אומרים את האמת

חברתי אורלי לוי-אבקסיס, חברי עמיר פרץ, ראש הרשימה שלנו!איזה כיף לעמוד כאן יחד אתכם! ועם כל הנבחרת המדהימה שלנו!

רק לפני שבועיים החלטנו לשלב זרועות ולרוץ יחד. והיום הריצה המשותפת מרגישה כדבר הטבעי והנכון ביותר עבור השמאל-מרכז, עבור הפוליטיקה הישראלית, עבור מדינת ישראל, גם עבורי באופן אישי.
החיבור שלנו יצר רשימת מועמדים מעולה ואיכותית, ה- Dream Team של השמאל-מרכז בישראל. אנשים מוכשרים, עם ניסיון אדיר ועם ידע עצום במגוון רחב של נושאים, וגם עם מחויבות אמיתית לריפוי החוליים ותיקון העיוותים. אין נושא שמעסיק את האזרחים הישראלים שאין לו מענה אצלנו ברשימה: ביטחון, בריאות, כלכלה, זכויות עובדים, זכויות להט”ב, זכויות נשים, רווחה, בריאות, סביבה, תחבורה, חינוך, גמלאים…

ברשימה שלנו תמצאו חברות וחברי כנסת שעוסקים ונותנים פיתרון לכל סוגיה שמעסיקה את הציבור בישראל.

אנחנו שברנו את חוקי הגיאומטריה. הוכחנו ששתי מפלגות שרצות שנים במקביל, כן יכולות להיפגש. החיבור המשולש שלנו – העבודה, גשר, מרצ – נותן לנו המון אנרגיה.
אני רואה כאן את הפעילות והפעילים, אני מרגיש את האנרגיות, אני מרגיש את השטח תוסס, את ההתלהבות בכל הארץ.
יש לנו אידיאולוגיה, יש לנו אנשים, יש לנו דרך, יש לנו אמת!

תסתכלו על האולם הזה, כולם נמצאים כאן, נשים וגברים, יהודים וערבים, מזרחים ואשכנזים, חילונים, מסורתיים ודתיים, פעילות ופעילים מכל רחבי הארץ.
בחיבור העבודה-גשר-מרצ יצרנו ביחד תנועה ישראלית רחבה. תנועה שיש בה מקום לכל מי שמאמין בצדק חברתי וחזון מדיני, לכל מי שמאמינה בשלום, לכל מי שמאמינים ברווחה שמטפלת בך ובכלכלה הוגנת, שרואה את טובת כלל האזרחים, לא רק את אלה המקושרים.

אנחנו לא מורחים,. אצלנו העמדות ברורות, כי אצלנו יש אידיאולוגיה. אנחנו אומרים את האמת.
מדיני
אנחנו נוביל תהליך שלום מתוך מחויבות לביטחון הישראלים כאן, עם מי שחיים באיזור הזה לידינו: הפלסטינים. במו״מ ישיר ולא בתוכניות לסיפוח השטחים מעל לראשיהם.
זאת הדרך היחידה להבטיח שלום וביטחון לישראל ולאזור כולו.
אנחנו לא נתמוך בשום מהלך חד צדדי של סיפוח ולו של התנחלות אחת.

יש בכחול-לבן אנשים רבים ששותפים לעמדות האלו שלנו. הם עכשיו שותקים, לא יודעים כיצד להתמודד עם מפלגה שדיברה על שלום, ועכשיו מתחרה בנתניהו מי יותר ימני.
שלח, גרמן, זמיר – האמת שלכם זה שאתם בעד השלום, נגד סיפוח. מקומכם אתנו, אנחנו מחנה השלום האמיתי, אנחנו המפלגה של דרך רבין.

