בגידה מחוץ לנישואים

חברי הקואליציה המנופחת בתולדות המדינה, הפילו את הצעת החוק שלנו לחופש בחירה בנישואים. גם רוב חברי סיעת ה"עבודה" אם שאלתם, בכלל נעדרו מההצבעה. הצעת החוק מאפשרת נישואים דתיים כפי שקיים כיום, או נישואים אזרחיים למי שאינו יכול או אינו רוצה להינשא ברבנות, כולל לבני זוג מאותו מין.

הפיקציה הנקראת 'קדימה' התגלתה במלוא עליבותה. גם שאר חברי הכנסת החילונים בקואליציה, שוב בגדו בציבור הבוחרים שלהם והתרפסו בפני המפלגות החרדיות. עכשיו, יותר מאי פעם, ברור לציבור החופשי בישראל מי פועל למענו ולמען חברה חופשית, ומי משתף פעולה עם המפלגות החרדיות.

גם הצהרות התמיכה של שרים בממשלה, כגון השר יעלון, בנישואים של בני זוג מאותו המין, התבררו כחלולות וצבועות. בתקופה האחרונה קמו תאים גאים בשורה של מפלגות במטרה לקדם את זכויותיה של קהילת הלהט"ב. אלא שהיום התברר שוב כי לא ניתן לקדם חקיקה לשוויון זכויות בישראל במפלגות שכרתו ברית עם מפלגות חרדיות  חשוכות. זהו המצב בליכוד ובקדימה.

הקואליציה של הליכוד וקדימה ירקה בפרצופם של מאות אלפי ישראלים שאינם יכולים לממש את הזכות הבסיסית לנישואים בארצם, ונאלצים לשאת בהוצאות כבדות ולהתחתן בחו"ל – והכל בגלל כפייה דתית בוטה. כך למשל, חלק ניכר מעולי חבר העמים אינם מוכרים כיהודים ע"י הרבנות ואינם מורשים להתחתן.

לא ייתכן כי מדינה דמוקרטית מונעת מאזרחיה זכות בסיסית כמו הזכות להתחתן ולהקים משפחה. זו אפלייה בלתי נסבלת ובלתי מתקבל על הדעת שיש לשים לה סוף".

החלטתי לצרף שמות של מי שתמכו בהצבעה ו3 שמות של צבועים שהתנגדו לה. לשיפוטכם. 

תמכו בהצעה:

ניצן הורוביץ, זהבה גלאון, אילן גילאון, יצחק הרצוג, שלי יחימוביץ', דני בן סימון,  דב חנין, מוחמד בארכה, עפו אגבריה, נינו אבסדזה, סעיד נפאע

בין המתנגדים: ח"כ דליה איציק, ח"כ רוני בראון, ח"כ רונית תירוש