איזו ממשלה תקום בתש"ף?

לקראת השנה החדשה ולאחר מערכת בחירות סוערת ומורכבת, אני רוצה להגיד לכם תודה!
תודה על המסירות, התרומה והמאמץ שהשקעתם בהצלחת המחנה הדמוקרטי.
תודה על שעות ההתנדבות הרבות, על הנוכחות בקלפיות, על הצעידה ברחובות, על התמיכה ברשתות החברתיות, על שיכנוע החברים והשכנים, על אירגון האירועים ובעיקר על האיכפתיות. תודה שהאמנתם בנו ובדרך שלנו.

"לא עייפי דרך, כי אם מפלסי נתיב”. המחנה הדמוקרטי הוא צעד ראשון בדרך ליצירת שמאל גדול, חזק ומשמעותי בישראל, ואני מודה לכל אחת ואחד מכם על כך שאתם חלק ממנו.

המדינה שרויה במשבר פוליטי קשה וסבוך, חסר תקדים. סיעת המחנה הדמוקרטי המליצה בפני הנשיא על בני גנץ לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. אנחנו משוכנעים שיש עכשיו הזדמנות היסטורית להקים קואליציה של תקווה.

ומה אנחנו רואים? דיבורים על בחירות חדשות, הצעות לנתניהו, מו״מ עמו… על מה בדיוק מנהלים מו״מ? אלו קווי יסוד אפשר לגבש עמו – שוחד, מירמה והפרת אמונים? נתניהו לא ראוי להיות ראש ממשלה. הוא לקח מדינה שלמה בשבי, בת ערובה לנסיונותיו המושחתים להתחמק מאימת הדין.

על בני גנץ לחתור להקמת ממשלה בראשותו עם ממליציו במרכז ובשמאל, כולל המפלגות הערביות שעשו מהלך בעל משמעות רבה. המחנה הדמוקרטי רואה עצמו שותף משפיע בממשלה כזו. אנחנו מחויבים לקחת חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו ורואים עצמנו חלק בממשלת שינוי, שניתן יהיה לצרף אליה גורמים נוספים. ממשלה כזו תוכל לבצע שינויים ומהלכים ולא להיות תקועה במבוי סתום אינסופי עם הימין.

איש אינו יודע מה צופן לנו העתיד. אפילו השבועות הקרובים לוטים בערפל. זו שעתם הגדולה של מתרחשי התרחישים – חלקם מסמרי שיער. דבר אחד אני יודע, וייודע בוודאות: כוחנו בערכינו. כולנו עומדים במבחן מכריע. וזה תפקידנו בעת הקשה הזו – לשמש מצפן פוליטי למחנה שלנו כולו.

ומה נאחל לעצמנו ולכל החברה הישראלית? נדמה שהשנה ראוי יותר מתמיד לאחל: תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה!

שנה טובה.