מחר–הכל! פחדנות פוליטית, העיקר הבריאות, אוהלים גאים ופיצוחים לשבת

חברים יקרים שלום,

לא כלום אתמול, מחר – הכל! מבין האוהלים ומעגלי השיח, הלפידים והמצעדים, בוקעות המילים ומתחברות למנגינה סוחפת. צדק חברתי, מדינת רווחה, שיוויון. גם אם לא כולם מכנים זאת בשם המפורש, הרי אין לטעות: באוהלים מדברים סוציאליסטית. את הדברים ששמעתי השבוע במאהלים בחריפות ובנחישות, מסטודנטים ותיכוניסטים, לא שמעתי בשנים רבות של עצרות והפגנות.

צריך לדבר ברור. המאבק שלנו מתמקד במדיניות ההרסנית של נתניהו ובני בריתו: קפיטליזם דורסני, פגיעה בדמוקרטיה, כפייה דתית וגזענות – מדיניות שמפוררת את החברה הישראלית. למולו אנו מציגים סוציאל-דמוקרטיה – חתירה לשיוויון וטיפוח זכויות האדם, באמצעות מדיניות רווחה מודרנית, כפי שהדגשתי בנאום אי האמון שלנו בממשלה.

המחאה החברתית נענתה בשליפה מהמותן של ביבי, בנסיון לעשות הפרד ומשול בין המפגינים. הנסיון כשל כמעט מייד. בתגובתנו הצגנו גישה חדשה למדיניות חברתית אמיתית שכוללת דיור בר-השגה ודיור ציבורי. במקביל אנו מגבירים את המאבק בחוק הוד"לים. על רקע הפגנה סוערת מחוץ למשכן, הדגש תיש"הסופר טנקר" של ביבי לדיור הוא סופר בלוף. ההצבעה הסופית תתקיים השבוע, ואני קורא לכולכם לבוא ולסייע לנו במאבק. צאו לרחוב. כבר במוצ"ש נצעד כולנו בכל רחבי הארץ. כל הפרטים כאן.

העיקר הבריאות, ולכן הצטרפתי לצעדת הרופאים השובתים בדרך לירושלים. זה מאבק דרמטי. לא רק בגלל תנאי השכר והעבודה של הרופאים, אלא בעיקר כי הוא יכריע אם תהיה רפואה ציבורית בישראל. והציבור מבין היטב. כמעט כל מכונית צפרה לאות הזדהות, ורבים עצרו וחילקו גלידות וממתקים. חבל שד" ר אידלמן שובת רעב…

פחדנות פוליטית היא שגרמה להפלת הצעת החוק שלי לנישואין אזרחיים. למרות שרוב עצום בציבור ת ומך במתן חופש בחירה בנישואין וסולד מהכפייה הדתית, הרי המפלגות שאמורות לייצג את הציבור החופשי, נוהגות בצורה מבישה, כפי שהדגימו השבוע רוב חברי קדימה והעבודה שברחו מההצבעה. עצוב היה לראות את המחזה העגום בכנסת, אבל אינספור התגובות החמות שקיבלתי מחזקות אותי להגביר את המאבק להפרדת הדת מהמדינה, למען ישראל חופשית. שמחה מיוחדת גורם לי הסיקור הנרחב של המאבק הזה בתקשורת הרוסית. הנה מאמר נרחב באתר הפופולרי ביותר, שזכה להמון איזכורים.

אוהלים גאים. מצעד הגאווה העשירי של ירושלים – שהוא המצעד האהוב עלי ביותר, היה שילוב של המאבקים הללו כולם, כפי שהדגשתי בהזנקת המצעד, לצד האוהלים שהונפו על כתפי הצועדים בעליה אל הכנסת. זה היה ארוע מרומם נפש, וגם בו חשתי, כמו בכל הארועים בשבוע הסוער הזה, בפער העצום בין תחושות הציבור לבין האטימות בשלטון.

פיצוחים לשבת. עוד כמה עניינים, שבצל האירועים הסוערים נדחקו לשוליים, אבל גם הם ראויים לתשומת לב. השדולה שלנו בכנסת למען בעלי החיים קיימה כנס חירום על התעללות בחיות, ודרשה מנציגי המשטרה והפרקליטות לאכוף את החוק כלפי המתעללים// בעקבות מחאתי על הטרדת בתו הקטנה של שי ניצן בראיון רדיופוני מביש , נפתח הליך הפרה נגד תחנת הרדיו, והושעה השדרן// שיתוף פעולה נדיר בכנסת הביא לגיבוש מתווה לשיפור שכר השוטרים, שהוא חרפה לשירות הציבורי// ויוזמה יפה בעיריית ירושלים של חברתנו לורה וארטון, חברת מועצת העיר ממרצ, להעניק עדיפות במכרזים< /u> לספקים שמעסיקים אנשים עם מוגבלות.

ולסיום, ערוץ הכנסת בחר בי כגיבור השבוע בכנסת. הנה הקישור. תודה חברים.