ומה יבוא אחריו?

״רק שתעיפו אותו סוף-סוף״… אם הייתי מקבל אגורה על כל פעם שאני שומע את הבקשה/קריאה הזו, הייתי כבר עשיר מופלג. הייתי כבר יכול, למשל, להקים עיתון חינם לשמאל, ועוד היה נשאר לי כסף לארגן לעצמי מטוס עם מיטה זוגית.

אז כן, אני יודע, נקעה נפשנו מהנאשם מבלפור. אנחנו כמהים לחילופי שלטון. זו גם הסיבה העיקרית לתופעת כחול-לבן. אני נתקל בזה בכל מפגש בשטח, ויש לי המון כאלה בשבועות האחרונים. אנשים יודעים שיש בכחול-לבן גם ימין קשה, אפילו קיצוני, ושאין לרשימה הזו עמדות מגובשות או ברורות. זה היה מאוד בולט סביב תכנית טראמפ והסיפוח. אבל הם משתוקקים שגנץ יחליף את ביבי, ולכן הם שם.

אז זהו, שגם אנחנו רוצים שגנץ יחליף את ביבי, ולדעתי הפעם זה עומד לקרות. אלא שאנחנו לא מסתפקים ב״רק לא ביבי״. כי אחרי שביבי יילך, והוא יילך אני מבטיח לכם, אנחנו רוצים גם לשנות את מדיניות ביבי. וזה לב העניין. ככל שהעבודה-גשר-מרצ תהיה חזקה לצדו של בני גנץ, נוכל להשפיע על מדיניות הממשלה הבאה על-פי הערכים והעקרונות שלנו. אם לא נהיה שם, גנץ וכחול-לבן עלולים לזלוז ימינה, בכיוון של יועז הנדל וצבי האוזר, שלא לדבר על קואליציה עם רפי פרץ וסמוטריץ׳.

האתגר המרכזי שלנו הוא להסביר לכל המתלבטים שפתק ״אמת״ הוא בעצם פתק כפול: תמיכה חד-משמעית, ודאית, בגנץ לראשות הממשלה, וגם באותו פתק הצבעה למדיניות של שלום וצדק חברתי. שניים במחיר אחד.

את התמיכה בגנץ כבר הוכחנו. בפעמיים האחרונות בשנה המטורללת שעוברת עלינו, תמכנו והמלצנו עליו בלי פיקפוקים. בבחירות באפריל וספטמבר עשינו את זה בנפרד, מרצ והעבודה. גם ניהלנו מולו מו״מ קואליציוני, שתי המפלגות, כדי להשתתף בממשלתו. עכשיו, אחרי שהתחברנו, נעשה זאת יחד ובכוח גדול יותר. למעשה, אנחנו היחידים שמתחייבים לעשות זאת, ואת זה חשוב לזכור.

אלא שאנחנו גם רשימה אידיאולוגית, עם מחוייבות עמוקה לעקרונות יסוד שהם בעינינו המפתח לעתיד המדינה.

אנחנו דוגלים בחידוש התהליך המדיני באמצעות מו״מ ישיר מול הפלסטינים על פתרון שתי המדינות, ומתנגדים לכל סיפוח חד-צדדי. עבורנו, השלום הוא לא מילה גסה, אלא ערך נשגב.

אנחנו גם דוגלים, באותה מידה של להט ומחוייבות, בשלום בתוכנו, שחייב להיות מושתת על צדק חברתי אמיתי. לא צדקה, לא נדבות, לא ״חמלה״. אלא מדיניות כלכלית-חברתית מגובשת שתצמצם את הפערים העצומים בבריאות, בחינוך, שתוריד את יוקר המחיה, ותילחם בשחיתות.
לנו יש פתרונות לחברה חופשית ולמאבק בכפייה הדתית. תחבורה ציבורית מעולה כל ימות השבוע, נישואים אזרחיים, שיוויון אמיתי לקהילת הלהט״ב, ומאבק בכל גילוי של גזענות ואפליה כלפי האזרחים הערבים וכל קבוצה בחברה הישראלית. אנחנו רוצים לבטל את חוק הלאום המביש, ל-ב-ט-ל. בכחול-לבן נמצאים מי שניסחו את החוק הזה.

וזו השורה התחתונה: עבודה-גשר-מרצ חזקה תבטיח את החלפת נתניהו על-ידי גנץ, ותעמוד לצדו של גנץ בממשלה הבאה כמשקל-נגד לאנשי הימין. אז לכו עם האמת שלכם, זו האסטרטגיה הכי טובה: למען השלום, למען הצדק החברתי, למען חברה ישראלית חופשית וצודקת – זו האמת שלנו, ואיתה ננצח.