על מדרגות הבערות

הידעתם? לא הפצצה האיראנית ואפילו לא החמאס מאיימים על קיומה של מדינת ישראל. לפי הרב בן דהן מועמד מס 4 במפלגת בנט מה שיכחיד את מדינת ישראל הם נישואים של בני זוג מאותו המין. אז כדי להתמודד עם דברי הבלע של אנשים חשוכים כמוהו החלטנו לרקוד על מדרגות הרבנות ולקיים חתונה גאה במקום.

הנה הדברים שאמרתי בטקס המרגש:

"אלפי זוגות בישראל עושים מדי שנה, את מה שאנחנו עושים כאן – זוגות שלא יכולים או לא רוצים להינשא באמצעות המימסד הכופה של הרבנות. כי אין בישראל נישואים אזרחיים, אין נישואים של בני זוג מאותו מין, אין חופש בחירה בנישואים.

ממאות אלפי אזרחים ישראלים, נשללת הזכות הבסיסית הזו. הם נאלצים לנסוע לחו"ל, להוציא אלפי דולרים, להסתבך בבעיות משפטיות, לעמוד מול טירטור של הפקידים של אלי ישי – ובסוף עוד יש מי שברוב חוצפתו מאשים אותנו שאנחנו "מחסלים את העם היהודי" – כמו אנשים ברשימות ימין מסויימות.

מי שעושה את זה, מי שמרחיק מהיהדות – אלה אותם אנשים שמתבטאים בצורה כזו. אנשים שמפיצים שנאה ורוע.

אז הנה אנחנו כאן, עם זוגות שבחרו בדרך אחרת, ואומרים לא לכפייה. אנשים שעומדים על זכותם, ולא מוותרים, ונאבקים, ומצליחים. וזה הדבר הכי יפה.

החתונה המשותפת הזו מסמלת בעיני פתיחות וסובלנות ובעיקר אהבה שחוצה את כל הגבולות ושוברת את כל חומות האטימות.

ועל כל הבדיקות וההוכחות והתנאים שכל מיני עסקנים ופקידים מחפשים על האהבה הזו, אני רוצה לענות במילים של הסופר הברזילאי הדגול, ז'ורז' אמאדו:

 "את האהבה לא צריך להוכיח ולא צריך למדוד. היא קיימת, זה מספיק."

מי שרוצה מוזמן להחזיק ידיים – בטקס הזה אנחנו שמים את האהבה שלנו בקונטקסט חברתי, וזה מה שנקרא "מיסוד הקשר" – למי שרוצה בכך, כמובן, ומדובר בזכות יסוד.

 הנישואים לא אמורים לכבול את האהבה או למסגר ולמסמר אותה, כי אהבה אי אפשר לכבול או למסגר או למסמר. הנישואים אמורים להגביה אותה, להעלות אותה – על בסיס החלטה ובחירה משותפות של שני בני הזוג.

ונישואים היא מילה עברית עם משמעויות מאוד עמוקות.

המשמעות הראשונה היא מלשון "נישא" – אנשים "נישאים" זה לזה – ממש כמו שאומרים "רם ונישא" – ונישא משמעותו נשגב, נעלה, מרשים. ממש כמו דגל שנישא ברוח.

למילה הזו יש עוד משמעות: כדי שתהיה גבוה, כדי שתעלי, כדי שבכלל תוכלו להמשיך – מישהו צריך "לשאת" אותך. ממש כמו שאומרים "לשאת על כפיים". וזו המשמעות הנוספת של המילה החשובה הזו "לשאת": לסחוב, להחזיק, להוביל, וגם לסבול, לעמוד בקשיים, להחזיק מעמד, למשוך בעול.

ולכן, ביום היפה הזה, 3 בינואר, בעיר החופשית תל-אביב-יפו, אני מכריז כך:

בהתאם לסמכות ולזכות שמוענקת לכל אדם, על בסיס הערכים האוניברסאליים של חירות, שיוויון, ואחווה…

על בסיס זכויות האדם וכבודו – כל אדם, באשר הוא אדם – זכויות המודגשות במגילת העצמאות, בעקרונות החוקתיים של מדינת ישראל ובחוקי היסוד שלנו…

על בסיס היהדות הפלורליסטית, הסובלנית, יהדות של "ואהבת לרעך כמוך", יהדות של "תיקון אדם ותיקון עולם"

וכמובן על בסיס עקרונות מרצ, שלוחמת מאז ומתמיד למען זכויות האדם והאזרח –

אני מכריז עליכם, עלינו כולנו, כאזרחים שווים בשערי האהבה-

– יד ביד –

לזמנים טובים, לאושר, ולבריאות

מזל טוב!"