יוזמת השלום האזורית

דרושה הכרעה מדינית. ישראל חייבת להוביל ועידת שלום בשיתוף המדינות השכנות והעולם ולשים על השולחן את התכנית הגדולה: הקמת מדינה פלסטינית. במקביל יכוננו יחסים מלאים עם כל מדינות האזור לפי יוזמת השלום האזורית של הליגה הערבית. באותו רגע ישראל תזכה בתמיכה בינלאומית חוצת יבשות, ובעיקר תחזור התקווה לחברה הישראלית וייפתח אופק חדש.

מה הסיכוי שביבי יילך על זה? קלוש. אין לו אומץ. הוא מפחד. כי הוא יצטרך לעשות שינוי פוליטי מול הימין הקיצוני. לכן הוא מחכה לנס שיחלץ אותו מהמצב הנוכחי. אבל אנחנו לא חיים בסיפור אגדות ואין מה לחכות לנס, ובטח החמאס לא יעזור לו. זה הכישלון הגדול של ביבי: היגררות אחרי ארגון טרור בלי יוזמה מדינית. צריך לשנות כיוון. אנחנו צריכים לקחת את גורלנו בידינו, ואנחנו לא לבד בסיפור הזה, ולהביא את הפתרון הנכון.

יוזמת השלום האזורית מאושררת כל שנה מחדש בליגה הערבית, כבר למעלה מעשור. אגב, אבו מאזן הוא זה שמבקש לאשרר אותה כל פעם מחדש. והעקרונות ברורים וידועים לכל. הסכם עם הפלסטינים יוביל לסיום הסכסוך הערבי ישראלי כולו. כל מדינות ערב יכירו בשטחי מדינת ישראל, יחתמו עם ישראל על הסכם שלום, יפעלו לריסון ארגוני טרור כולל חמאס וחיזבאללה, פתיחת קשרים כלכללים של ישראל עם העולם הערבי. זאת יוזמה שמוסכמת על 22 ארצות ערב ו-57 המדינות האיסלאמיות. ולמרות כל התמורות והשינויים שעוברים על המזרח התיכון, היוזמה הזו מאושררת כל שנה מחדש.

ישראל אף פעם לא הכירה ביוזמה הזו, מעולם לא הגיבה להצעה הכוללת הזאת. ומנתניהו כבר אי אפשר לצפות לכלום. אבל אנחנו נמשיך לקדם את רעיון היוזמה האזורית כי זו הדרך היחידה.