הישראלים שמעריצים את הפאשיסטים האירופים

זו לא רק התחפושת הכי מבוקשת בפורים, זו מגיפה. מחר יהיו בחירות בהולנד. למה מתעניינים בזה? רק בגלל טראמפ – ״טראמפ הולנדי״: עוד אחד עם פה מלוכלך, שיער מחומצן בלונד פלטינה, איסלמופוב – בקיצור להיט פוליטי. אה כן, והוא כמובן ״ידיד ישראל״ ענק, אלא מה. האמת שחרט וילדרס צריך לגבות עמלה מהדונלד. הוא היה שם קודם ויש לו חלק בזכויות היוצרים של הפוליטיקה החדשה הזו, המוחצנת והמטונפת, ששוטפת את העולם. בעקבות ההצלחה המהדהדת שלה באמריקה, וילדרס מקווה לגזור קופון. אבל גם אם לא יעמוד בראש הממשלה הבאה, הוא הצליח לסחוף את מערכת הבחירות. יש לו גם אפקט כלל-אירופי. מרין לה-פן היא חתלתולה בהשוואה אליו.

״תהיו יותר כמו וילדרס״, מטיחים אזרחים משולהבים בכל היבשת בפוליטיקאים שלהם. כי איזה כיף להגיד אתו בקול רם, בלי להתבייש, ״שיש פה יותר מדי מרוקאים״. כמה משחרר לפלוט מהפה כל מה שעולה בראש, כמו ״מוחמד פדופיל״. ליבוי שנאה? התנהגות של ניאו-נאצים? מה פתאום, אנחנו ממש לא נאצים. הרי וילדרס מכריז ״שמסגדים הם בתי תפילה נאצים״ ושהקוראן הוא ספר נאצי ״כמו המיין קאמפף״, ולכן צריך לאסור על הפצת הקוראן.

בסך הכל, הולנד במצב טוב. הצמיחה עלתה, האבטלה ירדה, משקיעים זורמים, רמת חיים מהגבוהות בעולם. מה רע? ההגירה? לידיעת הדמגוגים, שם וכאן: הסיבה האמיתית להגירה היא לא ליברליזם אירופי מדומיין. ההולנדים פשוט עושים פחות ילדים, הריבוי הטבעי קטן, ולכן צריך להכניס מהגרים שיעבדו בעבודות הקשות, ובעיקר יקיימו את מערכת הפנסיות הקורסת של היבשת המזדקנת. גם עם המהגרים, עדיין גידול האוכלוסיה בהולנד מצומצם מאוד, מהקטנים בעולם – 0.4% אשתקד – לעומת 2% בשנה בישראל, לדוגמא. אלה העובדות.

וילדרס, כמו הרבה הולנדים, יודע זאת כמובן. אגב, הוא האחרון שיכול לפתוח פה על מהגרים. אמא שלו מאינדונזיה, אבא שלו ברח מגרמניה, אשתו מהונגריה. אלא שהוא לא סתם גזען ושונא זרים. הוא ״רק״ נגד המוסלמים, בעיניו הם כולם חיילי ג׳יהאד רצחניים. יש לשאול: האם אין סכנה של חדירת טרוריסטים, וגם סכנה להקצנה מבפנים של קבוצות מהגרים? בוודאי שכן. מי שמתעלם מסכנת האיסלאם הקיצוני ומתופעות שכבר מכות באירופה, הוא שוטה או חמור מזה. אבל הסכנה של וילדרס ודומיו גדולה יותר. וילדרס הוא המשת״פ הכי גדול של הקיצונים האיסלאמים שפועלים נגד שילוב. הוא וההכללות הגורפות והגזעניות שלו, נוטפות ארס של שנאה והסתה, דוחפים לזרועות הקיצונים עוד ועוד צעירים מנוכרים.

ישראל הרשמית עדיין מחרימה את מפלגות הימין הקיצוני באירופה. לא בגלל שלממשלת ישראל כיום יש בעיה עם המפלגות האלה. אין לה, כי המפלגות האלה דומות לה. פשוט, לא נעים מהקהילות היהודיות שחוששות מעליית פאשיסטים ואנטישמים למיניהם. חלק ניכר מהישראלים, כולל עיתונאים ומומחים, לא מבין את זה בכלל. היקום הרי נחלק בעיניהם לפי מבחן אחד ויחיד: מי ״בעד הערבים״ או נגדם. אז אם הימין הקיצוני באירופה נגד מוסלמים, זה טוב ליהודים, לא? זה אומר שהוא בעדנו. אז איך יכול להיות שהיהודים מפחדים מוילדרס, או מלה-פן וטראמפ? מסקנה: היהודים האלה הם ״יהודונים״, אכולי שנאה עצמית, וכמובן סמולנים. לכן יותר ויותר ישראלים, כולל ח״כים ושרים, וכמובן ארגוני ימין, מטפחים קשרים עם הפאשיסטים באירופה. אלה מתהדרים בחבריהם הישראלים כדי להכשיר את עצמם מול טענות על אנטישמיות. הם כל כך מתמוגגים יחדיו, עד שכבר לא ברור מי מפיץ את המגיפה ומי יותר חולה.