מהיום הדם שלי שווה!

(תרומת דם ראשונה, לאחר ביטול האיסור על תרומות דם מהומואים – מד״א ירושלים). מהיום – הדם שלי שווה! איזה כיף להגיד את זה בקול רם.
אני מאוד מתרגש להיות כאן היום במתחם מד"א בירושלים ולהיות ההומו הראשון שתורם דם באופן רשמי בישראל. פשוט יצאתי מהמשרד והלכתי לתרום. ככה, בלי לשקר, בלי לרמות, בלי להתבייש, בלי להיות מושפל. בדיוק כמו כל אחד אחר.
זה נשמע לנו דבר רגיל לגמרי, אלמנטרי, אבל עד עכשיו לא היה אפשר לעשות את זה. אין הומו בישראל שלא מכיר את העלבון העמוק שמתלווה לאמירה שאתה לא יכול לתרום דם. שהדם שלך לא שווה. זאת פגיעה כל כך בסיסית בזכויות שלנו, בשוויון שלנו.
הרי לא מדובר רק בעצם תרומת הדם. זה סמל. סמל לאפליה נגד קהילת הלהט"ב בישראל. סמל לשנאת חינם מיותרת, לפחד מהאחר. אין דבר יותר טבעי מהדם שלנו, אף אחד לא בוחר איזה דם זורם לו בעורקים, בדיוק כמו שאף אחד לא בוחר את נטייתו המינית. הדם שלי, והנטייה המינית שלי, זה חלק ממני. חלק מהגוף שלי. ואם הדם שלי לא שווה, אז זה אומר שאני לא שווה. אזרח סוג ב'.
שנים שהקהילה הגאה נאבקת נגד האיסור לתרום דם. שנים שאומרים לנו לא, מסבירים לנו למה אי אפשר. אז הנה – אפשר. השינוי תמיד אפשרי, רק צריך לרצות, להמשיך להלחם ולא לוותר. האפליה הנוראה הזאת נגמרה. מהיום כל אחד, ולא משנה מה נטייתו המינית, יכול להגיע ולתרום דם, בדיוק כמו שאני עושה עכשיו. האיסור הזה היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. תיקנו את השאלונים כך שעדין יוודאו שתרומת הדם בטוחה, בלי להתייחס לנטייה המינית.
אנחנו משלימים היום תהליך שהתחלנו כבר ביום הראשון לכניסתי לתפקיד שר הבריאות. זה צעד חשוב למען קהילת הלהט"ב, אבל ממש לא היחיד. הוא מצטרף לשורה של מהלכים ורפורמות שאני מקדם למען הקהילה: פונדקאות שווה לזוגות גאים, קיצור זמני ההמתנה לניתוחים להתאמה מגדרית עבור טרנסג'נדרים, הכשרת צוותים רפואיים, הקצאת 90 מיליון ₪ בתקציב לצרכי הקהילה ועוד. שוויון לקהילה הגאה הוא אחד הדגלים המרכזיים שלי. אנחנו עושים המון, ונמשיך לעשות, עד שנגיע לשוויון מלא.
אני רוצה להודות לצוות המקצועי המדהים של משרד הבריאות ולאנשי הלשכה שלי על העבודה המאומצת שהובילה לשינוי החשוב הזה בזמן כל כך קצר. תודה ענקית גם לאנשי מד"א בראשות המנכ"ל אלי בין, שהם הפרטנרים הכי טובים לשינוי שאפשר לבקש, בנושא הזה ובעוד פרויקטים רבים. אתם עושים עבודה מצוינת ותמשיכו כך.
לסיום, אני קורא לחברי בקהילה הגאה ולכלל אזרחי ישראל – צאו לתרום דם. זה חשוב, זה מציל חיים, ועכשיו כל אחד יכול.