תוכנית השלום שהוצגה אמש היא אחיזת עיניים. אין בה צד שני. אין בה באמת מיתווה לפתרון שתי המדינות, אין בה שום פתרון אמיתי לסוגיות הליבה מול הפלסטינים.
ביבי וטראמפ בישלו תוכנית כשהם יודעים שאין ולא יהיה לה פרטנר בצד השני, וכשאין כביכול פרטנר, אפשר לספח ולבנות, להמשיך להתבוסס בבוץ ההתנחלויות, ולהרוס עוד יותר את הסיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים לשלום.
אנחנו לא עסוקים באשליות, אנחנו מביאים פתרונות.
אנחנו מציעים תקווה, הזדמנות לשלום אמיתי, שמירה על מדינת ישראל עם רוב יהודי ודמוקרטי, שמירה על גבולותינו ועל היכולת לחיות בביטחון ובשלום. הם מציעים חלום בלהות: דם ואש ותמרות עשן, פחד, דם ומדינה אחת – דו לאומית. זה לא חזון, זה הסיוט של הישראלים שאוהבים את הארץ הזו.
אסור לאפשר לימין המשיחי לנווט את עתידה של ישראל ולדרדר את כולנו לתהום.

קודם מספחים ואז מדברים. ככה לא עושים שלום. ככה לא פועל מי שרוצה בשלום.

לא שלום ייצא מהתוכנית הזאת, אלא ספחת – זה מה שנקבל.
וסיכון ביטחונם של הישראלים כאן.

לנתניהו אין מנדט לספח ולא סנטימטר אחד מהשטחים. ממשלת מעבר של מעבר של מעבר שבראשה עומד נאשם בפלילים, בעבירות חמורות, לא יכולה לעשות זאת, אנחנו לא ניתן להם. סיפוח עכשיו יערער את הסכם השלום עם ירדן, יפגע ביחסים עם שאר מדינות ערב ויסכן את שלום חיילינו ששומרים גם עכשיו על מאות התנחלויות ומאחזים מבודדים בשטחים.

סיפוח הוא התנקשות ברעיון הציוני, התנקשות בסיכוי לשלום והפיכת ישראל בפועל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית, מדינה שבה למתנחלים יש זכויות ולשכניהם הפלסטינים אין.

לא בכדי מדינת ישראל לא סיפחה עד היום את השטחים. גם ממשלות הימין הבינו שמדובר במהלך חסר אחריות ומסוכן. אבל כשראש הממשלה חשוד בפלילים, טובת המדינה לא חשובה. נתניהו מוכן להפקיר את ביטחון ישראל כדי להימלט מאימת הדין. נאשם בפלילים יחד עם הפירומנים של הימין המשיחי, נמצאים בקבינט הבטחוני של מדינת ישראל

אג׳נדות

השבוע נפל דבר בישראל, החשוד מבלפור הפך סופית לנאשם מבלפור והחל מהיום הוא איננו לגיטימי ובמדינה מתוקנת הוא היה חייב להתפטר. אסור לשבת איתו בשום ממשלה, אסור לתת לו לקבל החלטות הרות גורל, מקומו על ספסל הנאשמים ולא סביב שולחן הקבינט. זאת האמת.

אבל בבחירות האלו אנחנו האלטרנטיבה הברורה והאידיאולוגית לא רק לביבי, אנחנו האלטרנטיבה הרעיונית והערכית למדיניות הימין ההרסנית.

כי אנחנו מאמינים בשלום, לא בסיפוח
אנחנו מאמינים בצדק חברתי, לא בקפיטליזם חזירי
אנחנו מאמינים בחופש בחירה, לא בכפייה דתית
אנחנו מאמינים בדמוקרטיה, לא במדינת הלכה
אנחנו מאמינים בשיוויון, לא בחוקי לאום מפלים וגזענים
אנחנו מאמינים בזכויות לקהילה הגאה, לא באפליה ודברי בלע של חשוכים למיניהם…
אנחנו מאמינים בבריאות, חינוך ורווחה לכולם, ולא במדינה לעשירים בלבד.

אנחנו יודעים את האמת, בבחירות האלו כדי לשנות את דרכה של ישראל, לא מספיק רק להחליף את ביבי, צריך להחליף את הממשלה כולה.
לא רק מהפך, ישראל זקוקה למהפכה.

בבחירות האלו צריך להוציא את רפי פרץ וטיפולי ההמרה והשנאה ממשרד החינוך, להוציא את סמוטריץ׳ סוגר קווי האוטובוס בשבת ממשרד התחבורה, את ליצמן ממשרד הבריאות.
ואת בנט שר הסיפוח ממשרד הביטחון.
אנחנו נחליף אותם.
אנחנו רוצים את אורלי לוי במשרד הבריאות!!

