתי. ״אני לא עוזב, אני מתמודד לרשימה, ואני אהיה אתך עוד הרבה״, אמרתי לה בחיוך. היא היתה מופתעת מאוד: ״אה באמת? אבל אמרו בחדשות… טוב יופי, אני שמחה מאוד לשמוע. היה לי קשה לחשוב על מרצ בלעדיך״.

אמרו בחדשות… הרבה פעמים בשנה האחרונה אני נתקל בזה. לא תמיד מה שאומרים בחדשות הוא לגמרי נכון. למשל, בגלי הקורונה שצלחנו, הכותרות ההיסטריות בישרו בפאניקה על אינסוף ״קריסות״ ומשברים. המציאות היתה הפוכה. רואי השחורות ונביאי הזעם נאלצו להודות בסופו של כל גל, שהמדיניות שהובלתי היתה שקולה ואחראית, ללא יום אחד של סגר.

ועכשיו אני מסתכל קדימה ואני ממשיך בכל הכוח. המטרה שלי היא להוביל סדר יום סוציאל-דמוקרטי בישראל. זה המשך ישיר לכהונה שלי כיו״ר מרצ וכשר הבריאות. זה הקו שאני מוביל בממשלה, בראש משרד חברתי מרכזי, וזה מה שבוער בי כשאני חושב על הכנסת והממשלה הבאה. אני מבקש שתצפו בסרטון הזה, שמראה את זה בדיוק:

לא תשמעו על זה הרבה בחדשות. הסיקור הקופצני בתקשורת מתמקד בעיקר ברכילות פוליטית: מי הכפיש את מי, מי בגד במי. ברגע שאתה אומר דברים כמו ״תקציב״, ״רפורמה״ – אתה נקטע מייד. רוצים ״ג׳וס״, דם…

אני יודע לתת את השואו לטלוויזיה, תאמינו לי. לצעוק, להפגין, להתעמת… אבל אני גם יודע לעבוד, להביא הישגים. להוביל מפלגה בשלוש מערכות בחירות קשות, לעשות מהלכים פוליטיים מפתיעים, וגם להוביל את המפלגה לממשלה אחרי 21 שנה באופוזיציה. כשר חדש הספקתי בשנה אחת מה שקודמיי לא הספיקו (וגם לא ניסו) במשך הרבה שנים. תוספת תקציב ענקית לבריאות, הפלות, בריאות הנפש, מהפכת להט״ב, טיפולי שיניים חינם למבוגרים…

כן, היו גם משברים וטעויות. מי שלא עושה, גם לא טועה. אבל דבר אחד אני יכול להגיד לכם, וזה גם מה שמחזיק אותי בתוך המערבולת הפוליטית: יש לי אמונה בצדקת הדרך, והיא מלווה אותי בכל התפקידים שמילאתי. זה מה שמאפשר לי להתגבר על הקשיים שבדרך.

אני מאמין בשיוויון ערך האדם. כל חיי האמנתי בכך, עוד כשהייתי ילד ונער. זה הערך הבסיסי, היסודי, שצריך בעיני לעצב את חיינו בארץ. זו השליחות שלנו כתנועה ושלי כנבחר ציבור. שיוויון ערך האדם – כל אדם.

כדי להמשיך ולתרגם את העיקרון הזה למעשים, לתקציבים, לחוקים – כדי לגעת ולהשפיע על החיים של בני אדם – אני צריך את התמיכה שלך. המקום שלי ברשימה לא מובטח. המאבק צמוד.
אני מבטיח לכם דבר אחד: אני אמשיך בכל המרץ ואביא את הנסיון והכוח שלי כדי שמרצ תצליח.