רה״מ נתניהו, פטר את שר החינוך רפי פרץ ״הממיר״

הפגנה נגד שר החינוך רפי פרץ, הקרייה ת״א

מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

אדוני ראש הממשלה,

אני פונה אליך בעקבות דבריו של שר החינוך, הרב רפי פרץ, כי "אפשר" לבצע טיפולי המרה ואף הודה כי עשה כאלה בעצמו. הדברים נאמרו הערב (שבת) בריאיון לדנה ויס בחדשות 12.
מדובר באמירה אלימה, פוגענית וחמורה. טיפולי המרה הם דבר אכזרי ומסוכן מאוד שגורם למצבים קשים בקרב צעירים, עד כדי אובדנות. בנוסף לחוסר האחריות שבאמירה כזו, מדובר בדיני נפשות של ממש.
שר החינוך אחראי על חייהם של כלל תלמידי ישראל, בהם עשרות אלפים המשתייכים לקהילת הלהט"ב. קשה לדמיין כיצד תלמידים אלה חשים הערב. לתלמידים הגאים הוא בעצם אומר, "אתם פגומים ודורשים תיקון", ולתלמידים הסטרייטים הוא בעצם אומר, "האחר ראוי לגינוי ודחייה". אדם שאוחז באמונה כזו לא ראוי להיות שר החינוך במדינת ישראל ולהיות אחראי על עתידם של ילדינו.
מערכת החינוך ממילא לא ממלאת את תפקידה כראוי בהגנה על תלמידי ישראל הלהט"בים, המדווחים על אלימות בשיעורים גבוהים בעקבות נטייתם. שר חינוך שמאמין כי טיפולי המרה הם דבר לגיטימי, מעביר למערכת כולה את המסר הבלתי מתקבל על הדעת כי יש מקום לאלימות הזו בין כתלי בתי הספר.
ברשותך אבקש לסיים בנימה אישית: כששמעתי את שר החינוך מדבר הערב, חשבתי לא רק על התלמידים שתחת אחריותו, אלא גם עליי, וליתר דיוק, על הנער שהייתי. על הפחד להיות מי שאני, שלא יקבלו אותי, שאהיה בודד ודחוי. אני לא מאחל את ההרגשה הזו לאף אחד, ואני חושש שאמירתו של הרב פרץ מוסיפה לסבלם של נערים רבים. גינוי איננו מספיק. מי שתומך בטיפולי המרה אסור שיחזיק בתיק החינוך. כל יום שהרב פרץ נותר יושב בכסאו כשר החינוך הוא יום של עוול ישיר שעושה הממשלה בראשותך כלפי עשרות אלפי נערות ונערים אזרחי ישראל.
אני דורש ממך לפטר את רפי פרץ מתפקידו כשר החינוך לאלתר.
ניצן הורוביץ
יו"ר מרצ