אין שום ״רפורמה״ משפטית. זה מהלך פוליטי לחלוטין, כוחני וגס, להשיג כוח בלתי מוגבל ולהיאחז בשלטון בכל תנאי

בהפגנת הענק בחיפה נגד ההפיכה המשטרית - 25.2.2023

עד עכשיו איש ממובילי ההפיכה לא נתן תשובה רצינית לשאלה מי יגן על האזרח מפני התעמרות השלטון כשירסקו את בג״צ ואת היועמ״שים במשרדים. למשל, מי יגן על האזרח מפני החלטות בלתי סבירות של ממשלה או עיריה שיפגעו ברכוש שלו, בכספו, בעבודה, בעסק שלו, בפרטיות?
‏אין להם תשובה כי זו בדיוק הכוונה: להשיג כוח בלתי מרוסן.

לכן גם מכבסת המילים נמשכת. אין שום ״רפורמה״ משפטית. זה מהלך פוליטי לחלוטין, כוחני וגס, להשיג כוח בלתי מוגבל ולהיאחז בשלטון בכל תנאי. לכן זו הפיכה: השתלטות כוחנית שמיועדת לחסל כל ביקורת או הגבלה על השלטון הנוכחי, ולמנוע את החלפתו.

הרס מערכת המשפט הוא רק הסיפתח של ההפיכה. הקואליציה הזו רוצה הכל: כפייה דתית, אפלייה בחינוך, סירוס התקשורת, פוליטיזציה של המשטרה… בהתאמה, גם המחאה היא הרבה יותר מהסיפור המשפטי. זה מאבק על נפשה של המדינה. לכן אין שום טעם בפשרה דלוחה עם רוטמן-לוין-קהלת, כי זה יאפשר להם להמשיך בהרס.

חשוב להבין: פסקת ההתגברות או הוועדה לבחירת שופטים. הסיפור האמיתי גדול פי מאה. ההפיכה היא מכלול של מאות תקנות, צווים, החלטות ומינויים מטורללים שמקריסים את המדינה. חייב להיות שינוי עמוק. המחאה לא תעצור עד שתובטח הגנה מלאה על הדמוקרטיה הישראלית.

הכוח האמיתי במחאה זה השטח הרותח, התארגנויות מקומיות. אני רואה את זה בכל הארץ. הם לא מקבלים ״הוראות מגבוה״, ואף אחד לא ״מנהל״ אותם. אלפי אנשים טובים מתנדבים להרים הפגנות, מזמינים נואמים, אוספים תרומות מהמפגינים לכיסוי עלויות (הגברה וכו׳), הקהל תורם ברצון, וזה רק מתחזק.

חזק ואמץ.