אנחנו נדאג שגנץ יקים ממשלת שינוי אמיתי ולא עוד ממשלת ימין.
רק אתנו זה אפשרי!

אנחנו לא מתחפשים לימין, לא מתחנפים לימין, אנחנו ולא מורחים ומטשטשים עמדות, אנחנו אומרים אמת:
אנחנו נבטיח שהממשלה הבאה תקדם משא ומתן מדיני לשלום, לא סיפוח ומהלכים חד צדדים, לא טרנספר של אזרח ערבי אחד.

אנחנו נדאג שהממשלה הבאה תשקם את מערכת הבריאות הציבורית, כי בריאות היא לא פריבילגיה לעשירים בלבד. כי אפלייה בבריאות קובעת חיים ומוות. במקומות שבהם אנשים חולים יותר ומתים יותר, בגלל תקציבים, זה דבר נורא שהדעת אינה סובלת

אנחנו נבטיח שבבתי הספר, הילדים שלנו ילמדו על דמוקרטיה, וערכים של שוויון, דו-קיום ושלום. נפעל שבתי הספר שלנו יהיו מכילים להכיל אנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, יתנו כלים ומענה לצרכים הרגשיים והחינוכיים של הילדים,

אנחנו נפעל כדי שערביי ישראל ירגישו כאן בבית, שכולנו שווים. נסגור פערים, נשקיע בתוכניות מיתאר, בתשתיות, בחינוך, בתכניות נגד אלימות, באישורי בנייה, נתייחס לערביי ישראל כשותפים, כאחים.

אנחנו נדאג שהממשלה הבאה תתייחס ברצינות למשבר האקלים ולבעיות זיהום למשבר האקלים ולבעיות זיהום התשתיות: האוויר, המים, המזון, התחבורה.
איכות סביבה היא לא מותרות – היא החיים עצמם. תשאלו את תושבי חיפה והקריות, הם יסביר לכם.

אנחנו נתעקש שהממשלה הבאה תפעל למען לצמצום הפערים של זכויות הנשיםשוויון זכויות לקהילת הלהט״ב, לא נסכים לאפלייה על רקע, מוצא, מגדר או העדפה מינית. אנחנו הובלנו את המהפיכה הגאה בישראל, ואנחנו נשלים אותה עד להשגת שיוויון זכויות מלא!ֿֿ

ניאבק למען חופש הביטוי, נעצור את ההסתה נגד המחנה שלנו. יותר מדי שנים, אנשים כמותנו שנאבקו למען השלום, למען זכויות האדם והשיוויון, נאלצו להתמודד עם הסתה של מחנה הימין. יותר מדי שנים הם זרעו רוח וקצרו הסתה קיצונית. היום אנחנו משנים את המשוואה. אנחנו זורעים תקווה וביחד נקצור פירות טובים יותר- של ישראל חזקה ושיוויונית, ישראל איתנה וסובלנית. נעבור ממקום למקום ונדליק יחד את אורות התקווה, השלום, הצדק והשיוויון.

חברות וחברים, תסתכלו ימינה ושמאלה בזירה הפוליטית. על הדברים האלו, אין מי שמדבר, אין מי שנלחם חוץ מאתנו. יש לנו תפקיד עצום והיסטורי: לא רק להחליף את ביבי, אלא לשנות את דרכה של מדינת ישראל, אם נהיה חזקים וגדולים – הממשלה תשתנה, המדינה תיראה אחרת. אם נהיה חזקים וגדולים– זה יקרה. זאת האמת!

רק פתק אמת, לעבודה-גשר-מרצ, יבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת שינוי.
רק פתק אמת, לעבודה-גשר-מרצ, יבטיח שביבי לא יישאר ראש ממשלה, אבל גם שרפי פרץ, בנט וסמוטריץ׳ יילכו יחד איתו.

רק פתק אחד, יבטיח ביטחון וחתירה שלום, כלכלה הוגנת, חינוך שוויוני וחופשי, סביבה ירוקה ושמירה על הדמוקרטיה.
צדק חברתי ופתרון מדיני – זה אנחנו. העבודה-גשר-מרצ.
רק אנחנו נעשה זאת ב- א.מ.ת!

אז, בשניים במרץ… תבחרו באמת שלכם.
תבחרו אמת.

(נאום בכנס השקת הקמפיין)