תכלית, לא רכילות פוליטית – מסיבת עיתונאים להצגת קמפיין מרצ

(הצגת קמפיין מרצ, בית סוקולוב, ת״א).

אני יודע שכולכם מחכים לשמוע על השיחות והמגעים, ברשותכם אני אשאיר את זה לסוף, כי מה שהציבור מחכה לשמוע זה שיש מי שהולך להילחם בשבילו.

 

בזמן שכולם מתעסקים ברכילות פוליטית, ושמות עפים באוויר, אנחנו רוצים לעסוק במהות עצמה, בתוכן.

לכן כבר בתחילת מערכת הבחירות אנחנו יוצאים בקמפיין ״הפעם מרצ״ שמדגיש את הדברים החשובים – את הערכים שנעמוד עליהם לאורך כל הדרך, עד ה-17 בספטמבר, ולאחר מכן בכנסת.

בזמן שכולם עוסקים בספינים, והשמצות, וכל מיני קומבינות ותרגילים, אנחנו עוסקים במה שבאמת חשוב: החיים של האנשים כאן.

יש ציבור שלם שמבולבל. כל השיח מסביב הוא רק על כיסאולוגיה. אף אחד לא אומר לשם מה עושים את כל זה, מה המטרה והתכלית של כל העניין.

המטרה והתכלית שלנו היא שיוויון וחופש לאזרחים. את זה אנחנו רוצים לשים במרכז הסיפור הפוליטי. לכן אנחנו מדגישים את הערכים האלה כבר עכשיו, בהתחלה.

לפני פחות משבועיים נבחרתי לעמוד בראש מרצ. בכל מקום, בכל מפגש, אני רואה ושומע את התגובות, את האנשים שמתעוררים, שמתפכחים מאשליית הבחירות הקודמות, ואומרים ״הפעם מרצ״. מצביעים שעזבו לכחול-לבן, אחרים שפשוט נשארו בבית, לא טרחו להצביע בכלל, וגם מצביעים חדשים.
כי הם רואים שמדינת ישראל מתפרקת מהאחריות שלה כלפיהם – מהפעוטונים ועד יוצאי אתיופיה. ,הם רואים שבמערכת הפוליטית יש שתיקה מנומנמת שהפקירה את הציבור. האופוזיציה לא מתפקדת. הציבור הישראלי מרגיש שהחיים שלו והערכים שלו תחת מתקפה: חילונים, נשים, שמאלנים, לה"טבים, ערבים, זקנים שצריכים להתקיים מכמעט כלום – סובלים כולם מפגיעה בחופש ובשיוויון שלהם.
מול כל הצינייות והגועל נפש מסביב – יש כמיהה חזקה בציבור לאמירה ברורה, חדה וערכית.
הציבור מחפש מי שיבטא את קולו, את רחשי לבו, את מי שהוא.

אנחנו יוצאים כבר עכשיו עם הקמפיין כדי לחזק את המגמה הזו ולהדגיש את מה שחשוב באמת.

להוביל סדר יום דמוקרטי, שיוויוני, חד וברור אל מול הימין הלאומני ומפלגות הטישטוש והאווירה.

אנחנו מתחילים בארבע דוגמאות, ויהיו יותר בהמשך, למצבים של אפליה וחוסר שיוויון וחוסר התחשבות.

1. החילונים עומדים מול הדתה וכפייה דתית שפוגעת בזכויות הבסיסיות ביותר שלהם. ליצמן, דרעי – לא רק לדתיים יש ערכים והשקפת עולם ורגשות. גם לחילונים יש רגשות, וכואב להם כשפוגעים בהם.

2. הערבים, אזרחי ישראל, עומדים מול מיתקפה חריפה, עם חוק הלאום והגזענות. ומתמודדים יום יום עם פגיעה בחופש ובשיוויון שלהם.
כן, בני גנץ ויאיר לפיד – גם ערבים חיים כאן. והם זכאים לשיוויון מלא! אין עתיד למדינה הזו בלי שתבינו את זה.

3. הלהט״בים לא יכולים להתחתן, עומדים מול אינספור מכשולים, ההומופוביה מגיעה היישר משולחן הממשלה.
כן סמוטריץ, גם הלהט״בים רוצים משפחה. בדיוק כמוך.

4. הקשישים, הנכים, כלל האוכלוסיות המוחלשות, אנשים שעובדים שתי משרות ועדיין מתקשים להחזיק את הראש מעל המים.
כן ביבי, גם סבא וסבתא צריכים לשלם בסופר. מדוע אתה מאלץ אותם לבחור בין אוכל לבין תרופה?

לצערנו, הפגיעה הזו מתקיימת כלפי קבוצות רבות נוספות, ואנחנו מתכוונים לאורך כל הקמפיין להדגיש עוד עוד דוגמאות של פגיעה בחופש ובשיוויון של אזרחי ישראל.
והאנשים באים אלינו כי הם יודעים שאנחנו ניאבק עבורם.
אנחנו גם מתכוונים בקמפיין הזה לדבר על מה שהוא בעינינו דבר מהותי ביותר, שכמעט רק מרצ עוסקת בו: סיום הכיבוש, הפתרון המדיני, השלום.

את כל הערכים הללו – את המכלול – אנחנו היחידים שדגישים בשמאל, ואנחנו היחידים שאפשר לסמוך עליהם שיעמדו על הערכים עצמם.
על מרצ אפשר לסמוך, ועל חברי הכנסת שלנו אפשר לסמוך, ועלי אפשר לסמוך – שלא נזנח את הערכים האלה ותמיד נילחם עליהם.

מרצ, היא מפלגה שורשית, אידיאולוגית, עם תפישת עולם ברורה ולא מפלגת אווירה. נאמנה למצביעיה ומייצגת אותם, בלי לעגל פינות, בלי להתחנף ולהתקרנף.
13. לכן בחרנו, ותראו מה קורה מסביב, להוביל קמפיין שמדבר עם הבוחרים באופן ברור וישיר ואישי על מה שהכי חשוב להם בחים. מרצ מציגה בחזית הקמפיין את ערכי הליבה של השמאל: שיוויון וחופש, ונותנת סיבה אמיתית לבוא אלינו, אל מרצ. כי הפעם מרצ.

הזירה הפוליטית גועשת. אנחנו מקיימים שיחות עם כולם,

אנחנו מדברים עם עמיר פרץ ומפלגת העבודה, וגם עם גורמים נוספים, כולל אהוד ברק, ועוד – והמגעים האלה יימשכו.
אני הראשון שתמך בריצה משותפת, אבל האחריות שלי כלפי הבוחרים שלנו וכלפי מחנה השמאל היא קודם כל להיות קול ברור שמביע את הערכים והרצונות והשאיפות שלהם שנמצאים בנפשם.

האופן שבו נבחן כל שותפות פוליטית זה קודם כל איך היא תשפיע על החיים האמיתיים, חיים של אנשים בשר ודם, ולא על משחק הכסאות ולא על קומבינות. לכן אנחנו יוצאים בקמפיין הזה שמדגיש את השאיפות והרצונות הכי עמוקים של אנשים, על בסיס השיוויון והחופש.
הפעם אנחנו שמים את הדגש על קולה של מרצ, כעוגן מרכזי של השמאל הישראלי. זו התכלית של הפעילות הפוליטית שלנו. ואנחנו מאוחדים סביב המטרה והרעיון.