מרצ – הסיעה החברתית ביותר בכנסת, ביזיון בחברון, ואוטובוס השבת מגיע לבגץ

אחרי שהכנסנו את הסוודרים ושמיכות הפוך למעמקי הארון והוצאנו משם את הכפכפים ובגדי הים, כולנו בסוג של התחלה חדשה: מעין קדחת אביב שכזו. והפריחה היא לא רק על העצים ובשדות הירוקים. אני מרגיש אותה בפעילות שלנו, עם המון תנופה ואופטימיות. אבל לפני זה, מילה על החורף שעברנו. היה סוער, קשה, לעתים קרובות מתסכל, אבל גמרנו את החורף הזה כשאנחנו בנקודת זינוק מעולה.

הסיעה המצטיינת. זה היה החורף שאחרי המחאה החברתית. ביבי ניסה (ועדיין מנסה) לקבור אותה, אבל אנחנו לא נתנו לו. ארגון "המשמר החברתי", שקם בעקבות המחאה, בשיתוף אנשי "כנסת פתוחה" דירגו את מרצ כסיעה החברתית ביותר בכנסת, בהפרש ניכר מכל הסיעות האחרות. הנההמדד החברתי המלא. ואילו ארגון חדו"ש (חופש דת ושיוויון) קבע כי אני הח"כ הבולט ביותר בפעילות למען חופש דת. הנה הדוח שלהם. ושימו לב למדדים על שיוויון הזדמנויות, קידום מעמד הנשים, קיימות, זכויות אדם, הפרדת דת ומדינה – בכולם מובילה מרצ (כל המדדים כאן).

 כי לנו יש אג'נדה. המדדים האלה משקפים את הסיפור של מרצ, שהוא תפיסת עולם כוללת. אני מרגיש שמרצ היא היחידה בכנסת שלא נוהגת כמו אחד משלושת הקופים, שפעם מכסה את עיניו ופעם אוטם את אוזניו או מסתיר את פיו. אנחנו לא בורחים משום דבר, אלא עוסקים בכל הנושאים: צדק חברתי וגם הפרדת דת ממדינה. מאבק לשלום וזכויות אדם, וגם צדק חלוקתי וסביבתי. הסיפור של מרצ הוא השילוב בין כל אלה: ההבנה שלא יתכן אחד בלעדי השני והשלישי. זו תפיסה דמוקרטית אמיתית.

חופשיים בארצנו. אני רוצה להודות למאות החברים והפעילים שבאו לכנס התמיכה בי בת"א. אחרי שלוש שנים גדושות בכנסת, ולפני ההתמודדויות המכריעות שעומדות בפנינו, קיבלתי זריקת עידוד שחיזקה אותי מאוד. ולכל מי שלא הצליח להגיע – הנה סרטון עם טעימה ממה שהיה ומה שנאמר.

ביזיון בחברון – פולשי "בית המכפלה" בחברון הכריזו כי הם שוקלים להגיש נגדי תביעת דיבה משום שכיניתי אותם "פורעי חוק". אדרבה ואדרבה. ואני אגיד אפילו יותר מזה: לא רק אלה שפלשו לאותו בניין הם פורעי חוק, ולכן פונו משם, אלא כל ההתנחלות בלב חברון היא מעשה מתמשך של פריעת חוק ובריונות. וכדאי שלא נתבלבל: לא מדובר בסכסוך נדל"ני של בעלות על בית כזה או אחר. אלה מעשים שנועדו למטרה אחת: לסלק את הערבים ולמנוע פתרון מדיני. אגב, הכהניסטים שם מעולם לא הסתירו זאת. הם גאים בכך. לפעמים המערכת היא זו שמעדיפה לעצום עין ואפילו לעודד אותם.

אוטובוס השבת. בעקבות ההחלטה ההיסטורית של מועצת ת"א-יפו, ביוזמת מרצ, למען תחבורה ציבורית בשבת, עליתי יחד עם רבים על "אוטובוס השבת" שהפעילה מרצ ברחבי העיר. לא היה צריך יותר מכמה דקות, כשהנוסעים הנלהבים החלו לעלות ולרדת לאורך הקו, כדי להבין שהשירות הזה הוא הדבר הכי טבעי ומתבקש. לצערי, בגלל כפייה דתית בוטה, המכונה "סטטוס קוו", זה נראה כל כך קשה ומסובך. אז זהו, שזה מאוד פשוט, ובקרוב האוטובוס שלנו יגיע גם לעיר שלכם, ובינתיים קבלו הצצהלסרטון שלנו, ולדיווח בערוץ 2.

התחנה הבאה: בגצ. שר התחבורה לא המתין אפילו שעיריית ת"א תגיש בקשה רשמית, והזדרז להכריז שאפילו לא ידון בכך בשל קדושת "הסטטוס קוו". בעקבות זאת, הגשנו השבוע בגצ נגד שר התחבורה שמועל בתפקידו. הנה תמונה יפה שלנו, העותרים, ברחבת בית המשפט העליון (בכל זאת, הבגצ הראשון שהגשתי בחיי), וגם המון תקשורת: גלובס, הארץYnetמעריבכלכליסטערוץ 2וואלה, וגם בחדרי חרדים.

 ומה השעה? הסאגה העגומה של שעון הקיץ לא מרפה מאתנו. יוזמת החקיקה שלי להארכת שעון הקיץ עד סוף אוקטובר, כמו בכל העולם, תקועה בוועדת הפנים בראשות ש"ס. בראיון רדיו תקפתי בחריפות את שר הפנים שחוסם את השינוי, והדגשתי שאם לא יקרה שינוי דרמטי, גם השנה שעון הקיץ יסתיים הרבה לפני סוף הקיץ.

הבית החברתי. בימים האלה קורם עור וגידים הביטוי הפוליטי הראשון של המחאה החברתית: מרצ הצטרפה לחזית החדשה בבחירות להסתדרות – "הבית החברתי" – בראשות ידידי איתן כבל. המועמדת שלנו לראשות נעמ"ת היא תמי זנדברג, חברת מועצת ת"א של מרצ. כולנו יחד ניאבק בעופר עיני שכבר מזמן לא מייצג את כלל העובדים בישראל. ההסתדרות היא הארגון החברתי החשוב ביותר במדינה, והגיע הזמן שתתחיל להתנהג בהתאם. הבחירות בעוד חודש וחצי, מרצ נמצאת בצד הנכון, והקמפיין מתחיל. הגיע זמן מהפך.

ולסיום – כולכם מוזמנים למפגש אתי באשקלון בנושאי הגנת הסביבה ופיתוח עירוני – יוזמה יפה של עיריית אשקלון. כל הפרטים כאן. 

 

חג חירות שמח,

ניצן