בית החולים הישראלי באוקראינה – ישראל בצד הנכון

טקס הוקרה לאנשי בית חולים שדה הישראלי "כוכב מאיר" באוקראינה.

בית חולים שדה כוכב מאיר הוא מבחינתי גולת הכותרת של הדיפלומטיה הישראלית, ושל המחויבות שלנו כמדינה לספק סיוע הומניטרי ואזרחי לשותפותינו הנקלעות למצבי חירום קשים. אתם כולכם הראיתם את פניה היפות של ישראל. הפגנתם אומץ ומקצוענות.

ביקרתי בבית החולים באפריל, וחשתי גאווה גדולה. זו היתה בעיני תצוגת תכלית מרשימה מאוד של מערכת הבריאות הישראלית. תצוגת תכלית של היכולות הרפואיות המרשימות של מוסדות הבריאות בארץ, ותצוגת תכלית של האנושיות והחום במערכת, של הנתינה המאפיינת את עובדיה המסורים של מערכת הבריאות הישראלית.

התרגשתי לראות שבצוותים הרפואיים יש אנשים שגדלו באוקראינה, וחזרו לשם בשעת צרתה, וגם אנשים שאין להם שום קשר אישי או משפחתי לאוקראינה, והתגייסו מייד לסייע לאנשים במצוקה, בהתנדבות וברצון, כדי להושיט יד לעם בצרה.

כשהייתי שם, התרגשתי לראות איך תושבי המקום נקשרו כל כך לצוותים הרפואיים, גם ברמת הנגישות שפתאום הם זכו לה לשירותי רפואה מתקדמים, וגם ברמה האנושית, ברמת בני האדם. היה אפשר ממש לראות את הברק בעיניים של האנשים כשהם יושבים עם צוותי הסיעוד והרפואה.

מעל 4,500 אזרחים אוקראינים זכו לטיפול רפואי בבית החולים שדה במעל 6,000 טיפולים רפואיים שונים. ישראל היא המדינה היחידה שהקימה מתקן כזה בתוך שטח אקוראינה.

מעורר השראה והשתאות לראות את מערכת הבריאות הישראלית יודעת לשלב ידיים ולעבוד יחד למען מטרה חשובה. ארגוני בריאות גדולים ומורכבים, שיודעים בעת הצורך לשים את התחרות ואת המחלוקות בצד ולעבוד יחד עבור המטרה המשותפת.

תודה גם לכל בתי החולים בארץ ולקופות החולים ששלחו נציגים, גם מהמרכז וגם מהפריפריה, והצליחו להקצות כוח אדם שאני בטוח שהיה נדרש מאוד בארץ באותה שעה, והצלחתם לשמור על שגרת טיפול מלאה. תודה מיוחדת לבי"ח שיבא ולבי"ח שניידר שהיו חשובים ביותר בתכלול ובניהול הלוגיסטי והרפואי של המאמץ המיוחד.

אתם דוגמא ומופת לציונות וישראליות.

יש לנו חובה מוסרית להושיט יד לאוקראינה מול מעשי טבח ופשעי מלחמה אכזריים שמתבצעים, עדיין גם בעת הזו, על אדמתם. אנחנו נמשיך להושיט עזרה כחלק מהיותנו ממשפחת העמים הדמוקרטיים.