אירוע הצדעה לעובדי ומתנדבי מד"א

אני נרגש ושמח להיות אתכם כאן הערב באירוע שהוא כל כולו בשבילכם ולכבודכם – אנשי ונשות מד"א! העובדים והמתנדבים המדהימים של הארגון הנפלא הזה.
מד"א, ארגון ההצלה הלאומי שלנו הוא גם מושא לגאווה, ואני לא אגזים כשאומר – גאווה בינלאומית. מקצועיות, מסירות, ומצויינות יוצאת דופן, והכל בתחושת שליחות  אדירה להציל יום יום, שעה שעה, דקה אחר דקה. יש סיבה אחת מרכזית לכך שמד"א הגיע להישגים וליכולות האלו – וזה אתם, כ-30,000 עובדים ומתנדבים בכל הארץ.
אתם הנשים והאנשים שנותנים את הנשמה בעבודה ובהתנדבות מסביב לשעון, אתם אלה שהופכים את הארגון הנפלא הזה למה שהוא. אנחנו רואים אתכם בשגרה, פוגשים אתכם בלקיחת תרומות דם, במוקד מד"א, בלוגיסטיקה, בפעילות ההומנטירית וכמובן באירועים קשים בשטח – בתאונות וגם אירועי אלימות לצערינו. אתם מתמודדים עם סיטואציות שקשה אפילו לדמיין עבור מי שלא נמצא שם.
אני חושב על הצוות שלכם שעבר את חטיפת האמבולנס בטייבה השבוע, והצוותים שקיבלו את השיחות, ואלו שהגיעו לזירות הרצח בלוד. אילו יכולות ואילו עוצמות נפשיות אתם מביאים איתכם כל יום, וזו עבורכם שגרה.
וכמובן בשעות חירום אתם שם – אתם מרכיב יסודי בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. באירועים הביטחוניים, במבצע שומר החומות ועלות השחר לאחרונה, יחד עם כוחות הבטחון ולצידם, נתתם עזרה רפואית וטיפול מציל חיים.
וכמובן, עכשיו במבט לאחור בולט עוד יותר החלק האדיר שלקחתם בהתמודדות הלאומית עם אחד המשברים הבריאותיים הגדולים שידענו – הקורנה. תשמעו אני חייב להגיד, בזכותכם – בזכות המנכ"ל הנפלא שלכם, אלי בין ידידי, ובזכות כל אחד ואחת מהעובדים והמתנדבים שלקחו חלק במאבק במגיפה בשטח בשנתיים האחרונות, מDay One- – בזכותם עברנו את הקורונה בהצלחה. בלעדיכם, המצב היה נראה אחרת לגמרי. פשוט כך.
ההתגייסות שלכם הייתה מדהימה, והיכולות המדהימות של הארגון הזה בלטו בקורונה בצורה יוצאת דופן. תשתית הבדיקות הארצית שפרסתם ביעילות, בגמישות ובמהירות בכל הארץ הייתה מדהימה והוותה בסיס ליכולת של המדינה להמשיך ולתפקד. ומי שלא יכול להגיע לעמדות הבידוק? צוותי מד"א הגיעו אישית עד אליו הביתה וביצעו את הבדיקה.
אתה זוכר אלי, בשלב מסויים ראיתי שיש לנו בעייה של אחוז מתחסנים נמוך מאוד באזורים בהם הנגישות לבריאות נמוכה מאוד. אזורים מרוחקים, אוכלוסיות שמתקשות יותר להגיע לקופות, לפעמים אפילו אזורים בלי חשמל. רציתי להגיע לכולם ולאפשר להם להתחסן במהירות – היה לי ברור מיד שהמוכשרים ביותר למשימה הזו הם אנשי מד"א. וגם כאן, כמובן שלא אכזבתם. אלי ידידי הוכחתם שוב את הרצון והמסירות, ואת היכולות המדהימות שלהם. פשוט אין מילים, כל הכבוד.
חשוב שתבינו, מה שעשיתם במשבר הקורונה זה הצלת חיים של החולים שפיניתם, אבל גם הצלתם של עוד רבים שפשוט לא נדבקו ולא לקו במחלה קשה בזכות הפעילות שלכם. מעבר לזה, כחלק ממערכת הבריאות כולה אפשרתם למדינה להמשיך ולהתקיים, אפשרתם לנו לעבור את השנה האחרונה בלי סגרים, בלי לשתק את הכלכלה ובלי לשלוח המונים לאבטלה – אפשרתם לנו לנהל מדיניות של חיים – לצד הקורונה. גם במובן הזה עשיתם עבודת קודש, הצלתם, וגם נגעתם בעצם בכל אחד ואחת מתושבי ישראל.
עוד חשוב לי לציין, אני מסתובב הרבה בשטח, אני רואה אתכם, ואני בדרך כלל מיד ניגש כשאני רואה כמה חברה במדי מד"א נחים לרגע ליד האמבולנס.
האמת שיצא לי לדבר עם לא מעט מכם, העובדים והמתנדבים. תמיד אנשים מאירים, אנשים שרואים את השליחות ואהבת האדם בעיניים שלהם, וזה מרגש כל פעם מחדש לראות שזה בעצם הדבר היחיד שמניע אתכם – וזה לב הארגון. עובדים ומתנדבים גברים ונשים, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מרכז ופריפריה – כל הקריטריינים האלו נעלמים מתחת למדי מד"א, ונשאר רק אחד – בני אדם, אוהבי אדם  באשר הוא אדם, שבאים להציל חיי אדם.
תודה אלי על שיתוף הפעולה הפורה שלנו, ובאופן אישי על הידידות הטובה, לכל הנהלת מד"א על העבודה המשותפת עם משרד הבריאות. תודה גדולה וחשובה מאוד גם למשפחות של העובדים והמתנדבים שתומכות ומאפשרת להם עסוק בפעילות הקשה והחשובה. אני יודע שזה משליך גם עליכם, אני יודע שזו הקרבה גם מצידכם ואני יודע שמד"א רואה בכם חלק מרכזי בעשיה שלה, ובצדק.
ואליכם לסיום, המתנדבים והעובדים, לכבוד הוא לי לברך אתכם היום, יש לכם הרבה במה להיות גאים כשאתם קמים בבוקר ולובשים את מדי מד"א. בשם כל תושבי ישראל, על כל מה שאתם עושים למעננו, בימים בלילות, בחגים ובשבתות, בשגרה ובחירום – תודה לכם. יישר כוח.