שנה של מהפכה

(כנס רפואת להט"ב, בית אריאלה – ת"א).

חברות וחברים יקרים. איזה כיף לראות את כולכם כאן.

 

השנה זו שנה מיוחדת. זה לא עוד חודש גאווה. השנה זו שנה של שינוי, שנה של מהפכה. גם פוליטית, גם חברתית ובטח בתחום הקהילה הגאה – השנה עברנו ממאבקים – להישגים.

 

כולכם זוכרים את הפגנות הענקת על שיוויון בהורות. השנה אחרי יותר מעשור של מאבק, עשינו צעד הסטורי – והיום משרד הבריאות מאפשר פונדקאות שווה! לזוגות הומואים, לסביות, טרנסים – דאגנו לשוויון מלא ולא גרם פחות. וכן, זוגות להט״בים ראשונים כבר נמצאים היום בהליכי פונדקאות מתקדמים בישראל. זה מדהים וזה מרגש מאוד.

 

השנה אחרי כל כך הרבה שנים של מאבק, שמנו סוף לשריד הארכאי והמשפיל בשאלון תרומות הדם – הפסקנו את האיסור על הומואים לתרום דם. זהו. אין הבדל בין דם לדם. הדבר הזה היה כמו אות קיין על הקהילה שלנו, זה הזין את הסטיגמה נגדנו – זה נגמר.

 

זוכרים שהיה פה שר חינוך שהטיף לטיפולי המרה? זוכרים את המחאות? גם כאן, עברנו להשגים. הוצאנו חוזר מנכ״ל מחייב שקובע את המובן מאליו – אף אדם לא צריך המרה. כולנו טובים יפים ושווים בדיוק כפי שאנחנו.לאף אחד, בטח לא לאיש טיפול אסור להתעלל בבני נוער בארון ולהגיד להם שהם צריכים להשתנות. לאף אחד אסור לשכנע אותם לשנוא את עצמם, לנסות להמיר את הזהות שלהם.

 

ועוד המון דברים השגנו יחד השנה. הכפלנו את מספר הניתוחים להתאמה מגדרית. סוף סוף המערכת רואה את החשיבות של הטיפולים לקהילה הטרנסית. נוספו טיפולים ותרופות שנוגעים לקהילה הגאה ולקהילה הטרנסית בפרט בסל התרופות. כל התפיסה של מערכת הבריאות משתנת. קופות החולים פותחות עכשיו עוד ועוד מרפאות שמתמחות ברפואת להט״ב – לא רק בתל אביב אלא בכל הארץ. ומה שקורה חברות וחברים אלו צעדים ענקיים למען השייווין לקהילה שלנו. צעדים היסטוריים.

 

אנחנו בעיצומה של מהפכה, ויש לנו עוד כל כך הרבה מה לעשות ואנחנו ממש לא עוצרים. בקרוב נציג עוד צעדים למען השיוויון.  אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כל יום – כדי שכל מי שפוגש את מערכת הבריאות, כל שמגיע לקבל טיפול רפואי במערכת שלנו, לא משנה איפה הוא גר, במה הוא מאמין, מה דעותיו, כמה כסף יש לו בחשבון הבנק – וגם מה נטייתו המינית ומה מגדרו. שלכל אחד – מגיע מענה ראוי, מכבד וסובלני. שכל אחת ואחד מקבל מענה שיוו-יו-ני.

 

עם המהלכים שאנחנו עושים בנושא הלהט״בי הפכה מערכת הבריאות הישראלית, לדוגמה ומופת לסובלנות ושיווין לקהילה הגאה לא רק בישראל – אלא למובילה עולמית. מערכת הבריאות הישראלית היא המתקדמת ביותר בעולם ביחס לקהילה הגאה, וזו גאווה גדולה. זה שלכם וזה בזכותכם.